PDA

View Full Version : OFF TOPIC! Sykt land du lever i LN-MOW!


enml
26-04-2005, 15:47
Dersom det er faktum det står i artikkelen i VG, så er det nok et bevis på at USA er sykt land med alvorlig behov for hjelp! Man pusher bare ikke politiet på en 5 åring som har en dårlig dag i barnehagen! Griper du ikke inn i dette Bush, så er du en syk barnemishandler!!

Les artikkelen HER! (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=275312)

LN-MOW
26-04-2005, 15:49
Idioter finnes i alle land ... ikke bare her.
Vil helst ikke assosieres med Florida, som synes aa ha mer enn sin 'fair share' .... Der kan som kjent baade doede og kjaeledyr stemme i presidentvalg ...

EB
26-04-2005, 18:05
Dette har da ikke noe med resten av landet å gjøre... Mye er galt i USA - men det er det da også her til lands. Man skal ikke kaste sten - når man selv...

LN-KOG
26-04-2005, 19:47
En gang for mange år siden jobbet jeg her (http://www.barneombudet.no/). Dessverre fikk jeg da se og høre mye som jeg trodde bare fantes i syke menneskers (som var sperret inne) hoder. Dessverre var ikke det tilfelle.

enml
26-04-2005, 19:48
Jo, da... mye "niks god" i andre land, også her i Norge. Men å plugge strips på en 5 åring er å gå for langt:naughty: Men det er vel store forskjeller hva politiet kan og ikke kan gjøre fra stat til stat i USA?

LN-MOW
26-04-2005, 19:50
Vel - dette er noe de 'ikke kan' gjoere noen steder. Inkludert Florida ....

EB
26-04-2005, 19:52
Nå er det vel ikke så lenge siden nettopp norsk politi hente et barn eller flere med makt på oppdrag fra barnevernet... Videoen bør si oss at man skal ikke være den første om kommer med pekefingeren...

LCH
26-04-2005, 19:56
Eksemplet fra Norge er vel om mulig enda værre, ettersom Politiet hentet ungen fordi moren nektet å "utlevere" (hva pokker skla man kalle det) ham, det var ikke ungen i seg selv som lagde kvalm.

amatør
27-04-2005, 04:12
Visse deler av USA minner mer og mer om en bananrepublikk...

EB
27-04-2005, 06:06
Det vokser vel bananer langs deler av bibelbeltet er til lands også...

LN-SSL
27-04-2005, 09:35
Og hva skal man si om den nye loven som Jeff Bush signerte i går, om at enhver innbygger i Florida nå får lov å drepe hvem som helst i selvforsvar også utenfor hjemmet? Altså kan man drepe på offentlig sted om man føler seg truet, og det FØR man forsøker alternativet med å stikke av..... Enten er Bush-familien rammet av en hjernefeil, eller så holder det amerikanske samfunnet på å ryke fullstendig av hengslene. "Skyt først, spør etterpå" er ikke lenger et slags slogan i actionfilmer, nå er det altså blitt virkelighet. For en gangs skyld skal jeg være enig med en romsdaling; det er et SYKT..., SYYYKT land dere lever i der borte!!!

EB
27-04-2005, 09:46
...ja den loven virker helt absurd!!! men la oss ikke skjære alle over en kam!!! Vi dømmer da ikke alle nordmenn ut i fra romsdalingen Kjell Magne Bondevik - eller gjør vi?

LN-SSL
27-04-2005, 09:52
Skal forsøke å ro meg i land; myndighetene, lovgivere, andre politikre, landet m.m. kan være sykt. Innbyggerene kan selvsagt hver i sær være greie folk..:) Men så var det dette med suggesjon/masse-suggesjon da...:sarc

Falcon
27-04-2005, 10:22
Originally posted by LN-SSL
Og hva skal man si om den nye loven som Jeff Bush signerte i går, om at enhver innbygger i Florida nå får lov å drepe hvem som helst i selvforsvar også utenfor hjemmet? Altså kan man drepe på offentlig sted om man føler seg truet, og det FØR man forsøker alternativet med å stikke av..... (...)


Jeg kjenner ikke denne saken, men dette høres ut som en vemmelig liberalisering av et lovverk som allerede skaper mer trøbbel enn det forhindrer i den staten det gjelder.
Da jeg drev med pistolskyting kjøpte jeg forresten "Guns&Ammo" og "Handguns" fra tid til annen (bra navn, eh?). Sistnevnte orket jeg ikke kjøpe mer etter at de begynte med tips om hvordan skjule skyteren under dressjakka, overleve gunfights på parkeringsplassen på mallen, hvilken ammo som hadde størst "stopping power" mot folk og slike ting.

