PDA

View Full Version : God tirsdag.

ENGM 911
24-11-2009, 04:17
God morgen fra OSL. Meget stille på lufthavnen i natt, men om ikke lenge er det full rulle igjen. Nå er det bare å telle timer til avløsning så jeg kommer meg hjem til min firbente venn, sengen!

LN-MOW
24-11-2009, 04:31
G'morgen, ja ... eller g'kveld om man vil ..

MOW og hans firbente venn (hunden) tilbrakte dagen oppe i den georgianske fjellheimen hvor de raket løv ved sommerhuset til Svigermor. Utrolig at en så liten stripe kan ha så mye løv ... Ga meg etter 15 svære poser og enda var det mer igjen ...

Nå venter den andre firbente på meg også ...

Someone
24-11-2009, 06:06
God morgen fra Oslo. Ute er det mørkt og jeg er trøtt. Snart på tide å begynne bevege seg mot OSL hvor SAS skal ta meg til KRS. Ha en fin dag

BSSW
24-11-2009, 06:56
God morgen fra Tananger

Her har man kommet seg på jobb, men ikke noen Mr Lee idag... :8:

ATIS sa 7 grader på SVG, og det er vel neppe store forskjellen bort hit. Ikke noe regn idag :) Lets hope it stays that way!

Ha en fin dag forumister :)

EB
24-11-2009, 07:15
God morgen fra Trondheim. Comfort Hotel Trondheim må være et av de råeste hotellene i Norge... Nå venter en haug kundemøter før det blir en 737 sydover i ettermiddag - forhåpentligvis på rute slik selskapet er kjent for å levere. Ha en flott tirsdag!

Martin
24-11-2009, 08:01
G'morn fra Maura. Godt å kunne få sove ordentlig, for deretter å våkne klokken 7 noen ganger. Så langt har dagen gått med til frokost, og litt hotellbestillinger. Etterhvert blir det å sørge for at bikkja får gått på do, før det beregnes en noe tidlig ankomst på FedEx.

Ønsker alle en god tirsdag :)

sirpjalle
24-11-2009, 08:04
God morgen fra Forus!

Ble en senere start på dagen i dag enn normalt, men det var ikke feil.

Vel, da er det kaffe i koppen og Antivirus-prosjekt neste :)

Ha en fin dag folkens.

zico77
24-11-2009, 08:11
God morgon frå Trondheim!

Radioen snakka om 0 grader i dag, og dagen min starter hos tannlegen i dag, så det er litt seinare inn på kontoret enn vanleg.

Ha ein flott dag alle saman!

Savipix
24-11-2009, 08:11
God morgon!

Kom igång lite senare än tänkt med det går ingenting eftersom jag har ganska gott om tid till saker idag. Planen är självstudier innan jag ger mig av till en föreläsning på eftermiddagen. Vädermässigt ser det faktiskt ut att kunna bli bra också!

Ha en fin dag forumister!

LN-FHU
24-11-2009, 08:47
Tredje go morn fra Trondheim :D

Deilig å ikke begynne før 0800 på jobb, kan jo sove til 0715....Kaffen er fortært og jobben er startet så det blir vel en "normal"dag. Kvelden byr på kinobesøk med unger og min kjære.
Ha en strålende dag folks :D :D :D

FlightDeck
24-11-2009, 09:11
Comfort Hotel Trondheim må være et av de råeste hotellene i Norge...

I know! Ingen grunn til å betale dyrt hos f.eks. Royal Garden når man kan få en så fresh og kul opplevelse hos Comfort. Der er det bare navnet som er kjipt - har bodd der to ganger allerede.

JetBlue
24-11-2009, 09:40
Tåke på Gol idag, men jeg ser skimter da blå himmel der oppe....

Trøtt i trynet idag, det merkes at blikket har hatt fokus mot PC-skjermen i hele går, og i dag, for den sakens skyld ^_^

Litt kortere enn full dag før jeg setter kursen mot Oslo, og vanlig nomadedag imorgen.

Bizflyer
24-11-2009, 10:00
Litt lettelse i skydekket over KRS i dag! Kan det være fordi Someone kommer til byen?? Best å holde barna innendørs i dag da!!:p

Her blir det kontordag med fortsatt masse å ta igjen etter ferien.
Mørkt når man går til jobb og mørkt når man skal hjem fra jobb! Er det rart folk blir deprimert? Eller er det rart at man drikker?:drunk:

I morra er det julebord! Jippi!!

BF:cool2

LNv22
24-11-2009, 10:11
God morgen! Blå himmel og fint vær i hovedstaden.
Bihulebetennelse gjør at treningen utgår.
Kamera og optikk skal i løpet av dagen leveres på service da jeg synes det frontfokuserer litt mye på høye blenderåpninger.

Ha en hyggelig dag!

Someone
24-11-2009, 10:34
Litt lettelse i skydekket over KRS i dag! Kan det være fordi Someone kommer til byen??

Dette er omtrent første gang jeg ser himmelen her nede.

