PDA

View Full Version : En spesiell DY request

Lennart
16-10-2009, 21:16
Har noen venner som kommer med DY1133 ifra Dus-Osl, den er forsinket, lander 22:29
De skal videre med DY546 til Stavanger.
Noen som kan holde igjen DY546 til de er ombord ?
De har ingen hånd bagasje
Pax heter Uwe og Kerstin :)

LN-TAL
16-10-2009, 21:37
Slapp av, ENESTE som har lov til å holde igjen ett fly er Norwegian operasjonssentral på Fornebu. Og jeg har mine sterke tvil om at den holdes igjen for 2 pax.

Men dem har oversikten, og holder den igjen dersom dem mener det er riktig.

Lennart
16-10-2009, 21:39
Selvfølgelig, Vi krysser fingrene for at LN-NOC lander før oppsatt tid

sail4fun
16-10-2009, 22:06
Personlig , nei det er ikke jeg som eventuelt skal vente på de og ikke rekke ferga ...... håper vennene dine rekker flyet videre.

Glider
16-10-2009, 22:17
Er det Uwe Røssler som kommer hjem?

sail4fun
16-10-2009, 23:01
Kom de med ?
22:45 Stavanger DY546 Norwegian 23 Avreist 22:43

Lennart
16-10-2009, 23:36
De kjøpte ny billett, på SAS, SK4059 :)

73H
17-10-2009, 01:19
De kjøpte ny billett, på SAS, SK4059 :)

SAS ble redningen ja :)

Martin
17-10-2009, 01:23
Jeg antar at de hadde gjennomgående billetter? I så fall ville vel DY sørget for overnatting og ombooking?

Lennart
17-10-2009, 02:08
De ble nektet ved gate å gå ombord DY flighten , selvomflyet stod vedgate.
Det bare forsterker mitt (negative) inntrykk av DY.
Godt at SAS fløy 10 minutter etterpå
Kosta dem 13o Euro for 2

73H
17-10-2009, 03:38
Kosta dem 13o Euro for 2

Selv om flyet står ved gate, så er det ikke nødvendigvis bare å gå ombord. Når flighten er closed, så er dokumentene som regel ferdige og loadindex-tallene i ferd med å bli lagt inn i flyets FMC, og det er kun å lukke flydøren som står igjen. Dette kan skje med alle selskap, og har egentlig ikke så mye med dårlig service å gjøre - En plass må man sette en strek, og da handler det ikke lengre bare om velvilje :)

meliiis
17-10-2009, 03:50
i tillegg så selger vell ikke Norwegian gjennomgående billetter fra dus uansett?

RuneGaus
17-10-2009, 06:31
Yes, om flyet står ved gaten og de blir nektet, er det sannsynligvis som pb300polar sier... På cph bruker vi å ta med pax så lenge det overhodet er mulig, dvs. helt frem til noen få minutter før avgang: vi strekker oss det vi kan, og det handler ikke om dårllig service! Vi ønsker jo å gi god service så langt det er mulig: ingen pax, ingen flyselskap! men heller gi god service til x antall pax som har kommet i tide og sitter om bord ved å sende flyet avsted i tide, enn forsinke x antall pax bare fordi det var en eller noen som ikke kom til tiden....

GFL
17-10-2009, 08:06
Ser det står at flyet gikk 22:43, antar dette er fra gate? Starter en evt slot fra gate eller takeoff?

LN-TAL
17-10-2009, 08:13
Det er off block ja (gate tid). Mens en slot vil være avgangstid.

Lennart
17-10-2009, 10:07
Selv om flyet står ved gate, så er det ikke nødvendigvis bare å gå ombord. Når flighten er closed, så er dokumentene som regel ferdige og loadindex-tallene i ferd med å bli lagt inn i flyets FMC, og det er kun å lukke flydøren som står igjen. Dette kan skje med alle selskap, og har egentlig ikke så mye med dårlig service å gjøre - En plass må man sette en strek, og da handler det ikke lengre bare om velvilje :)

DY flighten ifra DUS var vel delayed med vilje , var den som gjorde at mine venner var seine ved gate

svgspotter
17-10-2009, 11:03
Kosta dem 13o Euro for 2

Hadde samme hendelsen men da med SAS vi var for sene med gaten, så vi ble nektet til å gå ombord fra oslo til stavanger. Synes da at DY er mye mer posetive en SAS. Kunne ønske at jeg heller fløy DY! :(

PS: har alltid fått lov til å komme inn i cockpiten hos Norwegian. Men hos SAS sier de enten nei, eller er de nøtt til å holde meg, for å se inn. Nei SAS var mye bedere før, nå synes jeg DY er mye bedere! :)

Aleksander Maaland
17-10-2009, 11:10
OT:

Det har med hvilke piloter som har fløyet AKKURAT de turene du har fløyet fredrik. Det er ingen piloter som blir fortalt at nå kan dere slippe folk inn i cockpit.

