PDA

View Full Version : Flere selvbetjente bag drop på vei


FlightDeck
12-11-2009, 16:26
SAS Self-Service Baggage Drop har blitt testet ut i Bodø og Tromsø, og implementeringen har gått så bra at SAS nå innfører selvbetjent bag drop i Bergen, Trondheim og Stavanger. Dette vil være på plass i løpet av de neste ukene.

SAS Self-Service Baggage Drop er 100 prosent automatisert og basert på biometri. Systemet vil automatisk tilpasse bagasjekvoten for innehavere av SAS EuroBonus Silver og Gold.

Someone
12-11-2009, 16:29
Flott tiltak, men de burde få dette på OSL også!

Har prøvd LH sin utgave av dette på MUC og det fungerte utmerket

LN-RRA
12-11-2009, 16:55
Meg bekjent skal disse allerede være oppe å gå i Bergen og Trondheim (?).
Har kommet meg for øret at for Stavanger sin del skulle selvbetjent bagdrop være oppe for et par uker siden, men grunnet mangel/utdatert utstyr så drøyer det en stund.

FlightDeck
12-11-2009, 17:21
Meg bekjent skal disse allerede være oppe å gå i Bergen og Trondheim (?).
Har kommet meg for øret at for Stavanger sin del skulle selvbetjent bagdrop være oppe for et par uker siden, men grunnet mangel/utdatert utstyr så drøyer det en stund.

Det er godt mulig! Jeg så det ikke på Flesland da jeg var der for to uker siden, men ettersom SAS ikke har gitt noen eksakte datoer - bare sagt i løpet av høsten - så kan en jo aldri vite. Flott tiltak, i alle fall! Det kommer nok på OSL etter hvert også!

Hickok
12-11-2009, 17:59
Jeg sitter på Flybussen til BGO nå, så hvis de er i drift der, så skal jeg gi rapport om en halvtimes tid. :)

Novair
12-11-2009, 18:40
Self-Service Baggage Drop (http://www.trondheimlufthavn.net/Nyheter039.html) ble innført på TRD for en god stund tilbake.

Hickok
12-11-2009, 18:42
Jeg kan bekrefte at disse er i bruk på BGO. De måtte jo prøves, og de virket nesten. Problemet var at automaten fant ut at min bag på 3,3kg var for stor. Dermed var det ingen bønn og over til bemannet luke på meg. Ingen rom for diskusjoner der i gården. :)

FlightDeck
12-11-2009, 18:43
Jeg kan bekrefte at disse er i bruk på BGO. De måtte jo prøves, og de virket nesten. Problemet var at automaten fant ut at min bag på 3,3kg var for stor. Dermed var det ingen bønn og over til bemannet luke på meg. Ingen rom for diskusjoner der i gården. :)

Selv med gullkort? Jeg har lest at automaten skal tilpasse bagasjekvoten automatisk etter statuskort.

EDIT: Du mener 3,3 kg for tung?

Discus
12-11-2009, 18:47
Problemet var at automaten fant ut at min bag på 3,3kg var for stor.
Nei, når man begynner å nærme seg 4 kg innsjekket bagasje så er det vel drøyt at det skal gå :lol: Eller var det en kommafeil?

Hickok
12-11-2009, 18:48
Problemet var kun at jeg hadde en bag, og glemte å legge den oppi en kasse. Dermed fant noen sensorer ut at den var for bred og nektet å slippe den igjennom. Den veide tross alt bare 3,3kg, så det var ikke noe problem. Når en først har prøvd, og systemet sier nei, så er det rett i bemannet kø. Ingen mulighet for å prøve på nytt.

ENGM 911
12-11-2009, 18:54
Problemet var kun at jeg hadde en bag, og glemte å legge den oppi en kasse. Dermed fant noen sensorer ut at den var for bred og nektet å slippe den igjennom. Den veide tross alt bare 3,3kg, så det var ikke noe problem. Når en først har prøvd, og systemet sier nei, så er det rett i bemannet kø. Ingen mulighet for å prøve på nytt.

Oops, bare ett forsøk? Er det slikt på alle stasjonene?

LCH
12-11-2009, 20:28
SAS Self-Service Baggage Drop har blitt testet ut i Bodø og Tromsø, og implementeringen har gått så bra at SAS nå innfører selvbetjent bag drop i Bergen, Trondheim og Stavanger. Dette vil være på plass i løpet av de neste ukene.

SAS Self-Service Baggage Drop er 100 prosent automatisert og basert på biometri. Systemet vil automatisk tilpasse bagasjekvoten for innehavere av SAS EuroBonus Silver og Gold.

Takk og lov, da kan man kanskje håpe på å faktisk spare litt tid ved å sjekke inn selv, hittil har jo vinninga med automatene gått fullstendig opp i spinninga på grunn av mangel på bag-drops. Må få testet dette på TRD når jeg skal hjem fra juleferie.

Utflyttet
15-11-2009, 11:11
Dette betyr at vi som ikke vil gi fra oss fingeravtrykket da ikke kan bruke disse?

-A

Hickok
15-11-2009, 11:38
Dette betyr at vi som ikke vil gi fra oss fingeravtrykket da ikke kan bruke disse?

-A
Jepp, helt korrekt.

Utflyttet
15-11-2009, 17:33
Med andre ord ikke en sjanse for at jeg bruker de. :)

-A

Someone
15-11-2009, 18:59
Men for oss som like å bruke fingeren er det derimot glimrende. Biometrisk boarding er et av de bedre tiltakene SAS har innført de siste årene