Ellers var SAS 20 min sene idag og flyet var byttet ut fra en -700 til en -500 etter at jeg sjekket inn. Men frokosten i dag var med egg og tomat, og meget god, og fint med litt avveksling fra ost og skinke som man normalt får. Dessuten er det en stor fordel med SAS kontra mange andre selskaper. Idag var jeg på OSL 30 min før avgang og skulle sende bagasje....det gikk uten problemer eller sure miner....gebyrer slapp jeg også å betale:up:

FBU 4EVER
24-11-2009, 13:13
Ny sovemorgen. Men været er pent, Alfa'en har splitter nye vinterdekk av typen Michelin Ice-X, og da blir det vel en liten tur i løpet av dagen. Nesten lydløse dekk. Iallefall sammenliknet med de gamle Pirellidekkene.
Ha en fin dag.

Twin Otter
24-11-2009, 16:27
God ettermiddag fra Forus. Her går det i kveldsvakt. Vi satser på at det holder seg rolig utover. Jeg og sikkert noen andre venter i spenning på hva MartinL har på gang av nyheter i dag (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55078).

OJB
24-11-2009, 16:39
Fyttirakker'n for en dag,
Sto opp på vanlig måte imorges hjemme i Tananger. Ut i bilen og på vei til Sola , ingen biler på veien! What's up?
Det viste seg at kronometeret i bilen var 04.30 , altså var jeg en time før "rutetabellen". Hadde stilt vekkeklokka feil og en time for tidlig!
U-turn på RV509 og rett tilbake til heimen der det "aber pløtchlich" ble tid til å lese morgen avisene over en kopp kaffe , mot normalt!
Vel , nytt forsøk en time senere gikk greit og så viste det seg på tavlen på Sola at redeye flighten ,SK4002,var kansellert.
Overføring til SK4004 gikk greit og det var på nytt bare å smøre seg med tålmodighet og morgenaviser.
Vel ombord i LN-RCN fikk vi beklagelse for innstilling av SK4002 og opplyst fra "kaftein" at grunnen til kanselleringen var dataproblemer med oppdatering av software for 4-5 SK maskiner idag og de var dermed ikke flygedyktige må vite.
Så kan man jo ønske seg tilbake et øyeblikk til tiden der cocpiten var utrustet med "runde" instrumenter.
SK4004 var jo følgelig smekkfull , men med et humørfyllt CA crew var det en fin morgenflyging.
En time for sent til kontoret i Sandvika laget et etterslep i gjøremålene idag.
Travelt med andre ord. Men det ble en bra dag.
Nå er jeg klar for en øl!
Ha en fortsatt fin ettermiddag og kveld folkens.

EB
24-11-2009, 17:17
Ble et tidligere fly hjem fra Trondheim - også det på rute - i likhet med flyet opp i går ettermiddag. Punktlighet er noe man lærer seg å sette pris på...

dc-8-63
24-11-2009, 18:49
...07:55 fergen inn til Seattle var ogsaa punktlig....derimot var Kiss & Ride (tm) innstillt i dag tidlig...pga feil det Italienske DNA....Italienerinner er ikke satt sammen for aa staa opp tidlig....

TG923
24-11-2009, 18:52
Morgenstund er oppskrytt, full forståelse for italienske DNA

Airbus 330
24-11-2009, 19:17
Fortsatt god tirsdag fra Lillestrøm.

Nå går turen til Sentrum Scene der det blir konsert med Simple Minds :spin

Polaris
24-11-2009, 21:07
ÅÅ - Simple Minds! Jeg trodde de var slutta for et tiår siden, har de sånn "comeback"-tour de også? Faens eksamener, ikke får man sett Them Crooked Vultures i England og ikke får man sett Simple Minds i Oslo... *sukk* :(

På den positive siden melder magnetometeret på svalbard http://kho.unis.no/uito_unis_mag.htm om det fine nordlyset som akkurat var ute, får håpe det blusser opp til klokka 21.45 når http://www.avinor.no/lufthavn/tromso?type=d melder om SAS-avgang. I følge 241950Z 19006KT 100V230 9999 FEW047 03/M02 Q0991 NOSIG er det vind fra sør. Tror jeg skal pakke kamera og stativ med en gang :)

sukram
24-11-2009, 21:36
Aiaiai, Them Crooked Vultures i England hørtes ut som fantastisk ide. Synd jeg også er neddynget i akademisk dill dall!

Tommy777
25-11-2009, 02:03
God aften fra Chicago. Regnet poeser ned i boetter og spann, men hva gjoer vel det naar man har tatt langhelg? Sitter godt plantet i sofaen med en Oban etter middagen.

Skal bli godt med en stabel fridager naa, saerlig naar man ser paa reiseplanen for de 15 foerste dagene i desember. Hele 3 ganger til San Diego, 3 ganger til Denver, 1 gang til Houston, 2 ganger til Minneapolis og en gang til Omaha. Da er det ikke mange dagene igjen foer man tar ferie og sitter paa flyet til Puerto Rico 16. desember

En god kveld oenskes alle!