PDA

View Full Version : God mandag, 02 November

seilfly
02-11-2009, 00:13
Riktig god morgen - på denne dagen for 26 år siden ble NAEW FOL Ørland offisielt åpnet. NAEW betyr Nato Airborne Early Warning og FOL betyr Fwd operating location. Man kunne ikke kalle det BASE fordi norsk politikk på den tiden innebar å ikke ha noen NATO-baser i Norge. Derfor ordet location og ikke base. Mer om norsk basepolitikk i den tiden finnes sikkert på nettet et sted.

Til helga er det Blue Angels-show utenfor Jacksonville Beach. Bruker vel dagen på å glede meg til det og til nyobjektivet kommer på fredag :) Sammenheng?

Madman
02-11-2009, 04:59
God morgen fra OSL.

METAR 020344Z 12003KT 080V160 4000 -SN BKN004 01/00 Q1004

Litt snø i dag ja.. Håper det ikke skaper noe krøll utover dagen. :)

Ha en strålende dag alle sammen.

ENGM 911
02-11-2009, 05:11
Jeg skal OSL-Oslo etter nattvakt og sludd eller sne er synonymt med lange køer på E6. Får vel en aldri så liten "næpp" på bussen hjem tenker jeg! Forøvrig er brøytetoget til Plasstjenesten linet opp klar for sweeping Ha en fin dag.

EB
02-11-2009, 05:25
Glad mandags morgen - like godt å komme i gang med uken. Blir en del interne møter i dag ifbm en omorganisering - positiv sådan. Ettermiddagen byr på en treningsøkt...

Dagen er forøvrig godt over 10 timer mørkere/kortere - godt at det snart snur. Ha en flott mandag!

FBU 4EVER
02-11-2009, 06:26
Regn på Nærsnes, men jeg er på vei til Piemonte. Bedre kan ikke en november bli!
Ha noen fine dager.

sirpjalle
02-11-2009, 06:34
God morgen fra Forus!

Da var atter en dag i gang. Mandag morgen og en kortere arbeidsuke enn vanlig denne uken.

Vel, kaffen er på pulten og forumet skal skumleses fort før dagen fortsetter!

Ha en fin dag da forumister! :)

learjet
02-11-2009, 06:46
God morgen

Da er det på tide å ta med snuppa til barnehagen, før jeg setter kursen mot OSL.
I dag blir det å ta i mot noen nyansatte. Så da er dagens planer stort sett satt.

Men det er bare to dager til Onsdag, og da er vi halveis i uka :-)

S

CK
02-11-2009, 06:50
god mandag morgen.
Regnet øser ned her ute i Asker, mens yr.no lover opphld og gløtt av sol i STO - så jeg kaster meg på formiddagsflyet over for noen dager. Trening i kveld, og løping i parken i morgen tidlig (så DER, EB!). Ettersom det nå står november på kalenderen, blir det litt excel og WebTrends i dag for å gå gjennom forrige måneds tall.

JonF
02-11-2009, 07:20
God morgen fra Oslo sentrum. Litt trøtt i dag, men ikke værre enn at jeg kom meg til jobb i rute. Nå er man klar for innsats på en dag som nok blir ganske hektisk. Men mandager er ofte det :)
Usedvanlig mange som hoster, nyser og snørrer på t-banen for tiden, så det gjelder å holde seg unna svineriet :p

Ha en flott dag, alle sammen :D

LN-MOW
02-11-2009, 07:20
G'morgen fra Sentrale Strøk. Her er det fortsatt mørkt, så jeg er ikke helt sikker på hvordan været er ...
Frokosten er fortært, morgenens ruter hos MOW Airlines kom seg avgårde på skarp rute etter en mindre flåtefornyelse og man har så smått begynt på dagens gjøremål. Ryktes at sjefen er i by'n, og det blir hyggelig å se ham også før vi farer avgårde i hver vår retning igjen. ;)

JoeW
02-11-2009, 07:23
God morgen fra CPH - første treningsøkt på programmet så snart jeg har skuffet ned noe musli - og en laaaaaaaang dag på lesesalen før neste treningsøkt. Neste weekend står OSL på programmet, så da er det bare å lese seg opp enda mer...

BSSW
02-11-2009, 07:34
God morgen fra Tananger

ATIS mener jeg at sa 10 grader gjennom all støyen, litt vind er det også. Heldigvis opphold :)

Fikk flyttet inn i leiligheten i går kveld, men ikke fått orden på internett enda... Håper det ordner seg ila dagen...

Bruker 20-25min å GÅ til jobben derifra, og da går jeg ikke den raskeste veien heller... (Må bare finne ut hvor den raskeste veien går...)

Ha en fin dag forumister :)

zico77
02-11-2009, 07:34
God morgon frå Trondheim!

