View Full Version : CityLine
Hva er årsaken til at Lufthansa dropper sitt eget navn foran CityLine nå?
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=882042
Joker7913
12-10-2009, 19:04
Wauw den ser lang ud
FlightDeck
12-10-2009, 21:32
Utrolig kjedelig design. Ser at Augsburg Airways også maler flyene sine slik.
Hva er årsaken til at Lufthansa dropper sitt eget navn foran CityLine nå?
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=882042
It is all about the money... .
LH har en tariff-avtale som sier at alle fly med LH branding over 70 seter automatisk impliserer at de Crews omboard ma betales som LH Mainline Piloter/Kabin-ansatte.
Siden begge de nye Embraer til Augsburg Airways og de CRJ900 til Eurowings har mere enn 70 seter, sa baerer de begge ikke noen Lufthansa titler eller noen form av LH logo. Man kan bruke disse gule punkter fra Lufthansa Regional design likevel. Man unngar elegant, men fra jurisdisk sikt legal, scope clause som finnes.
Ser du pa de CRJ900 til Eurowings som alrede flyr noen dager, sa ser du at de ogsa har ingen Lufthansa eller LH logo pa kroppen...
Haper dette forklarer dette du spörte om.
Sure does! Antok at det kunne være noe i den retning.
Joker7913
13-10-2009, 07:33
Lyder som en glimrende ide.
Men kan de også holde LH logo ude af cateringvogne og servietter etc., eller gælder forbuddet kun udvendigt?
Forbudet gjelder som dette er skrevet i tariffavtale, dvs LH branded aircraft. Det spiller ingen rolle hva star pa cateringvogn eller servietter.
Bare som side-notis.
Eksakt over dette klausula kom LH og fagforeniger sitt ar da LH Italia ble started. Egentlig skulle de har eget AOC, selvsagt med italiensk lönner. Men det ble stopped pga av denne klausula.
Likevel bygger dette klausula pa fakta som er litt outdated. Det skulle egentlig skille LH Cityline (na Regional) fra Mainline. Men dersom man ser pa Regional / Cityline, sa forsvinner alle CRJ200 na, en del CRJ700 og dette forblir CRJ700/900, noen Avro plus de nye CRJ900 hos EW og ERJ hos Augsburg Airways. Pa sikt vil man vaere i nöd a finne frem en ny lösning. Ellers vil Regional / Cityline dör en langsiktig död.
Nå er det vel endel som spår akkurat det. At Cityline forsvinner etterhvert og det de har fløyet overtaes av de andre operatørene som flyr regionalt for LH til en billigere penge.