OEH
27-04-2005, 10:31
I et land der man henretter barn, bør vel ikke dette komme som noen stor overraskelse?
Men det er jo ikke like ille i alle stater, heldigvis.
Og heldigvis finnes det massevis av fornuftige amerikanere.
Bare så synd at de ikke var mange nok til å forhindre gjenvelgelsen av Bush..

Jack
27-04-2005, 10:55
For å ikke glemme tilbakestående! Og det er ikke mange andre land som henretter tilbakestående mennesker! :naughty:
At politiet setter strips på en femåring er mye verre en det noe politi har gjort mot barn i Norge! Hvordan man skal hente barn som trenger beskyttelse er noe man sikkert kan diskutere til kuene kommer hjem uten å komme til en løsning. Politiet brukes vel som siste løsning i barnevernsaker? :(
Om det vokser bananer i Norge er jeg ikke sikker på… kanskje er det litt vekst på Riis? Bananveksten er nok betydelig tettere på den andre siden av Atlanteren en den er her!
Men at det er litt bananvekst borti der er vel naturlig? Landet er jo stort, og Europa sendte jo en god del utskudd til det landet i flere hundre år! Så det er vel kanskje ikke rart at det er en del rart som skjer der borte! Og nå ser man vel at tettheten av utskudd er tettere i Florida og statene rundt en det kanskje er andre steder i USA?
:cheers:

FBU 4EVER
27-04-2005, 13:30
Originally posted by LN-SSL
Og hva skal man si om den nye loven som Jeff Bush signerte i går, om at enhver innbygger i Florida nå får lov å drepe hvem som helst i selvforsvar også utenfor hjemmet? Altså kan man drepe på offentlig sted om man føler seg truet, og det FØR man forsøker alternativet med å stikke av..... Enten er Bush-familien rammet av en hjernefeil, eller så holder det amerikanske samfunnet på å ryke fullstendig av hengslene. "Skyt først, spør etterpå" er ikke lenger et slags slogan i actionfilmer, nå er det altså blitt virkelighet. For en gangs skyld skal jeg være enig med en romsdaling; det er et SYKT..., SYYYKT land dere lever i der borte!!!


Du har helt rett,SSL.
Riktignok finnes det mye,veldig mye,bra i USA,men det er en nasjon som har stoppet opp på et nivå med en 12-åring med underutviklede sjelsevner.Våknet opp her på ARN til nyheten fra Florida og kan bare riste på hodet! Dette er galskap.Ikke bare Bush-familien som har behov for professjonell hjelp fra folk i hvite frakker,men nesten en hel nasjon! Hvis mest patente lösning på et problem er pistolen.Det er denne mentaliteten som har fört til at USA i större og större grad blir sett på som "bully on the block" i store deler av verden.Det er denne totale mangelen på kunnskap,forståelse og respekt for andres kultur- og verdigrunnlag som er den direkte årsak til den terrorbölgen vi har värt vitne til de siste årene.

Jeg bodde selv i USA som 10-12-åring i USA midt på 60-tallet,og det var en drömmetilvärelse for en 12-åring,med hamburgere,milk shakes og cola dagen lang.Jeg har värt på besök i USA ved flere anledninger siden,bl.a. i forbindelse med flyskolen,ferier og jobb.Hver eneste gang opplever man noe nytt (og sjukt) og respekten min for denne nasjonen og dets folk er "vandret heden".Jeg kan overhodet ikke tenke å reise frivillig til dette landet.Det blir kun i jobbsammenheng.

I sannhet et sjukt,sjuuukt,SKJUUUKT land.Like sjukt som om KR.F. skulle hatt makten alene her på berget!

sk931
27-04-2005, 15:31
Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by LN-SSL
Og hva skal man si om den nye loven som Jeff Bush signerte i går, om at enhver innbygger i Florida nå får lov å drepe hvem som helst i selvforsvar også utenfor hjemmet? Altså kan man drepe på offentlig sted om man føler seg truet, og det FØR man forsøker alternativet med å stikke av..... Enten er Bush-familien rammet av en hjernefeil, eller så holder det amerikanske samfunnet på å ryke fullstendig av hengslene. "Skyt først, spør etterpå" er ikke lenger et slags slogan i actionfilmer, nå er det altså blitt virkelighet. For en gangs skyld skal jeg være enig med en romsdaling; det er et SYKT..., SYYYKT land dere lever i der borte!!!


Du har helt rett,SSL.
Riktignok finnes det mye,veldig mye,bra i USA,men det er en nasjon som har stoppet opp på et nivå med en 12-åring med underutviklede sjelsevner.Våknet opp her på ARN til nyheten fra Florida og kan bare riste på hodet! Dette er galskap.Ikke bare Bush-familien som har behov for professjonell hjelp fra folk i hvite frakker,men nesten en hel nasjon! Hvis mest patente lösning på et problem er pistolen.Det er denne mentaliteten som har fört til at USA i större og större grad blir sett på som "bully on the block" i store deler av verden.Det er denne totale mangelen på kunnskap,forståelse og respekt for andres kultur- og verdigrunnlag som er den direkte årsak til den terrorbölgen vi har värt vitne til de siste årene.

