PDA

View Full Version : Bestille SK IC-billett med hjemreise til annen by enn utreisested


SpotOn
17-11-2009, 16:10
Prøver å finne et nettsted som kan gjøre det mulig for meg å bestille utreise fra sted A til sted B og retur fra B til sted C og som samtidig kan gi meg best mulig pris (dvs. billettene bookes under ett og ikke som to separate enkeltreiser som ser ut til å være tilfelle ved de fleste nettsider med "multipoint journeys").

Eksempel: SK's hjemmeside gir meg pris på 19000 NOK for reisen OSL-SIN-OSL eller for TRD-SIN-TRD (kombinasjon C/Z), men jeg ønsker TRD-SIN-OSL som jeg da hadde håpet å finne til ca samme pris. Dette lar seg sikkert bestille på telefon til enten SK eller andre, men jeg hadde også håpet å unngå å betale 500+ i gebyr.... Noen som vet om alternative løsninger?

Someone
17-11-2009, 16:14
Noen som vet om alternative løsninger?

En løsning er å hoppe av i Oslo på veien tilbake.

Ellers har jeg brukt wideroe.no til å bestille multiplesegment med open jaw

Discus
17-11-2009, 16:15
Prøv WIAS -> Avansert søk -> Flere destinasjoner

Eller kjøp TRD-SIN-TRD og hopp av på OSL på returen

Finn et "godt gammeldags" reisebyrå som kanskje kan hjelpe.

SpotOn
17-11-2009, 16:17
Prøv WIAS -> Avansert søk -> Flere destinasjoner

Eller kjøp TRD-SIN-TRD og hopp av på OSL på returen


Er det uproblematisk å be om å få bagasje tagget til noe annet enn den sluttdestinasjonen som er vist på billetten?

Discus
17-11-2009, 16:19
Normalt ikke. På OSL må du uansett hente ut bagasjen og ta den gjennom tollen.

Hvis du gjerne vil ha et argument for å tagge til OSL så si at du skal putte tax-free el.l. i kofferten.

SpotOn
17-11-2009, 16:23
Normalt ikke. På OSL må du uansett hente ut bagasjen og ta den gjennom tollen.

Det har du jo rett i... Dermed åpnet det seg et nytt alternativ her.

SpotOn
17-11-2009, 17:21
Det har du jo rett i... Dermed åpnet det seg et nytt alternativ her.

Eller ikke.... alle forslag fra SK gir mellomlanding i CPH og direkte videre CPH-TRD. Og hva gjelder prising så gir alternativet "avansert søk" hos WIAS en pris som er 2ggr høyere enn den jeg beskrev i tidligere poster. Så da er nok neste trinn å ringe 05400....

Savipix
17-11-2009, 18:09
Är det "gebyr" på resor som inte kan bokas via Sas.no/se/dk/flysas.com?

Hickok
17-11-2009, 18:10
Både WIAS, Expedia og Orbitz tilbyr open jaw.

LN-MOW
17-11-2009, 18:17
På mange strekninger prises reisene som enkeltreiser uansett, så der spiller det ingen rolle om avreise og ankonststed er forskjellige. Mange pristyper tillater også dette så lenge reisen starter og sluutter i samme land. Titt rundt og sammenlign.

SpotOn
18-11-2009, 07:40
På mange strekninger prises reisene som enkeltreiser uansett, så der spiller det ingen rolle om avreise og ankonststed er forskjellige. Mange pristyper tillater også dette så lenge reisen starter og sluutter i samme land. Titt rundt og sammenlign.

Problemet her er ikke hvorvidt Open Jaw tilbys eller ikke, men hvorvidt jeg klarer å snike meg unna det å benytte et reisebyrå (og dermed spare NOk 500+ i gebyr). I prinsippet hadde jeg ventet å kunne bestille (på nett) TRD-SIN-OSL for omtrent samme pris som det OSL-SIN-OSL prises til på SK's nettsider, men dessverre går ikke dette ser det ut til. Mulig det er sjongleringen med ulike bookingklasser som gjør at dette svikter. Eller brukerfeil fra min side :D

Utflyttet
18-11-2009, 08:15
Ikke bare er WIAS genialt og redder verden fra alt mulig, men om du ikke får akkurat det du trnger fra et søk av segmenter, så bare lager du den som en bestilling, og så klikker du på knappen som heter "Jeg vil snakke med en av Farmer sine geniale medarbeidere" og så forklarer du at du egentlig vil via OSL, at du gjerne vil ha mer enn korteste forbindelse, etc. så fikser de opp i reservasjonen og priser den på nytt.

Jeg har brukt dette md stort hell på en del mindre og langt mer suspekte varianter av billetter, og hjelpen er upåklagelig. :)

Billetten belastes ikke kortet ditt før den faktisk utstedes, og det er fullt mulig for WIAS å stryke bookingen om det viser seg at regler eller annet forkludrer alternativene, så her er det ikke så mye å stusse på.

Det minner meg på at jeg har glemt å kjøpe en giraff til Linda.

-A

LN-MOW
18-11-2009, 15:28
Problemet her er ikke hvorvidt Open Jaw tilbys eller ikke, men hvorvidt jeg klarer å snike meg unna det å benytte et reisebyrå (og dermed spare NOk 500+ i gebyr).

Gjør som Alex foreslår eller bruk 'Advanced Search' som finnes hos de fleste flyselskaper eller nettbyråer i dag.


I

Det minner meg på at jeg har glemt å kjøpe en giraff til Linda.



Da blir de t midtsete neste gang du bestiller! ^_^