View Full Version : Ny lavpris kampanje hos SAS
SAS teppebombet Sverige med en lignende kampanje på sen sommeren. Nå står Danmark for tur, men 100.000 billetter til lav pris.
Tilbuddet gælder rejser i Danmark og Europa fra 5. januar-15. marts, og til USA og Asien fra 11. januar - 25. marts.
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=22198
Flott for Svenske og danske reisende dette, men hva med i Norge?
Skal tradisjonen igjen holdes ved at det ikke vil bli slike tilbud fra det langstrakte land?
Nå hadde SAS vel en kjempekampanje i Norge tidligere i høst hvis jeg husker riktig. Dessuten så kommer det en kampanje i dag eller imorgen ifølge en mail fra dem
Nå hadde SAS vel en kjempekampanje i Norge tidligere i høst hvis jeg husker riktig. Dessuten så kommer det en kampanje i dag eller imorgen ifølge en mail fra dem
Jeg så ikke at det var kampanje på noen ruter til USA og Asia.
Jeg ville bli svært overrasket om du så det Someone;)
Jeg så ikke at det var kampanje på noen ruter til USA og Asia.
Kampanjen som kommer nå inkluderer også USA fra Norge;)
Kampanjen som kommer nå inkluderer også USA fra Norge;)
Flott, men hvor har du dette fra?
Det er jo uansett helt på tryne at SAS er komplett fraværende i sin markedsføring av og kampanje for, sine IC ruter fra Stockholm og København.
Email fra SAS for et par dager siden. Vi gode kunder fikk en liten forsmaK på salget:)
Email fra SAS for et par dager siden. Vi gode kunder fikk en liten forsmaK på salget:)
Det gjorde ikke vondt, selv om jeg kjente sparket;)
I morgen starter Norges største reisesalg!
I dag får du muligheten til å bestille din reise - før alle andre.
-- mail fra SAS
Mange gode priser å finne!
Jarlabanke Vking
19-11-2009, 10:02
Det er jo uansett helt på tryne at SAS er komplett fraværende i sin markedsføring av og kampanje for, sine IC ruter fra Stockholm og København.
Eeeehm jeg pleier å logge inn på en del nyheter og aviser om morgenen og der er blir man teppebombet av små papirfly som sier både London, Washington og Norge feks ;-)
FlightDeck
19-11-2009, 10:07
SAS teppebombet Sverige med en lignende kampanje på sen sommeren. Nå står Danmark for tur, men 100.000 billetter til lav pris.
SAS kjører de store kampanjene felles både i Danmark, Sverige og Norge nå - akkurat som i den store kampanjen - med samme profil - tidligere i høst. Da var det vel 650.000 billetter lagt ut.
Det er i hvert fall ikke riktig. De interkontinentale rutene er med i denne kampanjen akkurat som i tidligere kampanjer - og nå fra alle norske byer!
Eeeehm jeg pleier å logge inn på en del nyheter og aviser om morgenen og der er blir man teppebombet av små papirfly som sier både London, Washington og Norge feks ;-)
Jeg jobber i norges nest største avis og kan ikke huske å ha sett en eneste reklame for SAS sitt IC produkt de siste årene.
FlightDeck
19-11-2009, 10:10
Dette er også omtalt her:
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=54741
Jeg jobber i norges nest største avise og kan ikke huske å ha sett en eneste reklame for SAS sitt IC produkt.
På Hegnar.no så jeg for 2 minutter siden reklame for både New York og Washington med SAS.
På Hegnar.no så jeg for 2 minutter siden reklame for både New York og Washington med SAS.
Det er faktisk gode nyheter, for det betyr at SAS har begynt å synligjøre at de flyr IC i Norge.
Det har ikke vært tilfelle de siste årene!
Jeg jobber i norges nest største avis og kan ikke huske å ha sett en eneste reklame for SAS sitt IC produkt de siste årene.
http://www.dagbladet.no/
Øverst på siden, på forsiden, står det reklame for et herverende flyselskap. Dermed er to års forbannelse brutt! :)
FlightDeck
19-11-2009, 10:23
Tja ... SAS reklamerte jo for Tokyo, New York og Bangkok på t-banen i Oslo - og mange andre steder - tidligere i høst. Men prisene er nå enda bedre!
