View Full Version : God lørdag morgen
Så var det lørdag morgen... Mørkt og kjølig ute - men lunt og varmt inne. I koppen er det en blå Lungo fra Nespresso og på kjøkkenbordet ligger dagens aviser som har kommet med bud. Blir en treningsøkt om et par timer - ellers en rolig lørdag!
God morgon frå Sandane Lufthamn! Har ein gjestopptreden i wf-uniform i dag. Stjerneklart og måneskin på veg nedover i morgontimane.
God morgen, fra strandstolen på Jomtien beach ! 32 varmegrader i lufta, 28 i vannet og tror jammen Singhaen ikke er mer enn 6 grader. Livet er nå egentlig helt OK nå .
God ettermiddag fra Sydney. Nå er jeg nettopp ferdig med Menn som hater kvinner-trilogien av Stieg Larsson. Kan varmt anbefales!
Ellers byr Sydney på flott vær. Har jogget en tur i dag og senere blir det landskamp mellom Australia og Nederland. Ha en super dag alle sammen.
sarpingen87
10-10-2009, 08:24
God morgen fra Sarpsborg. Overskyet og 2 grader denne morgenen.
Dagen idag skal brukes til en tur til vårt kjære naboland for å handle inn til kveldens middag. Hva som skal serveres er jeg ikke helt sikker på enda. Men det blir godt, det vet jeg :)
grindstein
10-10-2009, 08:28
God morgen ifra Maura og Clarion på Gardermoen. Hele dagen idag er satt av til FLG09 som gjennomføres i helga..
God morgen fra Trondheim - endelig en godværsdag her. Det har vi fortjent etter de siste ukene.
Veiene rundther er islagt, så det er vel på tide å få satt på vinterdekkene i dag!
God morgen
Hele familien har fått frokost. Snart på tide med en liten tur mot Oslo for å få gjort unna noen
innkjøp. Ellers blir det vel å tilbringe dagen med barna.
God lørdag
S
Morning fra Bislett. Her skinner solen og man er oppe av bingen. Snart blir det egg og bacon, før det blir en liten tur ut for noe shopping or research for fremtidig shopping. Litt rydding må beregnes siden modern og mormor har meldt sin ankomst i ettermiddag. Litt åpne planer for i kveld men skal ikke ser bort ifra av det blir:drink eller kanskje :drink:drink men noen venner
jcnorway
10-10-2009, 09:50
God morgen fra London.
Litt grå skyer på himmelen nå på morgenen, men det er varslet en blåere himmel om et par timer. Kl 11:00 har man bestilt seg en tur i London Eye, noe jeg ser fram til. Senere i kveld blir det musical og igjen (for 3.gang) skal man se "Avenue Q" :lol: Har sett den 2 ganger tidligere i NYC, men dette blir første gang i London.
Mellom London Eye og Musical så blir det nok shopping :)
Martin: Ser at "Aveneue Q" er forlenget i NYC (off-Broadway), samt også forlenget i London fram til 2010. Så da må du vel ta deg en tur? ;)
Ha en fin lørdag alle sammen!
God morgen fra Austrheim.. Her vurderes en dag på flesland med litt spotting.. får se hva det blir til.. :) Ellers er det flott at sola såvidt stikker innom denne dagen, har stort sett regna jevnt over en lang periode her..
Men dere får ha en flott dag videre forumister! :)
FBU 4EVER
10-10-2009, 10:15
God morgen fra Nærsnes hvor solen skinner og termometeret viser 3 grader.
Det blir egg og bacon til frokost, så en tur til Gardermoen og Claroion Hotell. Skal møte Grindstein der og se på noe flysim-greier. Blir nok en tur innom Flysamlingen også.
Ha en fin dag.
Egg og bacon er inntatt her også, og nå skal jeg kle på meg høstklær for en tur på jobb. Først blir det avhenting og levering av rensetøy.
Det blir nok en hjemmekveld med en god middag m/vin, etc.
sirpjalle
10-10-2009, 11:10
God formiddag fra Stavanger!
Da var det lørdag gitt, om noen timer er huset fullt av slekta fra "den andre siden" :rolleyes: og feiring av kjerringa som neste år vil runde et rundt tall....
Hmmmm.... På tide å stikke ut døra? ^_^
Ha en fin dag forumister :)
God morgon frå Trondheim!
