PDA

View Full Version : Norwegian / Sterling samarbeidet

LN-HAT
30-04-2005, 17:10
Søker man på www.osl.no er antall ruter med DY til utland begynnt å øke bra.
Søndag 1.5 starter i tillegg OSL-CPH opp og mandag kommer Roma (Sterling starter 1.5 til CIA)

:up:

LN-KGL
30-04-2005, 17:39
Og i den anledningen har også Plane-Spotter.com oppdatert Norwegian-sidene blant annet med denne:
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/600/NAX_EN_S05.jpg

NAX-siden finner dere her: http://www.plane-spotter.com/Airlines/Norwegian/index.htm

LN-MOW
30-04-2005, 17:42
Begynner aa bli et imponerende rutekart ...... Norwegian har vist at det gaar an ... forhaapendtligvis begynner de aa tjene penger snart .....

HMWK
30-04-2005, 21:52
22. April hadde de over 10000 reisene.

DY
01-05-2005, 02:20
Originally posted by HMWK

Regner med du mener "reisende" og ikke reiser.
Spennede å se hvordan samarbeidet mellom de to selskapene utvikler seg

EB
01-05-2005, 08:14
Tror at særlig ruten til København vil gi DY et positivt løft...og jeg tror samtidig at den ruten er med på å fjerne siste rest av businesstrafikk/satsning for Sterling...

DY
01-05-2005, 10:55
Originally posted by EB
Tror at særlig ruten til København vil gi DY et positivt løft...og jeg tror samtidig at den ruten er med på å fjerne siste rest av businesstrafikk/satsning for Sterling...

Jeg tror vel egentlig motsatt. Med økning i antall avganger mellom OSL og CPH så vil jo forretningsreisende få et enda bedre tilbud enn igår. Antall avganger har jo hele tiden vært det "verste" med Norwegian i følge "SAS-gjengen" her på forumet.....

HMWK
01-05-2005, 11:07
Originally posted by DY

Originally posted by HMWK

Regner med du mener "reisende" og ikke reiser.
Spennede å se hvordan samarbeidet mellom de to selskapene utvikler seg

En liten skrivefeil fra meg gitt!

EB
01-05-2005, 11:24
Leser du hva jeg skriver DY? Jeg tror dette vil gi Norwegian et løft i antall pax...(..og økte inntekter!!!) Samtidig som jeg tror det rendyrker Sterling som ferie/fritid... Har dette noe med SAS å gjøre?

DY
01-05-2005, 13:33
Originally posted by EB
Leser du hva jeg skriver DY? Jeg tror dette vil gi Norwegian et løft i antall pax...(..og økte inntekter!!!) Samtidig som jeg tror det rendyrker Sterling som ferie/fritid... Har dette noe med SAS å gjøre?

Joda ser hva du skriver og er fortsatt ikke helt enig i denne setningen: "...og jeg tror samtidig at den ruten er med på å fjerne siste rest av businesstrafikk/satsning for Sterling..."

Jeg tror at Sterling/Norwegian med satsingen på København nettopp gjør det motsatte....satser ENDA mer på forretningsreisende.....
...og siden SAS er ganske tung på denne ruten så synes jeg det har mye å si siden nesten alle kommentarer ang Norwegian og tilbud til forretningsreisende hele tiden blir sammenliknet med antall avganger SAS har, så synes jeg dette også kan nevnes.

EB
01-05-2005, 14:09
Igjen... Tror det er Norwegian som tjener mest på ruteopplegget... DY og NB skal begge selge seter på CPH-avgangene - men etter litt tid og folk blir vant til at det er Norwegian som flyr - tror jeg flere og flere vil velge å bestille fra Norwegian.no... Vet at disse tankene/håpet også deles av flere i Norwegian...

Københavnruten tror jeg kommer til å gjøre Norwegian enda bedre - gi Norwegian et "nytt" marked... Tror heller ikke dette er negativt for Sterling som kanskje får et enda sterkere fokus på ferie/fritid...

DY
01-05-2005, 20:32
Originally posted by EB
Igjen... Tror det er Norwegian som tjener mest på ruteopplegget... DY og NB skal begge selge seter på CPH-avgangene - men etter litt tid og folk blir vant til at det er Norwegian som flyr - tror jeg flere og flere vil velge å bestille fra Norwegian.no... Vet at disse tankene/håpet også deles av flere i Norwegian...

Københavnruten tror jeg kommer til å gjøre Norwegian enda bedre - gi Norwegian et "nytt" marked... Tror heller ikke dette er negativt for Sterling som kanskje får et enda sterkere fokus på ferie/fritid...

Joda - dette høres logisk ut. Kanskje Norwegian vil tjene på dette, men sikkert merkelig for danskene å bestille flyreiser fra norwegian.no eller oppdaga at det er Norwegian som skal fly dem ut i Europa i stedet for Sterling som dem hele tiden har trodd. Men ikke noe stort problem vil jeg tro.

EB
01-05-2005, 21:01
Nå skal vel ikke DY fly så mye ut av CPH annet enn til OSL...

DY
01-05-2005, 21:13
Originally posted by EB
Nå skal vel ikke DY fly så mye ut av CPH annet enn til OSL...

Javel...trodde Norwegian skulle fly fra CPH til noen destinasjoner, men har kanskje misforstått. Trodde Norwegian skulle fly ned til CPH og så ut fra CPH før dem returnerte til OSL.
Har jeg misforstått ?

NB
01-05-2005, 21:18
Amsterdam og Montpellier tror jeg. Ihvertfall Amsterdam som starter i morgen...

