PDA

View Full Version : Jet Time med stor vækst og sorte tal

Jan
13-11-2009, 09:25
Her er et lille selskab der (modsat andre) både klarer stor vækst og
sorte tal på bundlinien :)

Jet Time, der startede i 2006, har netop aflagt regnskab for det regnskabsår, der sluttede den 31. august 2009. Omsætningen steg med 60 % til 455 millioner kroner, og resultatet før skat blev positivt med 18 mio. kr.

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=1&nNewsId=22159

Blubird
13-11-2009, 09:34
Selskapet flyr vel stort sett på større kontrakter og sånn sett forutsigbare inntekter å forholde seg til.

Jan
13-11-2009, 09:37
Selskapet flyr vel stort sett på større kontrakter og sånn sett forutsigbare inntekter å forholde seg til.

Ja vist omkring 80-85% på kontrakter resten ad hoc.

FlightDeck
13-11-2009, 09:38

Samtidig er ikke utleie av fly det mest forutsigbare i disse tider. Likevel har Jettime dreiet mye av virksomheten fra wet/dry lease til charter, og det har nok vært lurt.

OJB
13-11-2009, 09:46
Flott at Jettime viser gode resultater i vansklige tider.
Dette blir vel etter hvert avtageren til Sterling i chartermarkedet.

Blubird
13-11-2009, 09:50
Fikk ikke Jettime tilslaget på en forholdsvis stor kontrakt tidligere i år? Husker i farten ikke hvilken reiselivsaktør det var.

Jan
13-11-2009, 09:55
Fikk ikke Jettime tilslaget på en forholdsvis stor kontrakt tidligere i år? Husker i farten ikke hvilken reiselivsaktør det var.

JO, alt Startour fra BLL flyves fremover af JT.
(Ex. SAS kontrakt).

http://borsen.dk/transport/nyhed/162670/

FlightDeck
13-11-2009, 10:49
Så får vi håpe at de konsentrerer seg om det de er gode på - og ikke fristes til å starte ruteflyvninger fra danske byer ...

Jan
13-11-2009, 11:04
Så får vi håpe at de konsentrerer seg om det de er gode på - og ikke fristes til å starte ruteflyvninger fra danske byer ...

Har hørt de lurer på at starte op på AAL-CPH ;)
Nej det tror jeg ikke der er nogen fare for !

MD11
13-11-2009, 13:53
Hyggelig at JT tjener penger og at driften går godt. Charter er tingen uansett om det er gode eller dårlige tider. Så får vi håpe at JT holder seg til det de kan, charter:D

ENGM RAMP
13-11-2009, 14:02
Hyggelige tall for Jet Time....

Disse flyr vel en del for DY ut og inn fra Danmark. Har noen av forumets lesere fløyet med dem og kan fortelle hvordan 733'erne deres er innvendig? Rene og pene maskiner?

Jan
13-11-2009, 14:26
Hyggelige tall for Jet Time....

Disse flyr vel en del for DY ut og inn fra Danmark. Har noen av forumets lesere fløyet med dem og kan fortelle hvordan 733'erne deres er innvendig? Rene og pene maskiner?

OY-JTB har lige fået kabinen nyrenoveret samt monteret WL.

Savipix
13-11-2009, 14:31
På tal om Jettime. Stämmer det att ägaren är samma som av Novia DK?

Blubird
13-11-2009, 14:40
Apropos kan det også nevnes at gjennomsnittsalderen på B733-flåten til Jettime er ca. 20 år, hvis jeg husker riktig i farten.

BU662
13-11-2009, 18:38
Apropos kan det også nevnes at gjennomsnittsalderen på B733-flåten til Jettime er ca. 20 år, hvis jeg husker riktig i farten.

Jeg ikke ser problement med dette. Flyene er vedlikeholdt i henhold til EASA standards. Du har jo sikkert ingen problem a boarde en MD80 fra SAS som er i en lignende alder. Ogsa hos Lufthansa har de allerfleste 737er nesten 20 ars pa bakken, samme gjelder for halvdelen av A320 flaten.

jet-time vil trolig benytte seg av sjansene i leasingmarked i den naermeste tida. De er den egentlige vinner av Sterling sitt konkurs og de er den eneste verdige arvtageren til Maersk Air. Det er ikke uten ironi at den god del Maersk folk jobber i sentrale stillinger hos jet-time. Cimber Sterling sitt halvhjertig satsing pa 737ops gjör det lett for jet-time a ta större deler av marked i Danmark.

