View Full Version : Bra SAS!!!
I siste Scanorama har det blitt en kjempeforbedring på oversikten over flyflåten. Ikke bare er SAS representert - det er også SAS Braathens, Blue 1, Air Baltic, Estonian, Spanair og Widerøe...med fine modeller/bilder av alle fly!!!
Leste du også lederen i siste Scanorama (maiutgaven)? Reiste OSL-TRD i går morges, og Lindegaard kunne melde om at SAS skulle lage et helt nytt område på scandinavian.net fullt av 'bargains', billettauksjoner osv. Har ikke bladet foran meg nå, så jeg har dessverre ingen flere detaljer, men det skal bli veldig spennende å se hva de vil gjøre ut av dette. Det er vel tvilsomt om SAS Braathens blir noen stor deltaker her, iom. at scandinavian.net vel ikke markedsføres i det hele tatt som portal i Norge.
Noen som har hørt mer om hva dette dreier seg om, og når vi kan se utrulling?
Ja... "SAS Commercial Excellence" - et godt skandinavisk navn...;)
Nåt som däremot är lite trist är att kartorna över flygplatserna är borttagna, även "linjerna" på linjekartan är borta, dvs man ser inte vilken flygplats som trafikerar vad. Strategi från SAS?
CPH brukar ha reklam i för sin flyplats många gånger, där med en stor karta. Kan ju vara bra, men varför ta bort kartorna över ARN, CPH och OSL?
/alf
Når du sier det så savner jeg også strekene over flyruter...men med hele "SAS_Gruppen" så hadde det kanskje blitt for mange streker... KLM kartene er jo nesten uleselig på grunn av utrolig mange selskaper (som jo er bra på alle andre måter) som finnes i samarbeidet....
At SAS klarer å lage en oversikt over alle sine fly synes jeg nesten en skal forvente, uten å klappe i hendene av det...men bra at dem nå har klart det.
At man har fjernet rutenettet skyldes vel mer at det er vanskelig å holde ajour vil jeg tro.
Poenget mitt var vel vel så mye at de nå har med seg hele gruppen...det er jo bra - eller?
Originally posted by EB
Poenget mitt var vel vel så mye at de nå har med seg hele gruppen...det er jo bra - eller?
Jo det poenget er kjempebra. Har fram til nå ikke vært tydelig at det faktisk er noe som heter SAS Braathens når en har sett i SAS' sin informasjon.
Gamle tidtabeller fra Swissair hadde noe lignende... Der var det setekart og en sort/hvit tegning av alle flytypeen innen Qualiflyer alliansen...
Og det samme hadde SAS tidligere. Men ikke hele alliansen, kun for seg selv.
Skal fly med SAS Braathens neste fredag (den 13.), håper det ligger et Scanorama i setelommen.