Mørkt her også enno, men det er litt blanda drops når det gjeld veret -litt vind og regndråpar. Ellers er det nok ein mandag, og ny veke. Det blir nok kortare arbeidsveke enn vanleg, for det nærmar seg StarMegaDo! :)

Ha ein fin dag alle saman!

Savipix
02-11-2009, 08:05
God morgon från Uppsala,

CK kan nog se långt efter sol här i öst. I alla fall idag då det blåser kalla vindar runt huset. Fortsätter studierna idag och ser vad annat som bjuds på under tiden. Ha en fortsatt fin dag!

Someone
02-11-2009, 08:17
God morgen fra Kristiansand. Grått og surt og på programmet står jobb, jobb og atter jobb.

Ellers en skikkelig kråkelanding på KRS i går kveld med crosswind, regn og glatt rullebane og en av få gangene jeg har opplevd kapteinen beklage landing i ettertid :p

Keypoint
02-11-2009, 08:58
God morgen!
Da var det opp til Bodø etter to uker hjemme. Ser ut til å bli en vindfull dag å fly på! :spin

LN-FHU
02-11-2009, 09:46
Gooo formiddag fra barteland :D

LIVET ER HERLIG !!!!!!! :colgate: :colgate: :colgate: :colgate: :colgate:

Bizflyer
02-11-2009, 10:09
God formiddag!

Her har det blåst og regnet kraftig i natt. Ser ut som det har lagt seg litt her i morgentimene, men det er fortsatt skikkelig guffent ute.
Nå er det månedsavslutning, så det blir nok å ta tak i.

Forøvrig gleder jeg meg over at det er T-11!

BF:cool2

LCH
02-11-2009, 10:41
God morgen fra bartehovedstaden, i dag blir det en tur på IKEA sammen med min mor å kjøpe noen hyller, og i kveld blir det DY til OSL, helt gebyrfritt!

LN-AØR
02-11-2009, 10:57
Good evening from the land down under, where women glow and men thunder. Ikke mye som har skjedd i dag, men det har blitt tid til en liten treningsøkt. Varmt og godt her i Sydney, og i morgen tidlig blir det litt tennisspilling. Ha en strålende dag.

Polaris
02-11-2009, 11:13
Har forsovet meg. Igjen. Og igjen. Og igjen. Jeg er visst et evig B-menneske *sukk*

Jaja. Nå har bikkja fått tur, vi har begge spist mat, jeg har lest siste nytt om alt annet enn svineinfluensaen - og nå er det bare å hive seg ut døra for litt heftig programmering!

AirbusTrond
02-11-2009, 11:35
God dag, ja. Kveldsvakt i dag, så litt tid i heimen. Litt bekymringer både på jobb (nye systemer etc) og overfor huset, ettersom styreformannen ennå ikke har somlet seg til å få noen til å rense takrenner og ordne andre ting før høsten og regnet setter inn. Så blir litt opprydding både her og der! Greit så lenge man holder seg frisk.

OJB
02-11-2009, 11:47
God formiddag fra Forus/Tananger,

Her er dagen snart halvgått og det er tid for lunsj.
Frisk vind ute her idag fra sørvest. Skal vi få nok en vinter med mye sørøst vær? Ikke meg i mot fordi det innebærer at folket på andre siden av langfjella er så heldige at de får nedbøren.
Det blir en travel oppstart på uken med foreldremøte skole og lokallags møte i kveld.
Morgendagen går med til ukens tur til ABZ med SK4611/16.
Deretter kommer jobbturen til østlandet i andre rekke denne uken.
Ha en fin dag og god uke forumister.

JetBlue
02-11-2009, 12:53
God dag ja. Siden det regner ute, og det like greit å være på kurs i hele dag. Og så er jeg stuptrøtt etter lørdagens utrolig vellykkede 50-års lag for en god venninne.

Ha en fin dag folkens!

TG923
02-11-2009, 14:18
God ettermiddag

Snart klar til å finne fram kofferten, OSL-CPH-BKK-CNX står på kveldens/nattens program. BKK ser ut til å ha bare drøyt 20 grader og regn ved ankomst, så da drar jeg videre rett til CNX i stedet.

Vi får håpe det ikke er noe tull med billetten selv om jeg kjøpte den av sjefsbonden sjøl en sen natt...

Discus
02-11-2009, 16:45
Det er månedsstart og EB har tydeligvis sparket i gang fakturaprogrammet på jobben i dag tidlig for nå datt det inn en regning fra ferien her - får vel betale den, da.

Værmeldingen fremover er ikke lystig, og det er det tendenser til snø i luften nå. Får se hva uka bringer, men noen møter er allerede plottet inn i tillegg til noen tekniske utfordringer som skal løses.