Jeg bodde selv i USA som 10-12-åring i USA midt på 60-tallet,og det var en drömmetilvärelse for en 12-åring,med hamburgere,milk shakes og cola dagen lang.Jeg har värt på besök i USA ved flere anledninger siden,bl.a. i forbindelse med flyskolen,ferier og jobb.Hver eneste gang opplever man noe nytt (og sjukt) og respekten min for denne nasjonen og dets folk er "vandret heden".Jeg kan overhodet ikke tenke å reise frivillig til dette landet.Det blir kun i jobbsammenheng.

I sannhet et sjukt,sjuuukt,SKJUUUKT land.Like sjukt som om KR.F. skulle hatt makten alene her på berget!


Kan kun sige at jeg er enig med FBU4EVER....Det næste 4 år har jeg ikke noget
"ærinde" i USA....
Hilsen
Ole

EB
27-04-2005, 15:53
Hvorfor??? Det er det minst 50% (og da snakker vi mange mennesker - over 100 millioner faktisk) av det amerikanske folk som IKKE støtter Bush!!!

sk931
27-04-2005, 16:47
Originally posted by EB
Hvorfor??? Det er det minst 50% (og da snakker vi mange mennesker - over 100 millioner faktisk) av det amerikanske folk som IKKE støtter Bush!!!


Ja, det er rigtigt det, Men dem som stemmer ved præsidentvalget,stemmer jo
på Bush, og så vidt jeg erindrer, så er valg systemet sådan, at du skal registreres
før du stemmer.
Og tilsyneladende er " the donkeys" dygtigere end "the elephants"(Det her var
et stort gæt !!) til af få befolkningen til at stemme republikansk.

Hilsen
Ole

sk931
27-04-2005, 19:05
Har så lige set på dansk TV at i Florida er det netop vedtaget en lov, som gør det
lovligt at forsvare sig med våben, og så på åben gade, hvis altså du føler dig truet
på livet...
Jamen hvad er det lige at de tænker på.
Vi er tilbage i "det vilde Vesten" igen. Du vil se amerikanere åbenlyst bære skydevåben,
og der kan vel ikke være tvivl om, at de vil blive brugt. For hvem er det lige der afgør
om du nu også føler dig truet..

For mig at se, er der ingen tvivl, om at NRA(National Rifle Association) har en helt enorm
indflydelse på delstats regeringen i Florida..

Jeg synes det er fuldstændig uforsvarligt, at disse håndvåben kommer i omløb, og mon
ikke der "kun" skal et par massemord på en eller anden parkeringsplads før selv
en Guv. Bush kan se, at dette bare er for meget...

Eller også så skulle Florida op på en liste hos rejsebureauer, hvorpå alle farlige steder
er ført, således at Florida rangerer på linie med stater som Iraq,Afghanistan osv osv.
Hvis turist industrien kunne blive enige om en boykot af Florida, kunne man da håbe
at de kom på andre tanker i Florida.
For dette med skydevåben på gadeplan er da helt absurdt.....
Ja det var alstå min mening om dette, som startede med en lille pige i Florida og nu
er kommet så vidt...

Til LNMOW kan jeg kun sige, bliv i Nordvest !!!!

Hilsen
Ole

Falcon
27-04-2005, 20:54
Du er ikke alene om å synes at Florida er gått til hundene, Ole... Jeg vil anbefale bøkene til Carl Hiaasen (f.eks. den siste "Skinny Dip"/"Nakenbad" ) for litt avreagering. :)

LN-SSL
27-04-2005, 21:09
For mig at se, er der ingen tvivl, om at NRA(National Rifle Association) har en helt enorm

NRA er en gjeng surrehuer!!:spin:

Arrow
27-04-2005, 23:51
Og tilsyneladende er " the donkeys" dygtigere end "the elephants"(Det her var
et stort gæt !!)
Bare for å oppklare,
Elephants er Republicans (også kalt GOP, Grand Old Party)
Donkeys er Democrats

Det er desverre synd å se at skremmeteknikken til dagens politikere virker. De som en gang hadde visjoner og folk stemte på visjonene, konkurerer nå kun om hvem som klarer å skremme flest velgere til å stemme på sine dommedagsprofeti.

