PDA

View Full Version : Transfer BKK

LNv22
21-10-2009, 11:18
Hei,

Reiser 09.Des.09 med TG0955 fra OSL til BKK. Skal videre til HKG med CX samme dag, så fort som mulig.

TG0955 lander i BKK 06:20.

Videre går turen med
CX2700 BKK 08:25 HKG 12:10 0 2:45
eller
CX708 BKK 10:50 HKG 14:30 0 2:40

Noen som har erfaring med Thai sin ontime performance, og hvor mye tid man bør beregne for transfer i BKK? Ingen gjennomgående flight, så bagasjen må ut og inn igjen..

SudCaravelle
21-10-2009, 11:25
Thai sin punktligher kjenner jeg ikke så godt til, men det er lurt å speede opp litt på transferen på BKK. Vi har opplevd noen ganger å spurte inn på flyet i siste liten da hele prosessen med kofferter, gangavstander osv. fort tar litt tid. Særlig fra Sverige og Danmark (sikker fra OSL også) da det er mye stressede turister som "har enda dårligere tid" og man havner fort langt bak i køer hvis man er for høfflig.

LN-AØR
21-10-2009, 11:27
Velg CX708. Min. connection på BKK med gjennomgående billett er 1t15m. Med tanke på at du ikke har gjennomgående reise og må hente bagasje og sjekke inn på nytt, så velg alt 2. Er ikke vanskelig å slå av noen timer på BKK-flyplassen.

Bizflyer
21-10-2009, 11:57
Du bør imidlertid prøve å få sendt baggasjen hele veien, ettersom det blir mye pes å skulle gjennom immigration køen 2 ganger for å hente en koffert som skal sjekkes inn igjen. Selv om du har 2 billetter hender det ofte at dette går greit. Det er iallefall min erfaring.

Men med 2 separate billetter hadde jeg nok ikke tatt sjansen på første flyet. Du kan fort risikere et par timer bare i kø på immigration inn og ut. (en time i hver!)

BF:cool2

LNv22
21-10-2009, 11:57
Takker for raske tilbakemeldinger.

Ser vel dessverre ut som CX708 er det fornuftige valget...

Får da hvertfal håpe at 4 timer brenner fort på BKK; tips mottas med takk ;)

Bizflyer
21-10-2009, 12:01
Hvis du må ut og inn av immigration for å hente baggasjen, går de 4 timene fort for deg uten at du behøver å tenke på hva du skal bruke tiden på.

Hvis du derimot får sendt baggasjen hele veien, må du finne CX sitt transfer senter å sjekke inn på. Den øvrige tiden kan du jo kikke deg rundt i shoppingsenteret. Det er en massagesalong borte mot der SQ sin lounge ligger. Da deg en fotmassasje eller en kroppsmassasje. Det er deilig etter en lang flytur. Så får du en time til å gå der også!

MartinL
21-10-2009, 12:26
Takker for raske tilbakemeldinger.

Ser vel dessverre ut som CX708 er det fornuftige valget...

Får da hvertfal håpe at 4 timer brenner fort på BKK; tips mottas med takk ;)

Forsøkte selv å ta en tur ut for å "spotte" litt sist jeg var der. Nesten umulig, da det går motorveier på betong konstruksjoner nesten hele veien ut av området.
Derimot fant jeg en gate i den nordlige enden av terminalen. Panorama utsikt til rullebanen og aktiviteter på bakken. Husker ikke hvilket gate nummer, men fløy med Air Asia domestic. Vil tippe det er noe lignende på den internasjonale delen også som jo er speilvendt av innenriks piren.

LNv22
21-10-2009, 12:43
Takker for tipset MartinL. Hørt fra flere at spotting er litt håpløst på BKK.

Og så litt dårlige nyheter:

CX708 har steget 100% i pris over natten.

Vurderer derfor BKK - HKG med TG628 kl. 10:30, med hjemturen fortsatt med CX.

Med TG628 blir transfertiden da 3 timer... skulle vel holde det også...eller?

Martin
21-10-2009, 13:09
Om jeg får spørre: Hvorfor ikke bare booke OSL-HKG i en og samme booking med TG? Da får du gjennomgående innsjekk og greier (Vet ikke hvordan TG er på det når det gjelder separate billetter, dog).

I tillegg er det vel heller ikke usannsynlig at prisen blir hakket rimeligere enn om man bestiller hver for seg.

Flyttet forresten tråden til reiseforumet.

LNv22
21-10-2009, 13:12
Om jeg får spørre: Hvorfor ikke bare booke OSL-HKG i en og samme booking med TG? Da får du gjennomgående innsjekk og greier (Vet ikke hvordan TG er på det når det gjelder separate billetter, dog).

