PDA

View Full Version : Seating Novair A321

Vede
02-11-2009, 23:59
Skal ut å fly med Novair sin A321 i februar da jeg skal fly OSL-SSH med retur. Vi har bestillt Novair Extra eller hva det heter. Noe som gjør at vi får velge seter på rad 1-5. Så det jeg lurte på er hvor folk anbefaler å sitte ombord? Da tenker jeg helst på plassering i forhold til TV-skjerm? For ellers er det vel ikke forskjell på noe på rad 1-5? Vi er 4 stykker så enten må vi sitte 2+2 eller 3+1. Hva kan dere anbefale?

PS. Hvorfor er det ikke Novair logo når det er Tui og Thomas Cook logo?

Polaris
15-07-2011, 10:51
BUMP

Jeg har spenn og jeg vil bruke de.
Hvor anbefales det å kjøpe seg plass? Er nødutgangene hos Novair verdt 300 kr tur/retur? (altså 150 kr per legg)
Det er snakk om de to framste nødutgangene (foran vingen). Ser også at det er tvskjerm rett foran så det blir kink i nakken om man nå har superbehov for å se film - men det er mindre viktig. Hvordan er det med kulde fra nødutgangene her? Er det bare å ha en god college-genser på halve kroppen ( :lol: )?
Vi er to stk så det passer jo ideelt. Vil jo helst ha en positiv første opplevelse på "langrute" og charter...

Spørsmålet er kanskje mer spesifikt: er det andre seter det er verdt å betale for? Kan noe slå 10 B / C?

Orket ikke kjøpe Novair Extra for jeg har mat med meg på flyet (handler ikke om penger, men at man ikke liker flymat ;) )

VC-10
15-07-2011, 11:38
BUMP

Jeg har spenn og jeg vil bruke de.
Hvor anbefales det å kjøpe seg plass? Er nødutgangene hos Novair verdt 300 kr tur/retur? (altså 150 kr per legg)
Det er snakk om de to framste nødutgangene (foran vingen). Ser også at det er tvskjerm rett foran så det blir kink i nakken om man nå har superbehov for å se film - men det er mindre viktig. Hvordan er det med kulde fra nødutgangene her? Er det bare å ha en god college-genser på halve kroppen ( :lol: )?
Vi er to stk så det passer jo ideelt. Vil jo helst ha en positiv første opplevelse på "langrute" og charter...

Spørsmålet er kanskje mer spesifikt: er det andre seter det er verdt å betale for? Kan noe slå 10 B / C?

Orket ikke kjøpe Novair Extra for jeg har mat med meg på flyet (handler ikke om penger, men at man ikke liker flymat ;) )

Dersom du leser betingelsene, vil du se at det ikke er lov å spise medbrakt mat ombord. Så vidt jeg vet er dette et påbud som faktisk håndheves! ;)

Polaris
15-07-2011, 11:45
Nice touch, rene kafédrifta i lufta ;) Som om man ikke har betalt både for flyturen og setet også.

Thomas
15-07-2011, 13:20
Var i Hellas sommeren '10 og fløy Novair Extra, ikke forvent deg noe store greier. De har knapt nok benplass der fremme som kan måle seg med SK/DY og det er like mye kjas og mas der som bak. Vi satt på 2AB, men følelsen tilsa at vi likesågodt kunne sittet på 20AB. Det eneste som var litt top notch var når prototypen på norske charterpax gikk ombord så kom det kommentarer som "her sitter piffen ja.." og "her sitter de med pengene" Haha!

Men god tur til Egypt! ;)

Basse-HAU
15-07-2011, 13:41
Blir vel ikke så mye ekstra å hente på typiske Syden destinasjoner med 737/320. Det må vel være widebody/ic - charter før en snakker om litt valuta for pengene. Men tross alt, trenger du benplassen kjøper du det.

Polaris
15-07-2011, 14:43
Var i Hellas sommeren '10 og fløy Novair Extra, ikke forvent deg noe store greier. De har knapt nok benplass der fremme som kan måle seg med SK/DY og det er like mye kjas og mas der som bak. Vi satt på 2AB, men følelsen tilsa at vi likesågodt kunne sittet på 20AB. Det eneste som var litt top notch var når prototypen på norske charterpax gikk ombord så kom det kommentarer som "her sitter piffen ja.." og "her sitter de med pengene" Haha!

...altså er det verdt det når man får beinplassen til nødutgang på rad 10? ;) Ikke så nøye, betalt og fikset nødutgang begge veier nå. Skarre vær så skarre vær, 300 spenn er ikke mer enn 1,5 timers jobbing - for 8 timers glede.

Blir spennende å "oppleve" charterpax :lol:

SQ 777
15-07-2011, 17:10
Ta med matpakke du.. ;)Leste reisebetingelsene i dag i Apoolokatalogen .

Tidligere sto det noe slik om forbud, men ikke lenger. Senere sto det noe om være forsiktig grunnet allergi etc.

Antar folk ble irritert over "tvangsforing" ev "tvangssulting"..

Mjolnir
15-07-2011, 21:53
Og om noen klager kan man alltids påstå at man har spesielle diettbehov, f.eks. glutenallergi/veganer/halal. :D Det beste er jo å stikke bort på medisinske fakultet om du trenger kreativ inspirasjon til matintoleranser. ;)

Polaris
15-07-2011, 21:59
I'm pastafarian?! :drunk:

:lol:

LN-RJJ
16-07-2011, 00:46
A-seksjonen har en rad mindre, enn B- og C-seksjonen på Novairs A321. Så litt bedre benplass er det på Novair Ekstra. Dessuten får du et par gratis drinker og et "comfort-kit" bestående av øyelapper og øreplugger og noe annen stæsj man ikke har bruk for. Ref. en venn av meg som er purser hos Novair. Han sa også, en gang jeg spurte han, at "medbrakt mat-forbudet" ikke håndheves i praksis. Så sant du ikke ber besetningen om salt og pepper, og kniv og gaffel for å spise den... hehe..

Mjolnir
16-07-2011, 04:13
"medbrakt mat-forbudet" [...] håndheves [ikke] i praksis. Så sant du ikke ber besetningen om salt og pepper, og kniv og gaffel for å spise den... hehe..

... evt. er i overkant glad i MacDonalds eller makrell i tomat kan jeg tenke meg :lol:

Gorba
16-07-2011, 10:18
Når jeg fløy novair til Santorini tidligere i sommmer satt vi på rad 1. Det var herlig å ha så god benplass. Jeg er vanlig vant med å fly selskaper som SAS og lufthansa, men benplassen har ikke vært like god som dette. Er over 1.80 og benplassen gjorde flyturen til en herlig opplevelse (for å være charter). Kan også si at maten var god og servicen var bra! var kult å se at det sto business på billeten! :) god tur!

http://hera.apollo.se/web/novair/360/index_se.html

tror kanskje du kan se rad 1 her...