View Full Version : Check in SAS DK
SAS kører i disse dage reklamer på tv hvor de reklamerer for en
billettype kaldet economy flex med mulighed for at checke in
via internet eller mobiltelefon.
Er dette ikke at udvande check-in begrebet fuldstændig ?, eller er der
noget jeg helt har misforstået ?
Man bør vel være fysisk til stede for at checke in (i sagens natur)
Hvad sker der egentlig hvis man checker in via nettet men ikke når frem i tide ?
Originally posted by Jan
SAS kører i disse dage reklamer på tv hvor de reklamerer for en
billettype kaldet economy flex med mulighed for at checke in
via internet eller mobiltelefon.
Er dette ikke at udvande check-in begrebet fuldstændig ?, eller er der
noget jeg helt har misforstået ?
Man bør vel være fysisk til stede for at checke in (i sagens natur)
Hvad sker der egentlig hvis man checker in via nettet men ikke når frem i tide ?
Hej Jan
Det er jo ikke muigt at checke bagage ind via nettet, så hvis du ikke er mødt
ved gate til den deadline der er til den pågældende afgang, så blive dit indcheck
annulleret.
Hilsen
Ole
Det lyder jo meget logisk Ole. men giver det ikke en form for dobbelt funktion/arbejde ?
Originally posted by Jan
Det lyder jo meget logisk Ole. men giver det ikke en form for dobbelt funktion/arbejde ?
Jo det kan du have ret i,men så længe der ikke er bagage, der skal pilles af,så er det
en smal sag, der kræver max 2 input på din gate boarding skærm,så der er jo ikke
noget tidskrævende, vel onkring 2 sekunder, vil jeg mene
Hilsen
Ole
internett-sjekk-inn er genialt
OK, jeg forstår det skaber smidighed og fleksibilitet, men i mit hoved
er og bliver det et ulogisk begreb ;)
Det er faktisk ganske genialt. Sparer penge for flyselskabet (mindre personale krævet) og er smidigt for kunden. Bruger selv ikke andet end internet check-in hvis det tilbydes af det selskab jeg flyver med på den pågældende rute. Tiltag som check-in maskiner, internet check-in, mobil check-in eller lignende er absolut fremtiden. Du skulle prøve det.....det er vanedannende :up:
EDIT:
Derimod kan man faktisk sige at det er en smule misinformerende at SAS nævner fx internet check-in som en "fordel" i forbindelse med den nye billettype economy flex. For internet check-in fungerer også for de helt billige alm. economy billetter.
Det er Sita (eller andre firma i samme sjanger) som eier check-in posisjonene på lufthavene, og tar seg betalt for hver innsjekkings transaksjon SAS utfører på deres utstyr. Ved at kunden utfører den samme transaksjonen (les: innsjek) selv på utstyr som SAS eier, så spares det penger. Så SAS sparer store beløp på at kunden bruker automat, Internett, eller telefon....
min rekord (med internett-sjekkin dagen før) er ankomst med Flytoget på OSL 17 minutter før flyavgang.... Dét var hårete, men det gikk (heldigvis hadde Adecco bra bemanning i security, som nå er den virkelig STORE flaskehalsen på OSL)