PDA

View Full Version : Sjekke inn kvelden før

Chriscross
15-10-2009, 16:01
Hei,

Jeg skal fly bgo-svg i morgen tidlig. Kan jeg sjekke inn bagasjen min allerede i kveld på BGO?

Utflyttet
15-10-2009, 16:03
Nei, de fleste her i Norge protesterer mot å ha baggasje liggende over natten.

-A

wf145
16-10-2009, 08:44
Teknisk sett er det ikkje noko problem, men som PH-ndr påpeikar stirrar dei fleste flyplassar i mot dette her.

LN-BEF
16-10-2009, 09:39
God morgen fra Oslo :)

Jeg skal fly OSL-AMS først kommende torsdag.
Tidligere kommentert her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=50917

Jeg er da avhengig å ha med litt hjelpemidler (56 kg for å være nøyaktig).
Skulle helst ønske at jeg kunne kjøre disse til OSL kvelden før å sjekke de inn. Ser nå av tråden at det kan bli vanskelig... Finnes det noen form for bagasjeoppbevaring på OSL slik at jeg kan plassere disse her inntil de skal sjekkes inn?
Eller har noen andre forslag? :)

LN-FHU
16-10-2009, 09:50
Finnes det noen form for bagasjeoppbevaring på OSL slik at jeg kan plassere disse her inntil de skal sjekkes inn?
Eller har noen andre forslag? :)

Ja det finnes....mer her :

http://www.osl.no/osl/servicetilbud/10_Bagasjeoppbevaring

God tur :)

Trety
16-10-2009, 10:02
Jeg skal fly bgo-svg i morgen tidlig. Kan jeg sjekke inn bagasjen min allerede i kveld på BGO?

Mulig jeg misser noe her, men er det ikke enklere å sjekke inn i kveld og levere bagasjen på bagdrop i morgen - så slipper du to turer?

Chriscross
16-10-2009, 15:06
Jeg spurte i dag tidlig å det hadde ikke gått kvelden før, takk for svaret i går.

Gulboble
16-10-2009, 21:49
Mulig jeg misser noe her, men er det ikke enklere å sjekke inn i kveld og levere bagasjen på bagdrop i morgen - så slipper du to turer?
Poenget var vel å bli kvitt bagasjen.

Wishmaster
17-10-2009, 17:21
Mener at OSL tilbyr vel innsjekk kvelden før avreise...?
Det er vel bare det at bag'n blir liggendes i bag-systemet til "bag-bingen" åpner.
Eller har jeg tatt meg en lang tur på hardangervidda nå?

LN-BEF
17-10-2009, 21:21
Det er vel bare det at bag'n blir liggendes i bag-systemet til "bag-bingen" åpner.

Pratet med KLM servicesenter (i Sverige, tror jeg) om dette. Han sa bestemt nei. Er det noen her som kan bekrefte/avkrefte om det er noe annet som gjelder for OSL?

JoeW
17-10-2009, 21:24

Hva SGS angår, er det fy-fy å sende bag for neste dag, (med mindre det er for charterflights før klokken ni.... someone pls tell me why). I WF husker jeg vi sendte bag dagen før - hva Menzies og Røros gjør og mener om saken er jeg usikker på. Men greien er vel at bagbingen er liten?

matsbg
17-10-2009, 21:34
Om ikke noe har endret seg de siste månedene tar heller ikke Menzies i mot bagasje dagen før

LN-MOW
17-10-2009, 21:45
Tror det har med at Lufthavna ikke kan garantere at bagasjen er 'bevoktet' hele natten ..

Vede
17-10-2009, 21:47
På Sola er det helt uaktuelt å sende bag dagen før hos både SGS og Norport. Grunnen er at bagasjen ligger ubevoktet.

Utflyttet
17-10-2009, 21:54
Tror det har med at Lufthavna ikke kan garantere at bagasjen er 'bevoktet' hele natten ..

Så det man sier da er at "airside" ikke er "sikkert"?

-A

JoeW
17-10-2009, 22:01

Jo, det må de jo for eventuell transferbag - men greien er vel at det "sikre bagasjelageret" som har et fancy navn vel ikke er spesielt stort på OSL.

EDIT: Jeg husker vi styrte fælt med dette i WF, fordi KL ønsket å tilby dette; og faktisk gjorde det (om jeg husker rett ble det referert til en avtale mellom OSL og KL, men det er fryktelig mye forbehold fra en rødvinsmarienter Joe på søndagskvelden) - vet ikke om det sluttet før OSLWF ble spist opp av SGS eller om det sluttet av andre grunner.