FlightDeck
19-11-2009, 10:34
Og her er pressemeldinger fra SAS:
2009-11-18
SAS med Norges største reisesalg
Flere lavprisbilletter enn noensinne legges ut for salg fra 19. november til alle SAS' reisemål over hele verden. Europas punktligste flyselskap gjentar kampanjesuksessen fra tidligere i år, og befester dermed posisjonen som det flyselskapet som tilbyr flest lavprisbilletter i Skandinavia.
- På ny gir vi flere hundre tusen skandinavere muligheten til å kjøpe billige flybilletter, og da selvsagt helt uten skjulte gebyrer, sier salg- og markedsdirektør for SAS i Norge, Stein Bemer.
I perioden 5. januar til 15. mars 2010 kan du reise for kr 545,- til populære storbyer som London, Amsterdam, Dublin, Frankfurt, Paris, Milano m.fl. For de som ønsker seg sol i mørketiden så finnes det billetter til Las Palmas for kun kr 995,-, og ikke minst attraktive Barcelona og Alicante for kr 645,-!
SAS legger også ut billige reiser til både til Asia og USA, med tur/retur New York for kr 3895,- som eksempel.
Alle prisene som gjengis her er fra Oslo, men vi legger også ut gode priser lokalt fra hele landet. Innen Sør- eller Nord-Norge er prisene kr 395,- og mellom landsdelene kr 495,-.
- I vår forrige salgskampanje la vi ut 650 000 lavprisbilletter, og det resulterte i salgsrekord, forteller Stein Bemer.
Billettene kan bestilles mellom den 18. og 30. november på www.sas.no , på tlf 05400 eller hos ditt reisebyrå.
Som alltid når du reiser med Europas punktligste flyselskap så er innsjekket bagasje, setevalg, SMS-info gratis. Som vanlig opptjener du EuroBonus-poeng på utenlandsreisene.
SAS upprepar succén och släpper fler lågprisbiljetter än någonsin
Imorgon den 19 november upprepas succén från tidigare i år och fler lågprisbiljetter än någonsin släpps till samtliga SAS destinationer. SAS befäster positionen som det flybolag som erbjuder flest lågprisbiljetter i Skandinavien.
Biljetterna går att boka mellan den 18 och 30 november på www.sas.se, på 0770-727 727 eller hos din resebyrå. Som alltid ingår EuroBonus-poäng, incheckat bagage, val av sittplats samt fördelen att resa med ett av Europas punktligaste flygbolag. Prisexempel inrikes (enkel)
Malmö - Stockholm från 395 kronor
Kalmar - Åre/Östersund från 795 kronor
Prisexempel Europa (enkel)
Stockholm - Oslo från 445 kronor
Göteborg - London från 495 kronor
Umeå - Paris från 995 kronor
Stockholm - Berlin från 495 kronor
Prisexempel USA/Asien (tur- och retur)
Stockholm-Chicago från 4495 kronor
Göteborg - New York från 4295 kronor
Luleå - Peking från 6795 kronor
Resperiod inrikes och Europa: 5 januari-15 mars 2010
Resperiod USA & Asien: 11 januari-25 mars 2010
Alla biljetter måste vara bokade senast den 30 november 2009.
S. Holberg
19-11-2009, 10:38
Finner kun innenlands for 570 fra min plass ;)
Liker at de fokuserer på at det ikke er ekstra gebyrer på prisene. Deres 0,- er en virkelig bra strategi som folk legger merke til.
MartinL: annonser i avis er bare sååååå forrige århundre. SAS satser med på elektroniske kanaler - både bannerannonser og ikke mist søk og e-mail til eksisterende kunder.
Legg merke til at det er samme kampanje med samme uttykk som nå kjøres i alle de skandinaviske landene + i utlandet.
et lite tips - sjekk f.eks. Dublin eller Gdansk fra kampanjesiden på sas.no ... en liten forsmak på mye nytt i pipeline....