Liker du dokumentarer så får du håpe at denne kommer til en tv-stasjon som du har snart. Sjekk denne britiske dokumentaren som heter The power of nightmares: the rise of the politics of fear (http://www.cbc.ca/passionateeye/powerofnightmares/)

sk931
28-04-2005, 10:26
Originally posted by Arrow

Og tilsyneladende er " the donkeys" dygtigere end "the elephants"(Det her var
et stort gæt !!)
Bare for å oppklare,
Elephants er Republicans (også kalt GOP, Grand Old Party)
Donkeys er Democrats

Det er desverre synd å se at skremmeteknikken til dagens politikere virker. De som en gang hadde visjoner og folk stemte på visjonene, konkurerer nå kun om hvem som klarer å skremme flest velgere til å stemme på sine dommedagsprofeti.

Liker du dokumentarer så får du håpe at denne kommer til en tv-stasjon som du har snart. Sjekk denne britiske dokumentaren som heter The power of nightmares: the rise of the politics of fear (http://www.cbc.ca/passionateeye/powerofnightmares/)

Ja, Arrow du har naturligvis ret....Det var også kun et "long shot" at det var omvendt.
Håber sandelig ikke at tilstandene i Canada er "Florida agtige"
Hilsen
Ole

TigerBlack
28-04-2005, 10:30
Originally posted by LN-SSL
Og hva skal man si om den nye loven som Jeff Bush signerte i går, om at enhver innbygger i Florida nå får lov å drepe hvem som helst i selvforsvar også utenfor hjemmet? Altså kan man drepe på offentlig sted om man føler seg truet, og det FØR man forsøker alternativet med å stikke av..... Enten er Bush-familien rammet av en hjernefeil, eller så holder det amerikanske samfunnet på å ryke fullstendig av hengslene. "Skyt først, spør etterpå" er ikke lenger et slags slogan i actionfilmer, nå er det altså blitt virkelighet. For en gangs skyld skal jeg være enig med en romsdaling; det er et SYKT..., SYYYKT land dere lever i der borte!!!



Bush er texaner.. hva venter du ??

Jeg hadde en veldig positiv opplevelse sist jeg var i USA, alle var veldig koslige å ha med å gjøre. Jeg opplevde ikke mye problemer annet en hvis det var en "hispanic" (les mexicaner), da var det somregel språkmessig, bare ett par ganger møtte jeg folk som ikke var veldig imøtekommende,men resten av tiden var de veldig greie.


Det er som MOW sier, en drittsekk finner du uansprett hvor du snur deg. og uansett hvilket land du er i.

Men at endel steder i USA er mer spesielle en andre er vel ikke noe stor bombe. Det samme finner du jo her på berget også..

FBU 4EVER
28-04-2005, 15:37
Det er ikke enkeltpersonene vi snakker om,det er nasjonen USA! Greie og hyggelige mennesker fantes i Nazi Tyskland,også.Det var bare det at Nazi Tyskland fremsto offentlig som noe helt annet,og det er det som er likheten med det USA vi har sett vokse frem de siste 20-25 årene,etter at svien og nederlaget i Vietnam hadde fört til et noe mer reflektivt og ydmykt USA enn det som fantes tidligere.Det snudde med Reagan.Og forsterket seg enormt med Jernteppets fall.Når katten er borte... osv.

En episode som på mange måter viser hva revolveren betyr for det amerikanske psyket: Min far flöy langruter på DC-7 som styrmann 1959-1964,og i Anchoirage hadde de lange stopp.Faren min fikk en lang rekke venner blant andre flygende i den tiden.En gang var faren min sammen med en av dem pluss en liten guttunge som hadde med seg en leketöysrevolver.De gikk i et lite skogholt da en Seabee kom flygende.Faren min sa "Let's shoot down that plane!",siktet på flyet og sa "bang".Tilfeldigvis gikk flyet tomt for bensin og havarerte uten skader på mennesker,men flyet ble totalvrak.De fikk organisert redningstjenesten.Ganske forsinket kom de hjem til til den amerikanske kompisen og en bekymret mor.Faren min sa for spök at de hadde skutt ned et fly,mens guttungen OG faren hoppet opp og ned for å fortelle at det var "with OUR gun"! Det var faktisk like viktig for faren som for sönnen å poengtere dette.Faren var 35+/-,sönnen 12.De oppförte seg som 12-åringer,begge to.Hyggelige mennesker som dagen er lang,men amerikanere! "Our gun"! Stor stas!

WestAir
28-04-2005, 16:19
Det er i hvert fall godt å vite at ingenting er sykt her i Europa...! Anti-amerikanisme er like ille som all annen rasisme!

CK
28-04-2005, 16:24
jeg tror jeg stenger denne tråden nå - før den tar HELT av.... og det har ingenting med at jeg er "skap-amerikaner" (eller egentlig "skap-texaner" - George W. er vokst opp i Connecticut...), men jeg må si meg enig i siste taler der.