View Full Version : Nyttårstur til London
Tenker litt på å ta en nyttårs tur med dama til en storby i Europa. Økonomien er ikke på topp da vi skal til Egypt i feb/mar. Men jeg lurte på om dere har tips til en by, hotell og flybilletter. I 2009 har jeg vært i Praha og Paris så hadde vært gøy med en ny by.
Avreise blir fra SVG 30.des +- 1 dag og hjemreise senest 3.jan.
Latvia har lavere pris på hoteller og det meste enn noen gang, i tillegg til et velutviklet uteliv for de fleste smaker.
Concorde
25-11-2009, 16:30
Jeg har fått OSL-CPH-DUB t/r til kr 2300.- og hotell for kr 500.- pr natt.
AirbusTrond
25-11-2009, 17:53
Har tenkt på det samme, men så at det var forholdsvis høye priser rundt disse dagene. Personlig vil jeg anbefale Berlin, en by som også er kjent for sin flotte nyttårsfeiring ved Brandenburger Tor - uten at jeg har opplevd det selv.
Har tenkt på London. Hotell i nærheten av sentrum er jo veldig dyrt, men ute ved Heathrow ligger det jo masse billige hoteller. Har noen tips om hotell der ute? Har jo sett det er et hotell med utsikt over flyplassen. Hvordan er det å komme seg fra Heathrow til London i romjulen og rundt nyttår?
Øst-Europa (de gamle kommunistlandene, for å si det sånn) feirer nyttår på en helt fantastisk måte. Finn deg et hotell f.eks. i en polsk by og bestill billett til nyttårsballet, de kaller det "Sylvester". F.eks. på Grand Hotell i Sopot.
Garantert moro.
Har tenkt på London. Hotell i nærheten av sentrum er jo veldig dyrt, men ute ved Heathrow ligger det jo masse billige hoteller. Har noen tips om hotell der ute? Har jo sett det er et hotell med utsikt over flyplassen. Hvordan er det å komme seg fra Heathrow til London i romjulen og rundt nyttår?
Ser ut som London er ganske fullbooket, ja.
Det er mye styr å måtte dra til/fra flyplassen. Tuben går ikke hele natta, men det går nattbuss. Sannsynligvis best med Tube til/fra Hatton Cross og lokalbuss derfra hvis man skal til/fra by'n. Der er det mange lokalbusser. Fra terminalen ender du fort opp med "Hotel Hoppa" som er hotell-shuttle og £5 hver tur og da går vinninga opp i spinninga. De fleste hotellene ligger normalt ikke i gangavstand til tuben.
Som andre har foreslått - finn en annen by den helgen hvis du ikke finner noe du liker i sentrum ;)
Jeg har fått OSL-CPH-DUB t/r til kr 2300.- og hotell for kr 500.- pr natt.
Jeg har vært i Dublin et par ganger, og kom for et par dager siden i snakk med en kollega som hadde vært der noen dager. Vi fant ganske fort ut at vi var enige i at byen er litt oppskrytt som reisemål.
Ja, det er mange fine puber i byen, men der slutter det liksom også. Ikke spesielt mye å se (Book of Kells, joda), ikke så mye å gjøre (Guinness og Jameson, men som avveksling til å drikke er det ikke noe særlig) og dyrt å handle. Det er en koselig by, for all del, men ikke veldig spennende.
Har tenkt på det samme, men så at det var forholdsvis høye priser rundt disse dagene. Personlig vil jeg anbefale Berlin, en by som også er kjent for sin flotte nyttårsfeiring ved Brandenburger Tor - uten at jeg har opplevd det selv.Berlin er er fantastisk by, og som du skriver, er nok det å feire nyttår der en flott opplevelse.
Maltwhisky
26-11-2009, 06:43
Skottland har jo en fabelaktig nyttårsfeiring - Hogmanay (http://www.hogmanay.net/) - i de fleste byer og tettsteder.
Da ble det London. Både pga. pris og at vi begge to hadde lyst å dra dit. For meg blir det to fluer i en smekk kanskje. Fordi vi skal bo på Park Inn Hotel som ligger rett ved siden av Heathrow. Vi flyr KLM via AMS til LHR.
Jule- og nyttårsrutene til Transport for London: http://www.tfl.gov.uk/gettingaround/13658.aspx
Takk for link Discus.
Noen her som har feiret nytt år i London?
Takk for link Discus.
Noen her som har feiret nytt år i London?
Nei, men skal det i år, så følger med på alle tips her jeg også.
http://www.boarding.no/art.asp?id=39494
London lover tidenes nyttårsfeiring
Romantisk nyttårsfeiring? Eller hva med Europas råeste nyttårsfest? Uansett – London er stedet. Og i år lokker europahovedstaden med tidenes mest spektakulære fyrverkeri.
Så står det lenger nede i artikkelen: "De beste utsiktsplassene fylles raskt opp, og det er viktig å være tidlig ute, mener Peter Rasmussen."
Hvor tidlig bør man være ute?