Chriscross
19-11-2009, 14:35
et lite tips - sjekk f.eks. Dublin eller Gdansk fra kampanjesiden på sas.no ... en liten forsmak på mye nytt i pipeline....
Tenker du på at en får god pris for reise via CPH også?:up:
Spent på om dere får til at dette vil gjelde osl-arn-xxx også da. Mye vil ha mer vet du.
Forresten glimrende at SAS kjører 0,- også frem i ventebildet ved reservasjoner.
Flott måte å få frem sitt produkt på. Har de endelig forstått at veien ikke alltid går der andre tråkker?
Concorde
19-11-2009, 15:26
Kom email fra Sidestep.com med en rekke gunstige priser: http://www.flysas.com/en/us/Promotions-and-prices/BIG3/More-low-fares-/?WT.mc_id=US94&vst=true
Riktignok fra USA, men noe sier meg at det vil bli tilsvarende fra Norge.
FlightDeck
19-11-2009, 21:44
Fantastisk bra funksjon! Får pris og oversikt utrolig raskt. Det eneste som er litt irriterende er at samme informasjon også dukker opp i neste vindu, i det gamle designet.
(Gdansk er forresten glemt fra rullegardinmenyen på kampanjesidene).
http://www.dagbladet.no/
Øverst på siden, på forsiden, står det reklame for et herverende flyselskap. Dermed er to års forbannelse brutt! :)
Db er ikke norges nest største avis da!!
Store annonser i dagens VG ser jeg. Fra pris på innland fra kr 395,- Det er jo nesten hundringsen dyrere enn DY sin lavpriskampanje på kr 299,-. Men flott at SK hiver seg med i konkurransen. Men som vanlig er det fokus på priser fra OSL. Skal en reise f eks langs kysten råder de vanlige "monopolprisene".
Store annonser i dagens VG ser jeg. Fra pris på innland fra kr 395,- Det er jo nesten hundringsen dyrere enn DY sin lavpriskampanje på kr 299,-. Men flott at SK hiver seg med i konkurransen. Men som vanlig er det fokus på priser fra OSL. Skal en reise f eks langs kysten råder de vanlige "monopolprisene".
...og de prisene kan ikke umiddelbart sammenlignes, som du vet.
Finner blant annet TOS-LYR på tilbud hos SAS. Er det fordi Norwegian presser prisene?
Jeg føler meg ganske nøytral i "kampen" mellom SAS og DY, men la oss snakke fakta.
Hvorfor kan ikke prisene sammelignes? TRD-BGO eller TRD-BOO kan vel i høyeste grad sammenlignes med TRD-OSL. Og hvis det er selve prisen som ikke kan sammelignes så skjønner jeg ikke helt det heller. Det er vel gebyrene til DY du sikter til men det er som vanlig frivillig og selv med en koffert innsjekket er prisen rimeligere enn SAS. MEN gode priser SK serverer :)
Store annonser i dagens VG ser jeg. Fra pris på innland fra kr 395,- Det er jo nesten hundringsen dyrere enn DY sin lavpriskampanje på kr 299,-.
Da glemmer du gebyere til Kjos........
Concorde
20-11-2009, 09:58
Bestillte en tur til Dublin i slutten av desember med retur veldig tidlig i januar til kr 2300.- Ikke verst pris og med 1750 EB-poeng. Kan forresten det stemme, det er 100% mer enn jeg fikk til EWR siste gang jeg fløy SAS
FlightDeck
20-11-2009, 11:28
Store annonser i dagens VG ser jeg. Fra pris på innland fra kr 395,- Det er jo nesten hundringsen dyrere enn DY sin lavpriskampanje på kr 299,-.
Med bagasje, setereservasjon og betalingsavgift er Norwegian dyrere enn SAS. For øvrig er det flere innenlandsruter som er priset til kr 345,- også.
Men som vanlig er det fokus på priser fra OSL. Skal en reise f eks langs kysten råder de vanlige "monopolprisene".
Det er lagt ut kampanjepriser fra tolv norske byer, hva mener du med at det "som vanlig er fokus på priser fra OSL"? På sas.no kan du enkelt få opp priser fra andre flyplasser også.
Og du finner de lave prisene også langs kysten og der SAS flyr alene!