Blubird
13-11-2009, 19:02
Jeg ikke ser problement med dette. Flyene er vedlikeholdt i henhold til EASA standards. Du har jo sikkert ingen problem a boarde en MD80 fra SAS som er i en lignende alder. Ogsa hos Lufthansa har de allerfleste 737er nesten 20 ars pa bakken, samme gjelder for halvdelen av A320 flaten.

Hvor i mitt innlegg står det at dét er negativt?
Jeg tror det - nok en gang - er på tide å legge fra seg negativitets-brillene, avdeling Berlin. :cool:

Morty77
13-11-2009, 21:10
Fløy charter med Jettime i sommer CPH - Rhodos. Servicen var upåklagelig, men flyen var vel det noe av det mer slitte jeg har sett. I tillegg ingen underholdning ombord i form av skjermer etc. Men kom frem i tide, og av og til er det jo det som teller. Som en skriver lenger opp har jo tydeligvis et av flyene fått nytt interiør, så får gi de en sjanse til neste sommer!

FlightDeck
13-11-2009, 21:16
Flyr Jettime fortsatt for Norwegian?

ENGM RAMP
13-11-2009, 23:05
Flyr Jettime fortsatt for Norwegian?

De flyr for dem ved ad-hoc behov ut fra CPH.

OJB
14-11-2009, 13:28
Hvor i mitt innlegg står det at dét er negativt?
Jeg tror det - nok en gang - er på tide å legge fra seg negativitets-brillene, avdeling Berlin. :cool:

Jeg leser ikke BU662 sitt innlegg som negativt , snarere en opplysning og sammenligning.
Kanskje også det er på tide for forumister her inne å sende en liten anerkjennelse til en medforumist fra Berlin som både takler muntlig og skriftlig norsk bedre enn de fleste norske takler tysk muntlig og skriftlig?

ENGM RAMP
14-11-2009, 16:02
Enig med OJB her, jeg ser ikke at BU662 er negativ, men trekker opp en helt klar sammenligning....

Ut fra hva jeg skjønner, så er DY svært godt fornøyd med samarbeidet med JetTime....Så er det jo også en god del gamle ringrever fra bransjen som driver JetTime...

Flyene er flotte å se på synes jeg og...

Blubird
14-11-2009, 18:27
Berlin skriver bl.a. følgende:

Jeg ikke ser problement med dette.

Har jeg nevnt at det er et problem? Nei. Hvorfor da omtale alderen som et problem?

Du har jo sikkert ingen problem a boarde en MD80 fra SAS som er i en lignende alder.

Har jeg skrevet noe sted at jeg har problemer med å boarde et fly som er 20 år? Nei. Hvorfor da trekke frem dette?

Når man tolker mitt innlegg - som til info skulle være en ren informativ opplysning - som om jeg har problemer med alderen på Jettimes fly, eller har problemer med å være med et fly som er 20 år gammelt, da vil man kverulere.

At man snakker mer enn ett språk i Berlin ser jeg ikke relevansen av i denne sammenheng.

Forøvrig ville det vært interessant å vite om Jettime har ytterligere ekspansjonsplaner?

BU662
14-11-2009, 19:09
Vet du Blubird, du lager krangel ut av nothing!

Det jeg skrev ble skrevet med perspektiv fra teknisk personell som ikke kan erkenne at alder skaper en problem. Kanskje denne formulering er litt enklere a akseptere. Dette er pa samme mate en ny aspekt av dette tema som den du introduserte og absolut ikke tenkt til a bli negativ.

Du skriver her at jeg vil lage krangel, dvs bevist forstyrre forumet. Dette oppfatter jeg som rett og slett frekk og ikke tiltreffende. Den eneste som na krangler mer eller mindre bevist er du. Desverre.

Jeg kan ikke se en eneste grunn hvorfor mitt bosted spiller en rolle i denne diskusjon. Du fremhevet dette na to ganger. Dermed har jeg en problem! Jeg ikke fremviser disse info i mitt profil, rett og slett fordi dette ikke stemmer 4 dager i uka. Dersom jeg vil dele ut info om mitt privat liv, bosted etc vil jeg gjöre dette via profil, eller komme til en fly&vin og spre den ut. Men - rett na - har jeg ikke lyst a gjöre dette og derfor oppfatter jeg det som en form av respekt av andre medlemmer aksepterer dette at jeg vil har mitt privatliv som en privat sak, inkludert bosted.

Blubird
14-11-2009, 19:26
Har intet mer å tilføye ut over det jeg skrev i posten over. Über und aus!

Someone
14-11-2009, 19:32
Også gå vi tilbake til tema og slutter med drittkastingen

http://forum.mambo-foundation.org/images/smilies/mod.gif

http://forum.mambo-foundation.org/images/smilies/focus.gif