PDA

View Full Version : Dårlig av Norwegian

SAJblue
03-05-2005, 21:20
Norwegian har hengt opp store veggplakater(billboards) her i ishavsbyen hvor de reklamerer med billigste pris ut til Europa... fra Oslo... Det er jo fullstendig latterlig da de ikke engang interliner med seg selv, og prisen blir OVER dobbelt så høy fra Tromsø!
Dette minner om billboardreklamen til radio1 her i byen for noen år siden. Reklamen var grei i seg selv, bortsett fra at nærmeste sted en får inn radio1 er i Trondheim....

SK1399
03-05-2005, 21:23
Minner meg litt om når Ryanair hadde svære reklameplakater her i Haugesund for Torp- Skavsta ruta si...

Scandinavian
03-05-2005, 21:25
Eller Continental med sin reklame her i Bergen for Oslo - Newark ruten sin.

DY
03-05-2005, 21:54
Enig i at dette kan virke litt merkelig,men dette er som dere ser ikke kun et Norwegian-prblem. Nå er det vel dessuten slik at Norwegian ikke interliner med seg selv, så det må da være lov å reklamere for ruter en kan nå om en tar flyet til Oslo....
...men skjønner hva du mener.

EB
04-05-2005, 05:51
Kunne de ikke fått frem prisen fra Tromsø - som sikkert selv uten interlining ville blitt billigere enn alternativet....

DY
04-05-2005, 10:30
Originally posted by EB
Kunne de ikke fått frem prisen fra Tromsø - som sikkert selv uten interlining ville blitt billigere enn alternativet....

Tja - det hadde sikkert gått, men da hadde nok kundene trodd at dem kunne bestille MED interlining, noe dem ikke kan. Slik det er nå så er det ikek mulig med misforståelser.

LN-HAT
04-05-2005, 10:54
Dette blir akkurat som om jeg sitter å leser VG på Geilo med reklame for SASbraathens til Amsterdam .....:smokin

The Ticketor
04-05-2005, 12:03
Eh, hvordan blir det det samme?

FBU
04-05-2005, 13:26
De fleste i Norge bortsett fra gjengen her inne har ikke snøring om hva interlining er, og de fleste tar det for gitt at de kan kjøpe en gjennomgående billett fra Tromsø til London via Oslo..

DY
04-05-2005, 14:07
Originally posted by FBU
De fleste i Norge bortsett fra gjengen her inne har ikke snøring om hva interlining er, og de fleste tar det for gitt at de kan kjøpe en gjennomgående billett fra Tromsø til London via Oslo..

Og nettopp derfor har vel Norwegian valgt den løsningen de har valgt..... Hadde de reklamert med priser fra Tromsø til London så hadde de sikkert fått "pes" om de ikke interlinet....

EB
04-05-2005, 16:12
Kunne jo tatt med et punkt at du kommer billigst til Oslo først med Norwegian...

DY
04-05-2005, 19:05
Det er jeg ikke uenig i. Kanskje tromsøværingene allerede vet det ;)

EB
04-05-2005, 19:13
Tydligvis ikke...det er en som kommer nord for Sinsenkrysset som startet denne posten!

DY
04-05-2005, 19:18
Sant nok....men han vet det tydeligvis hvilket produkt Norwegian har siden han reagerte slik han gjorde. Dem som evt ikke vet det prøver å bestille i stedet for å reagere på plakaten;)

Men skjønner hvor du vil.

Norwegian får heller reklamere får sine flere avganger til Oslo snart...

SAJblue
04-05-2005, 19:33
Ja det stemmer DY! Det jeg reagerte på var at hvis en leser plakatene kjapt, som de fleste gjør i og med plasseringen av plakatene, ser det ut som at prisene gjelder fra Tromsø, og ikke fra Oslo...

edith: leste for fort gjennom tidligere postings, og fikk ikke med meg hva som egentlig stod der:)

AA
05-05-2005, 02:20
Originally posted by Scandinavian

Bortsett fra at Bergen ligger relativt nærmt Oslo med ca 30 daglige avganger. Synes det er offensivt av CO å reklamere bl.a. i Bergen...

CK
05-05-2005, 07:59
Originally posted by Scandinavian

Tja, de burde kanskje annonsert med prisen BGO-OSL-EWR, for dét finnes faktisk (ettersom CO interliner med SK, både i Norge og USA).

Isbamse
05-05-2005, 11:18
Originally posted by SAJblue
Norwegian har hengt opp store veggplakater(billboards) her i ishavsbyen hvor de reklamerer med billigste pris ut til Europa... fra Oslo... Det er jo fullstendig latterlig da de ikke engang interliner med seg selv, og prisen blir OVER dobbelt så høy fra Tromsø!
Dette minner om billboardreklamen til radio1 her i byen for noen år siden. Reklamen var grei i seg selv, bortsett fra at nærmeste sted en får inn radio1 er i Trondheim....

Takk og pris at den møkkaradiokanalen er langt vekk :)

Enig i at det er litt sært å reklamere for avganger fra Oslo fra Nord-Norge (så det samme i Harstad igår). Men Pr er PR og det gjør folk oppmerksomme på at de kan komme seg ut i verden med DY.

