View Full Version : Muttern på tur -- bagasje
Tommy777
19-11-2009, 19:14
Modern skal selvsagt over til jul til US and A og har med seg diverse norske spesialiteter i bagasjen (slik som mødre skal)
Hun har ikke status og skal fly EVE-OSL med SAS og videre til Chicago med CO via EWR.
Hvordan blir det da med bagasjen med COs nye regler? Vil virkelig SAS kreve inn 50 dollar for koffert nr. 2 på EVE?
Noen som har erfaring?
Takker på forhånd
svært at sige, men hvis hun har seperate billetter, skal du nok regne med at der skal betales i OSL..
Jeg har hørt om tilfælde , hvor pax er kommet til CPH med SAS og er indchecket til USA med CO og at de har betalt ved Gate i CPH.
Men jeg har så til gengæld ikke hørt om nogen som har betalt hvis de har haft et
sammenhængende dokument...altså samme billetnr hele vejen
Hilsen
Ole
Tommy777
19-11-2009, 19:35
Hun har en booking/billettnr.
Trodde man kun betalte når man fløy domestic. Jeg betalte ingenting da jeg fløy BGO - PHL - SEA med US. Da innsjekket med SK fra BGO og hele veien, men jeg fikk nye boarding kort på OSL.
På retur ville de ha noen daler i SEA, men jeg oppgraderte flighten fra PHL til OSL for $500. Da slapp jeg å betale for domestic legget der jeg satt i cattleclass.
sail4fun
19-11-2009, 19:38
Litt av samme tema som denne som går nå ? http://forum.scanair.no/showthread.php?t=54835
Hun har vel en bag inkludert - har hun to koster den andre ekstra. Sånn forstår jeg også Tommy...
Mulig IATA-overvektcharges skal brukes siden SAS er involvert på samme dokument?
I teorien skal hun ut med USD50 for bag no 2. MEN min erfaring er at SGS ikke greier å ta inn overvekt en del steder. Så jeg vil bli særdeles overrasket hvis de gjør det.
Ved OSL så gjør vi ikke dette i noe særlig grad. Det er første carrier som event skal ta inn overvekt / ekstra.
S
Tommy777
19-11-2009, 20:22
I teorien skal hun ut med USD50 for bag no 2. MEN min erfaring er at SGS ikke greier å ta inn overvekt en del steder. Så jeg vil bli særdeles overrasket hvis de gjør det.
Ved OSL så gjør vi ikke dette i noe særlig grad. Det er første carrier som event skal ta inn overvekt / ekstra.
S
Danke sheeeeen.. Da ber jeg henne ta med 2 kolli
The Ticketor
20-11-2009, 00:54
Hva står det i baggage allowance på hennes reisedokument? Noen med adgang til etkt-databasen kan vel sjekke det om det ikke fremgår av hennes dokument.