TOS
17-10-2009, 11:13
DY flighten ifra DUS var vel delayed med vilje , var den som gjorde at mine venner var seine ved gate

Bare for å oppklare for meg selv: Hevder du at DY bevisst hadde valgt å forsinke flighten fra DUS? Hvorfor skulle DY ønske noe slikt? Det var sikkert gode grunner til at flighten var forsinket fra DUS, skulle man tro.

Savipix
17-10-2009, 11:16
Hadde samme hendelsen men da med SAS vi var for sene med gaten

Som du skriver själv, du var SEN till gaten. Hade jag kunnat hade jag bjudit med dig för att se vad som sker innan avgång så kanske du hade förstått varför du fick nej. Det är SLOTtider som spelar in loadsheets som skall färdigställas, pax som skall räknas, evenuella väskor som skall hittas etc.

Ligger valet mellan 1 eller 178 pax vet jag vilket beslut jag hade tagit.

Och DY på ARN är minst lika "illa" som SAS/SGS.

svgspotter
17-10-2009, 11:17
Bare for å oppklare for meg selv: Hevder du at DY bevisst hadde valgt å forsinke flighten fra DUS? Hvorfor skulle DY ønske noe slikt? Det var sikkert gode grunner til at flighten var forsinket fra DUS, skulle man tro.

Deler denne jeg og! :up:

Tom McNikon
17-10-2009, 11:49
Har ikke hatt noen negative hendelser ang. dette fra SAS sin side og hatt 2 slike opplevelser..
Har foreløpig ikke opplevd dette fra DY sin side *bank i bordet*

Ei venninne som kom forsent grunnet en trafikkulykke fikk pent beskjed av DY om
å kjøpe ny bilett hvis hun skulle vidre med neste fly.

Jeg ble sen en gang grunnet en frontkollisjon på Askøybrua, så ringte litt rundt på BGO og ble satt over til noen fra SAS. Da fikk jeg mye informasjon og hvis jeg kom forsent ville
jeg bare blitt booket om til første flight morgnen etter o.l.
De ringte meg opp igjen da det nærmet seg gate closing og da hadde jeg akkurat
ankommet BGO, så kom heldigvis med på den turen. Var ved gate 5 min før avg da.

På turen BGO - OSL - EVE var det trøbbel begge veier.
På vei til ankom flyet til OSL i det flyet vidre til EVE skulle gå, men da ble det ombooking til neste flight 2 timer senere pluss noen kr. til å kjøpe mat for.
Returen ble det tekniske problemer så da måtte flyet tilbake og der ble en del booket om til neste, men det ble også stoppet :72:

Da gjorde de en mellomlanding på EVE med flyet fra Svalbard for å få med halvparten og barn som reiste alene og vi som skulle vidre ble prioritert først og de som ble igjen fikk hotell og første flight dagen etter :)

Ikke gøyal opplevelse, men fingrene opp for i all fall for at SAS gjorde alt de kunne
Den returen fikk jeg plass på siste flight tilbake til BGO og mer glad for å treffe senga
tror jeg aldri har vært noen gang :D

ENGM RAMP
17-10-2009, 12:49
Djiizzzez Lennart, nå må du være snill å rulle inn gjeipen.....

Jeg var på jobb i går, og kan fortelle at maskinen overhodet IKKE ble sen inn fra DUS på grunn av at DY gjorde det med VILJE? Du klarer nå gjøre deg opp noen meninger som kan ta pusten fra en...

Maskinen gjorde 2 rundturer til Europa i går, til 2 store flyplasser, og ble i løpet av dagen mer og mer forsinket hvilket til slutt medførte som du jo vet, at den landet forsinket inn fra DUS også...

Men hverken DY eller SK legger opp til slike forsinkelser med vilje som du antyder, og jeg kunne ikke bistått deg jeg heller, selv om jeg HADDE hatt strøm på mobilen i går kveld :)

Det er som noen andre skrev, at om maskinen skal vente, så er det DY Flight Ops på Fornebu som tar den avgjørelsen...

TCAS
17-10-2009, 13:06
Det er klart DY gjorde det med vilje. Alle selskaper forsinker sine fly med vilje. De vil selvsagt ikke at pax, crew og fly skal komme frem til riktig tid. Hvis et fly tar av og lander på rute, så er det noe som er feil.

Taxi!

Savipix
17-10-2009, 13:10
och där måste tyvärr jag nog sätta ett stopp för den här tråden.