SAJblue
07-05-2005, 12:18
Etter å ha lest også det som står med liten skrift på plakatene er jeg sikker på at dette er brudd på markedsføringsloven. Det står faktisk ingenting om at prisene gjelder fra Oslo! Det var bare noe jeg antok sist, siden det er litt vanskelig å få med seg små skrift når en er ute å kjører!

DY
07-05-2005, 13:08
Originally posted by SAJblue
Etter å ha lest også det som står med liten skrift på plakatene er jeg sikker på at dette er brudd på markedsføringsloven. Det står faktisk ingenting om at prisene gjelder fra Oslo! Det var bare noe jeg antok sist, siden det er litt vanskelig å få med seg små skrift når en er ute å kjører!

Uff da - hørtes ikke helt bra ut.

Jack
07-05-2005, 14:01
Det er innenfor lovverket, og reklamen fungerer! Det er vel ikke noe særlig å diskutere!
Hvor mange av dere har sett reklamer som er helt sann, og som er helt ærlige? Tror ikke det er mange! Og fy kor kjedelig reklamen hadde vært hvis den var bare tørr og informativ…..:up:
For en del år siden hadde Braathens reklameboeard i ALF! Tror det var Best/Bækk reklame! Og det var flere år før noen så en BU maskin der! Altaværingene sleit ikke med det! Dem ringte ikke Braathens og insisterte på at siden dere reklamerer her så må dere fly hit…:thumbup
Jeg har ikke sett reklamen, men kan ikke huske hvor i den loven det sto noe om denne typen markedsføring! Men for all del! Hvis det er et problem for Tromsøværinger så er det jo en instans man kan melde sånt styggedom til!
:cheers: :lol :smokin

DY
08-05-2005, 12:16
Går da selvsagt ut fra at det ikke finnes reklame for HydroTexaco, KIWI, Meny, MacDonalds, 7-11 etc og andre kjeder som ikke finnes nord for Trøndelag.

Savipix
08-05-2005, 12:25
Originally posted by DY
Går da selvsagt ut fra at det ikke finnes reklame for HydroTexaco, KIWI, Meny, MacDonalds, 7-11 etc og andre kjeder som ikke finnes nord for Trøndelag.

Finns väl en Mc Donnalds i Tromsø? :p

DY
08-05-2005, 12:27
Originally posted by Savipix

Originally posted by DY

Finns väl en Mc Donnalds i Tromsø? :p

Nei det gjør det ikke....hvor har du det fra?
MacDonald er i allefall ikke klar over det selv siden Norges nordligste MacDonalds er i Steinkjer.

Savipix
08-05-2005, 12:49
oops.. Det var Burger King jag tänkte på.. sorry

Exiz
08-05-2005, 12:52
Og i motsetning til McDonalds som sliter med å finne nordligste punktet i landet sliter visst Burger King med å finne ut at det er en by nedi sør her som heter Kristiansand, hvor mange roper etter et alternativt burgersted. (Ikke jeg, for er ikke særlig fan av sånn uansett hvilken kjede det er.)

Edit: Innser at jeg egentlig kunne spart meg for posten her. Posten var om flyreklame, ikke hamburgersteder. :p

DY
08-05-2005, 12:56
Originally posted by Exiz
Og i motsetning til McDonalds som sliter med å finne nordligste punktet i landet sliter visst Burger King med å finne ut at det er en by nedi sør her som heter Kristiansand, hvor mange roper etter et alternativt burgersted. (Ikke jeg, for er ikke særlig fan av sånn uansett hvilken kjede det er.)

Edit: Innser at jeg egentlig kunne spart meg for posten her. Posten var om flyreklame, ikke hamburgersteder. :p

Tja - Tromsø er langt fra nordligst punktet i landet, og de har heller ikke vansker med å finne det ut. Jeg nevnte det siden det virket som om noen trodde at MacDonalds fantes i Nord-Norge, noe det ikke gjør.

I Kristiansand burde det nok være muligheter for Burger King, men må si at jeg ble kvalm da jeg så at MacDonalds befant seg i ett av Kristiansands flotteste bygg. Ble helt feil.....

EB
08-05-2005, 13:11
Mac Donalds eller McDonalds?

DY
08-05-2005, 13:17
Originally posted by EB

Mac Donalds....

SAS Braathens SASBraathens Tomogjerry...

DY
08-05-2005, 13:18
Originally posted by EB

Saklig

EB
08-05-2005, 13:47
Det finnes vel en skotsk person i Norge som faktisk serverer hamburgere under navnet Mac (med a) Donalds...så det er en forskjell!!!

Isbamse
08-05-2005, 13:56
Originally posted by EB
Det finnes vel en skotsk person i Norge som faktisk serverer hamburgere under navnet Mac (med a) Donalds...så det er en forskjell!!!

Tror han drev fiske-fastfoodsjappe. Han fikk masse bråk med den ekle amerikanske klovnen pga det.

EB
08-05-2005, 13:57
Men han vant vel - gjorde han ikke?

DY
08-05-2005, 14:51
Originally posted by EB

OK beklager. Men hvis det er noen tvil om hvilken Mac jeg responderte på i en annens persons innlegg, så er det altså den amerikanske hamburgerkjeden som er ganske kjent i store deler av verden jeg tenkte på.
Sånn - nå er ingen lenger i tvil.....håper jeg.