MartinL
01-05-2005, 21:20
Siste formiddags avgang fra Osl til CPH stasjoneres i CPH til første ettermiddagsflygning fra CPH til OSL.

Var i alle fall hva Kjos sa under pressekonferransen at denne maskinen som da blir stående i CPH skulle kjøre ut en daglig rundtur fra CPH for Sterling.

Kan det være Amsterdam?

DY
01-05-2005, 21:20
Originally posted by NB
Amsterdam og Montpellier tror jeg. Ihvertfall Amsterdam som starter i morgen...

Trodde også at Norwegian skulle fly ut til Amsterdam fra CPH for Sterling. Mener det også var et par andre destiansjoner også. Tror ikke EB har fått det med seg.

Guest
01-05-2005, 22:30
Denne herre fløh DY905 fra CPH idag

EB
02-05-2005, 05:42
Dette har jeg som DY påpeker ikke fått med meg...(...uten at det endrer synet mitt på fordelingen forreting/ferie-fritid delingen mellom selskapene!)

LN-HAT
02-05-2005, 06:02
DY flyr NB's Amsterdam rute hver dag (NB3571-NB3572) ex. lørdager.
I tillegg så skal man operere CPH-PMI, CPH-GRO (Gerona) begge lørdager. Kanskje er det mer og ?

www.cph.dk

Flynummer: NB 3571
Luftfartsselskab: Sterling

Afgang: Københavns Lufthavn
Terminal: Terminal 2
Afgangstidspunkt: 10:50, mandag 2. maj 2005

Ankomst: Amsterdam
Terminal:
Ankomsttidspunkt: 12:05, mandag 2. maj 2005

Antal stop: Non-stop
Flyvetid: 1 t. 15 min.
Flytype: 733 (Boeing 737-300 Passenger)
Klasser: Økonomi

:smokin

DY
02-05-2005, 16:26
Originally posted by EB
Dette har jeg som DY påpeker ikke fått med meg...(...uten at det endrer synet mitt på fordelingen forreting/ferie-fritid delingen mellom selskapene!)

Norwegian skal altså fly "tynne" ruter ut fra København, mens Sterling tar seg av de større rutene med sine større maskiner. Kanskje en i framtiden vil se en Sterling-maskin på de tyngste innenlandsrutene i Norge:)

HMWK
02-05-2005, 21:10
Originally posted by LN-HAT
DY flyr NB's Amsterdam rute hver dag (NB3571-NB3572) ex. lørdager.
I tillegg så skal man operere CPH-PMI, CPH-GRO (Gerona) begge lørdager. Kanskje er det mer og ?

www.cph.dk

Flynummer: NB 3571
Luftfartsselskab: Sterling

Afgang: Københavns Lufthavn
Terminal: Terminal 2
Afgangstidspunkt: 10:50, mandag 2. maj 2005

Ankomst: Amsterdam
Terminal:
Ankomsttidspunkt: 12:05, mandag 2. maj 2005

Antal stop: Non-stop
Flyvetid: 1 t. 15 min.
Flytype: 733 (Boeing 737-300 Passenger)
Klasser: Økonomi

:smokin

De skal også fly for Sterling til Edinburgh.

LN-HAT
02-05-2005, 21:15
Originally posted by DY

Originally posted by EB

Norwegian skal altså fly "tynne" ruter ut fra København, mens Sterling tar seg av de større rutene med sine større maskiner. Kanskje en i framtiden vil se en Sterling-maskin på de tyngste innenlandsrutene i Norge:)

Har nok mer med Kort og Lang å gjøre, enn Tykke og Tynne .............:smokin

HMWK
02-05-2005, 21:20

Originally posted by DY

Originally posted by EB

Har nok mer med Kort og Lang å gjøre, enn Tykke og Tynne .............:smokin

:up:

DY
03-05-2005, 00:30
Så da viser det seg at Norwegian faktisk skal fly til ganske mange destinasjoner ut fra CPH altså!

EB
03-05-2005, 16:05
Men ikke like mye fokus på Spania som Sterling... Både AMS og EDI har vel en del business....

LN-HAT
03-05-2005, 16:40
Og på lørdag skal DY fly CPH-PMI-CPH og CPH-MPL-CPH, også dette ruter ....:up:

DY
03-05-2005, 18:11
Originally posted by EB
Men ikke like mye fokus på Spania som Sterling... Både AMS og EDI har vel en del business....

Ehh...Norwegian reklamerer faktisk ikke med at dem flyr til disse to destinasjonene engang, det er det kun Sterling som gjør....men Norwegian som flyr dem for Sterling likevel.;)
Norwegian har med sine ruter til Murcia, Alicante og Malaga fra Oslo, Trondheim, Stavanger og Bergen forholdsvis bra trøkk på Spanaia vil jeg si

EB
03-05-2005, 18:14
...og jeg som håpet på flere pax hos DY som betalte litt mer enn gjennomsnittet!!!

DY
03-05-2005, 18:16
Jo....så spørs det hva Norwegian får av Sterling for å fly for dem da.....;)

LN-HAT
03-05-2005, 22:26
Originally posted by DY
Ehh...Norwegian reklamerer faktisk ikke med at dem flyr til disse to destinasjonene engang, det er det kun Sterling som gjør....men Norwegian som flyr dem for Sterling likevel.;)

AMS EDI PMI GRO er rene NB ruter, de finnes vel ikke på www.norwegian.no ....

DY
03-05-2005, 22:30

Originally posted by DY

AMS EDI PMI GRO er rene NB ruter, de finnes vel ikke på www.norwegian.no ....

Ehhh...nøyaktig mitt poeng også. Rutene selges kun av Sterling, men flys av Norwegian!