View Full Version : Norwegian.se fly?
SudCaravelle
03-11-2009, 12:28
Jeg fløy til og fra Kjevik i går med Norwegian. På vei hjem fløy jeg en 738 som var markert med norwegian.se og hadde Exit skilter på tyrkisk eller lignende? Hva er storyen disse? Hvor er de fra?
Flyet var overraskende slitent, og mitt sete 9A var blokkert med tape..
Ja, men Norwegian har jo bare nye fly.....
Jeg fløy til og fra Kjevik i går med Norwegian. På vei hjem fløy jeg en 738 som var markert med norwegian.se og hadde Exit skilter på tyrkisk eller lignende? Hva er storyen disse? Hvor er de fra?
Flyet var overraskende slitent, og mitt sete 9A var blokkert med tape..
LN-NON eller LN-NOM Tidligere SE-RHA og SE-RHB.
2 leasede maskiner som Norwegian overtok fra tyrkiske Pegasus.
Ja, men Norwegian har jo bare nye fly.....
Hvem påstår det?
Disse er faktisk såpass gamle, at de er omtrent på alder med de nyeste 733'ene til DY. Inni ser de langt eldre ut...
FlightDeck
03-11-2009, 14:00
Har fløyet en av disse .se-maskinene - og den hadde lyseblå tøyseter! Møkkete og trangt.
Disse 2 ex Pegasus maskiner og ogsa den ex Air Europa maskin ble signert i en tid hvor DY matte nöye seg med de maskiner som kom inn i marked. Da ble det ikke mye a velge av. Og dette medförer ogsa en tilstand av disse 3 flyene som kan enkelt omskrives som "subpar" i forhold til andre brukte -800er i samme alder.
Na - idag er bildet en helt annen og DY kan cherry-pick disse brukte maskiner de föler de vil ha.
Samtidlig er det meget easy a finne seg splitter nye fly som skal leveres snart til leie-selskaper og som trenger en ny hjem etter den opprinnelig selskap valgte a ikke ta imot flyet.
Hvor mye vil det koste å oppgradere interiøret?
Na - idag er bildet en helt annen og DY kan cherry-pick disse brukte maskiner de föler de vil ha.
De skal vel ikke ha annet enn fabrikknye maskiner fremover, skal de?
De skal vel ikke ha annet enn fabrikknye maskiner fremover, skal de?
Ja?!? Hvem sa dette? De har 46 egne pa ordrebooken som er nye, pluss 8 leasing-maskiner, som ikke nödvendigvis ma vaere nye... Vi vet at NOI og NOJ er nye, men resten har de ikke fortalt noe offisielt om.
Etter de siste arene vil jeg ikke vedde en eneste öre pa at de kommer a ha bare nye maskiner i fremtida. Life is chances...
Hvem påstår det?
Denne karen: http://www.itromso.no/nyheter/bilder/article302970.ece
Og mange flere blant mannen i gata..