View Full Version : LN-NOS og LN-KKW med nye haler(og kropp)
Northrider
23-11-2009, 23:45
LN-NOS har fått Ludvig Holberg på halen, og LN-KKW har blitt malt om til et UNICEF-livery med et barn på halen.
Begge flyene var veldig flotte. :)
http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=513923#Post513923
EDIT: Ikke jeg som har tatt bildene! De er copyright til bruker på Flightsim.no som har lastet dem opp. :)
Takk for at du deler dette med oss:D Maskinene har defintivt fått et løft her, uten tvil. Jeg liker godt den nye designen på halemotivene.
Fellowship
23-11-2009, 23:51
Spennede haler, Ludvig Holberg med en parykk som kunne gått på scenen i et 70-talls tungrock-band
Flotte motiver begge disse, og enda bedre 2 mindre hvite haler :D
Se der ja, mer skal det ikke til! :spin
RampSnake
24-11-2009, 01:34
Takk for bilder:)
OT: Da kan vi vel si med sikkert at KKW ikke blir en av de første 300-maskinene til å forsvinne, tross at dette er en av de eldste maskinene i dagens flåte:)
Den er femte eldst - KKF, KKG, KKR og KKS er eldre - men KKW er vel det flyet i flåten som har mest brokede fortid.
Helt klart en forbedring av haledesignen... BRA!!! Gleder meg til de svenske og danske personlighetene dukker opp også!
Den er femte eldst - KKF, KKG, KKR og KKS er eldre - men KKW er vel det flyet i flåten som har mest brokede fortid.
Brokede? Som i "mest snags" eller "mest reparasjonshungrig"? Mye Portugal og en liten visitt i Brasil høres ikke forferdelig ut sammenliknet med andre som har vært i Afrika, på-grensa-til-"-stan"-øst-europa og mikronesia :p
Ludvig Holberg godkjennes under tvil pga den norskfødde bakgrunnen, jeg lurer på hva som står på han? "Real Scandinavian Writer" (i god barokk-stil med Store Bokstaver I Hvert Ord! :colgate: )?
Kjenner jeg kommer til å bli veldig skuffet, ja, nærmest litt fornærmet - og ønske meg en forklaring fra Norwegian hvorfor de unnlater store norske helter som Kristian Birkeland før de kjører på med (gud forby!) flere (kanskje også rene) svensker/dansker. Vi er et lite folk med mange store personligheter, hvorfor må vi ut av landet for å finne noen som er verdig halen på flyselskapet Norwegian?
Frontier har ikke akkurat løver og kenguruer på halen sin.
Og når vi er inne på frontier - er det noe logikk bak norwegians "små" haledesign? Må jo være noen kvadratmeter hvitt igjen på kanten av halen? Frontier har jo heldekkende haler, SAS også.
Synes ikke denne blåfargen gjør seg noe spesielt godt.
Så lenge Norwegian ikke klarer å gjennomføre motiv på samtlige fly synes jeg fortsatt det må være like greit å lakkere halefinnen, evt. også halen, med noe som matcher frontpartiet. Finnes ikke noe tristere enn en hvit halefinne.
S. Holberg
24-11-2009, 09:07
Synes de så bra ut jeg ;)
Litt artig med en slektning på halen da(Holberg)
Han stammer faktisk fra Smøla ;)
FlightDeck
24-11-2009, 09:07
UNICEF-flyet er flott! Så bilder av det for noen uker siden, men da var det bare en tegning. Ellers likte jeg det forrige heltedesignet bedre enn dette - og jeg er enig med Blubird: blåfargen er forstyrrende og unødvendig.
Holberg var norsk, selv om danskene hevder noe annet
Takk for bilder:)
OT: Da kan vi vel si med sikkert at KKW ikke blir en av de første 300-maskinene til å forsvinne, tross at dette er en av de eldste maskinene i dagens flåte:)
KKW er vel en av de 4 300-maskinene DY eier selv, så den kvitter de seg vel ikke med med det første.
Holberg var norsk, selv om danskene hevder noe annet
På den tiden var jo Norge en del av Danmark, og slik sett har begge rett.
Bortsett fra at han jo var fra Bergen, og dermed ikke norsk heller :p
Desk pilot
24-11-2009, 10:17
LN-KKW var tidligere dekorert med "Den mest fleksible måten å reise på." Er denne designen flyttet til en annen maskin?
På halen under navnet Ludvig Holdberg står det at han er en...
Dansk - Norsk writer :)
RampSnake
24-11-2009, 13:32
KKW er vel en av de 4 300-maskinene DY eier selv, så den kvitter de seg vel ikke med med det første.
Norwegian eier følgende 300-maskiner; KHA, KHB, KHC og KKX.
Hvis du tar deg tid til å se hos Luftfartstilsynet/NLR:
http://www.luftfartstilsynet.no/multimedia/archive/00006/Utdrag_fra_Norges_Luf_6406a.pdf
så vil du se at LN-KKW også er eid av Norwegian (som skrevet i en annen tråd også).
Dette er i tillegg til de fire du nevner.
FlightDeck
24-11-2009, 21:15
LN-KKW var tidligere dekorert med "Den mest fleksible måten å reise på." Er denne designen flyttet til en annen maskin?
Nei, "Den mest fleksible måten å reise på" er borte fra flyene nå. Det har tidligere stått på KKW (hvit hale) og KKT (rød hale).
svgspotter
24-11-2009, 21:26
Synes Begge så kjempe fine ut! :D LN-NOS er jo så mye på SVG så det er godt å få litt varrieasjon! ;)
LN-NOS er veldig lite på SVG for tiden skal jeg si deg.
På Flesland derimot..... :p
DCHalvorsen
24-11-2009, 23:24
Artig at DY velger Holberg - et ektefødt barn av Tvillingrigerne - det dansk-norske dobbelmonarki; født i Bergen og gjorde karriere i Danmark, og levde i en tid da nasjonalismens gift ennå var ukjent.
DY bør også vurdere litteraturkritikeren Georg Brandes for uten hans tanker og ideer om å sette problemer under debatt, ville neppe DY-helter som Ibsen og Bjørnson hatt noe navn i dag.