PDA

View Full Version : En gammel Aftenposten fra 1988


gustavf
11-10-2009, 16:23
Jeg pusser opp et soverom, og innerst i hjørnet var Aftenposten fra lørdag 2. juli 1988 gjemt bort under gulvbelegget.

Noen høydepunkter:

Austrian Airlines t/r Wien kun 2.755,- med flybytte i København
PanAm tar deg raskest til USA, med sitt frokostfly fra Fornebu 08:10 og et raskt flyskifte i London.
Bli med på SAS sin første direkteflygning fra Skandinavia til Kina. 13.500 t/r og 7 dager i Kina. Helpensjon på luksushotell og norsk reiseleder.
Opplev Sovjet med Kalinkatours.
StarTour til London fra 1.795,- for weekend
New York, kun fly kr 2.395,- med Tjæreborg.
Restplasser til "syden" fra ymse aktører fra ca 1.600 for ei uke.
Bussferie til Lübeck tre dager med Turbilsentralen? 950,-.

EB
11-10-2009, 16:53
Herlig!! Sendte flere venner med "frokostflyet" til Pan Am i 1988 - selv fløy jeg PIA fra Frankfurt til New York etter et veddemål.

sail4fun
11-10-2009, 20:52
Tja "kroneprisen" omtrent som i dag , og selv så tjener jeg vel i alle fall 3.5X

RolfL
13-10-2009, 22:05
Några SAS annonser från Dagens Nyheter 25 april 1959 med priser i svenska kronor.

LN-MOW
13-10-2009, 22:44
Det var den gang økonomiklassen het Globetrotter ... så vet vi hvor SAS-hotellene fikk inspirasjonen fra .. ;)

Fellowship
14-10-2009, 21:30
Og Austiran til Wien i 1988 var nok datidens Codeshare, med SAS fly.
OS fløy ikke på FBU selv før i 1995.

LN-MOW
14-10-2009, 21:47
Og Austiran til Wien i 1988 var nok datidens Codeshare, med SAS fly.
OS fløy ikke på FBU selv før i 1995.

Det var nok SAS til CPH og Austrian videre. Vanlig på den tiden med slike kombinasjoner ..

RolfL
15-10-2009, 12:59
Några SAS annonser från Dagens Nyheter 25 april 1959 med priser i svenska kronor.


Som jämförelse kan nämnas att 1000 svenska kronor år 1959 motsvarar 10836 kronor med penningvärdet omräknat till år 2007.

BraathensSafe1985
22-07-2010, 21:31
Ahh ja, Pan Am

Fløy Pan Am 727 fra Oslo til London og videre med Pan Am 747 til New York og tilbake samme veien med samme flytyper. Dette gjorde jeg både i 1988 og 1990. Noen av de siste åre Pan Am opererte desverre...