Tally-Ho
17-11-2009, 15:11
Det har vært mye fokus på Thai's satsing fra OSL. Man har tidligere jublet over priser rundt 10.000 til BKK i turistklasse.
Jeg har flydd en del med Thai, og jeg elsker deres service. Men at de er prisledende, kan vel diskuteres.
For den som leter litt på nettet, kan man lett finne turer med f.eks Lufthansa via Frankfurt til rundt 6.000.
Nå ser jeg at prisene er på veg ned, og det jubles over priser på rundt 5.500 OSL-BKK, med Thai. Ja, det begynner å bli rimelig.
Samtidig ser jeg i dag (Hegnar.no) at TUI flyr søndag 22.11 OSL - Krabi for 2.995 t/r, og Thomas Cook Scandinavia (A330) for 3.095 t/r. Det er billig, og sier meg noe om at markedet fra OSL begynner å se en viss metning. Man kan faktisk få 14 dager hotell på kjøpet for under 4.000,- flyreisen inkl.
En del av de som reiser via BKK skal jo videre sydover til strendene, så man fisker litt i samme marked.
Noe sier meg også at dette er nødvendig prising for å fylle maskinene. Det burde gå OK å fylle Thai nå som vi går inn i høysesongen, men ikke skjønner jeg hvordan de skal holde det gående sju dager i uken fra OSL når vi kommer til april og utover (lavsesong), og nyhetens interesse har lagt seg.
Og på toppen av det hele snakker man om Feel og Norwegian som har planer i denne retning.
Ja, ja, den som lever får se...
Tally-Ho
Jeg har flydd en del med Thai, og jeg elsker deres service. Men at de er prisledende, kan vel diskuteres.
For den som leter litt på nettet, kan man lett finne turer med f.eks Lufthansa via Frankfurt til rundt 6.000.
Nå ser jeg at prisene er på veg ned, og det jubles over priser på rundt 5.500 OSL-BKK, med Thai. Ja, det begynner å bli rimelig.
Samtidig ser jeg i dag (Hegnar.no) at TUI flyr søndag 22.11 OSL - Krabi for 2.995 t/r, og Thomas Cook Scandinavia (A330) for 3.095 t/r. Det er billig, og sier meg noe om at markedet fra OSL begynner å se en viss metning. Man kan faktisk få 14 dager hotell på kjøpet for under 4.000,- flyreisen inkl.
En del av de som reiser via BKK skal jo videre sydover til strendene, så man fisker litt i samme marked.
Noe sier meg også at dette er nødvendig prising for å fylle maskinene. Det burde gå OK å fylle Thai nå som vi går inn i høysesongen, men ikke skjønner jeg hvordan de skal holde det gående sju dager i uken fra OSL når vi kommer til april og utover (lavsesong), og nyhetens interesse har lagt seg.
Og på toppen av det hele snakker man om Feel og Norwegian som har planer i denne retning.
Ja, ja, den som lever får se...
Tally-Ho