I tillegg er det vel heller ikke usannsynlig at prisen blir hakket rimeligere enn om man bestiller hver for seg.

Flyttet forresten tråden til reiseforumet.
Tror nok tråden hører mer hjemme her ja :)

Sjekket ut OSL-HKG, men blir en del dyrere ref. kampanjen TG har på OSL-BKK for tiden.

Eirik
21-10-2009, 14:22
Personlig hadde jeg gått for alternativ 1, gikk rimelig raskt unna med bagasje/ imigrasjon og innsjekk da jeg kom inn fra Oslo.

Chriscross
21-10-2009, 14:26
Reiseforsikringen min ville iallfall ha hjulpet meg om jeg ikke hadde rukket alt 1, men det skaper jo selvfølgelig mye styr om en mister flyet.

viking
21-10-2009, 14:41
Er det en "fast track" (egen kø) gjennom immigration om man flyr biz med TG?

Bizflyer
21-10-2009, 15:46
Er det en "fast track" (egen kø) gjennom immigration om man flyr biz med TG?

Ja, både ut og inn!

Fly med oss
10-11-2012, 23:13
Tenkte jeg skulle gjenopplive denne tråden. Jeg flyr med TG fra HKG til BKK 23.12.2012 med ankomst kl 1430, og vurderer plutselig-hutselig å booke videre til TPE med avgang kl 1740 samme dag. Det blir to forskjellige bookinger, så da er spørsmålet om dette er noen god idé? :rolleyes:

geha
10-11-2012, 23:53
Min erfaring er at sånn fra 05.30 til 06.30 kommer de inn til Bkk hele flokken av maskiner som starter fra Europa på ettermiddagen fra 13.30 til 14.30. Ofte en 15-20 maskiner som gjør at det fort blir noe kø i passkontrollen. Det samme gjentar seg på ettermiddagen mellom 14 til 15...kanskje 15.30, lokal tid. Da kommer nesten bølge med fly fra Europa som startet i peridoen rett før og rett etter midnatt europeisk tid. Tidlig morgen og tidlig ettermiddag to tidspunkt med ganske mye kø, slik jeg har erfart det.

Everest
11-11-2012, 12:06
Jeg har samme erfaring som geha med 1500-køen. Reiste fra Heathrow til Bangkok med British Airways, og vi kom oss heldigvis kjapt nok ut av flyet og til immigration til at vi slapp hordene av folk som kom 5-10 minutter senere.

OEH
11-11-2012, 12:21
Har aldri opplevd å stå i timesvis i immigrasjonen i BKK. Det går rimelig fort nunna. Det er som regel full bemanning. Senest i går ankom jeg med AY89 kl 07, og var gjennom immigrasjon på 10-12 minutter.
Det som er pes på BKK er de lange gangavstandene. Køen foran passkontroll UT fra BKK kan være langt verre enn immigrasjon ved ankomst. Men, fast track hjelper. Reiser man business får man utlevert fast track- kort på flyet, og ved innsjekk ved avgang.

Fly med oss
11-11-2012, 13:14
Hmm... jeg ankommer med TG i biz, men blir nok eco på legget fra BKK til TPE. Jeg er *A Gold, får jeg da noe fast track-kort til immigration ut igjen?

tafpl
11-11-2012, 14:49
Hmm... jeg ankommer med TG i biz, men blir nok eco på legget fra BKK til TPE. Jeg er *A Gold, får jeg da noe fast track-kort til immigration ut igjen?

Du skal få en fast track voucher på flyet fra HKG i hvert fall.

Jeg har aldri ventet mer enn 45 minutter for å komme inn i Thailand, i den vanlige køen. Jeg har ventet 45 minutter for å komme ut også, men det pleier å gå fortere enn å komme seg inn.

Fast track pleier ikke å ta mer enn 5 minutter.

Fly med oss
11-11-2012, 15:03
Siden begge flyvningene blir med TG, er det evt. mulig å be om gjennomgående innsjekk HKG-BKK-TPE?

OEH
11-11-2012, 15:22
Siden begge flyvningene blir med TG, er det evt. mulig å be om gjennomgående innsjekk HKG-BKK-TPE?
Det burde ikke være noe problem. Jeg har fått det med reiser som har omfattet forskjellige selskaper i ulike allianser, så med samme selskap skulle det gå helt fint.

Fly med oss
11-11-2012, 15:30
Det burde ikke være noe problem. Jeg har fått det med reiser som har omfattet forskjellige selskaper i ulike allianser, så med samme selskap skulle det gå helt fint.

Det var oppløftende å høre! Takk :)

TG923
12-11-2012, 15:10
Helt uproblematisk med TG selv med forskjellige bookinger. Da er jo passkontrollen ved avgang fra HKT og ikke i BKK - der slipper du jo rett ut i utenlandsdelen.