PDA

View Full Version : Spennende tider for SGS i CPH

DY
03-05-2005, 22:04
SAS Ground Services:
Tapte kontrakter førte til streik på Kastrup
Tapet av to handlingkontrakter var årsaken til forrige ukes arbeidsnedleggelse i SAS Ground Services på Kastrup. Tapet av kontraktene med Maersk Air og Greenlandair kostet 58 medarbeidere jobben. Nå frykter de ansatte nye oppsigelser- dersom kontraktene med Sterling og Norwegian glipper.

Nå frykter de ansatte nye oppsigelser dersom kontraktene med Sterling og Norwegian glipper. Det kan - ifølge takeoff, bety kroken på døra for nye 100 arbeidsplasser på den danske hovedflyplassen.

Mer her:
http://www.boarding.no/art.asp?id=16319

EB
04-05-2005, 06:19
Har ikke Norwegian allerede valgt noen andre enn SGS?

KLMNordic
04-05-2005, 08:46
Ja ja..skal man streike hver gang man mister kontrakter saa kan man vel bare glemme aa faa nye kunder i hverfall...Jeg forstaar ikke tankegangen, jeg

DY
04-05-2005, 10:52
Ikke glem at det dreier seg om Danmark...her er visstnok streikeviljen veldig stor på "luftart-fronten".

Farmer
04-05-2005, 15:04
Originally posted by DY
Ikke glem at det dreier seg om Danmark...her er visstnok streikeviljen veldig stor på "luftart-fronten".

Men likevel skjønner de ikke at det går slik det går .. Med den "record" SGS i CPH har på ville streiker vill jeg som handllingkunde hatt det som grunn nok til å IKKE kjøpe handling av SGS .. :naughty:

EB
04-05-2005, 16:14
Kanskje gikk de på kurs hos sine fagforeningskollegaer (eller heter det pamper?) i Belgia før Sabena gikk konk?