Her skinner sola etter ein god del mørke skyer siste tida :) Fint! Men dog bare brrr 3 grader -friskt.
Det blir nok snart ut av heimen, og få litt frisk luft ja ;)
Ha ein fin lørdag!
Desk pilot
10-10-2009, 12:40
Da var vinterdekkene kommet på. Det trengs siden det er 5 cm. med snøsørpe i gata. Regner med at det blir en tur til Hanebyen 10 mil sørvest for oss nå i ettermiddag.
Ha en fin lørdag!
Bizflyer
10-10-2009, 12:43
God midt på dagen fra Krsand!
Det var deilig å sove ut litt i dag.
Nå følger frokost og deretter litt shopping. I kveld blir det jobbing, så planen er klar!
T-34!!
BF:cool2
Og da endte man opp med å kjøpe nye ski idag.....
http://images.usoutdoorstore.com/usoutdoorstore/products/full/k2_obsethed_skis_09.jpg
Ja ja, og om litt kommer modern så jeg får finne frem støvsugeren og støvkluten. I kveld blir det å se Danmark-Sverige med noen kamerater og noen :drink ved siden av
Da var vinterdekkene kommet på. Det trengs siden det er 5 cm. med snøsørpe i gata. Regner med at det blir en tur til Hanebyen 10 mil sørvest for oss nå i ettermiddag.
Ha en fin lørdag!
Du får kjøre forsiktig på glatta, og pass deg for fartskontroll i tunellen ;-)
god lørdag eftermiddag!
Sjokket etter gårsdagens tildeling av fredsprisen til Obama ha lagt seg (og når jeg hører argumentasjonen fra Komiteen og leser og tenker litt så er jeg faktisk enig - men, det forplikter!) og det nærmer seg jul for jeg har betalt årsavgiften på domenet scanair.no! Fikk brent av noen hundrelapper på Smart Club i dag også - blant annet på nytt pulverapparat etter at feieren var på inspeksjon. Visstnok skal man etterse etter bytte pulverapparat hvert tiende år - mitt hadde siste service i 1989! Minstemann sover godt ute i vognen sin, mens damene er på tur i TANDBERG (aka Cisco Norge) sin lille El-bil og shopper. Freden senker seg over heimen!
Til dere Nespresso-kjennerne - jeg vurderer å kjøpe meg en maskin, men ettersom jeg bare drikker melk med kaffesmak (latter og cappuccino etc) trenger jeg en maskin som er god på melkesteaming - og jeg legger ikke mer enn 3000 i maskinen. Hvilken anbefaler ekspertene?
Sjekk Nespresso tråden på "The no fly zone"...melk drikkes ikke i det hele tatt i dette huset - ei heller i kaffe!
FBU 4EVER
10-10-2009, 16:20
CK! Sjekk www.kaffenerklar.no. Der har de italienske espressomaskiner. Selv har jeg en Lavazza Blue. De har også et rimelig greit utvalg av ikke bare kaffe, men også tekapsler. Steamer utmerket også.
Her drikkes det kaffe paa italiensk hvis, melk er ok frem til klokken 10....kun italiensk "hardware" - til daglig en enkel "stove - top" espresso kanne, melken varmes ogsaa paa komfyr, og overfoeres i en liten "pumpekanne" som git silkemyk melk...en utmerket Latte er resultatet.....Kjoeper kun hele boenner, maler kaffen til hvert bruk.....for ren espresso og kaffe coretto er det en La Pavoni som benyttes....
Her borte i vest er en nettopp ferdig med den foerste latten, skal innom "Farmers Marked" (du finner WIAS overalt i verden!!) for innkjoep av lokale groennsaker, Las Perlsa di Ometepe (Kaffe fra min lokale kaffebrenner)....litt lokal produsert ost....(geit)
E utmerket hoestdag borte i vest...
God ettermiddag fra Columbia SC hvor det er en halvtime til kickoff. Go Gamecocks!
God kveld fra LHR her man nipper til litt rødvin og småretter i en lounge før ferden går østover i kveld. Super utsikt til avgående trafikk på 27L så man lider ikke på noen måte. Ha en fin kveld.
God morgen fra London.
Ble det Swissotel The Howard på deg/dere? Hvis ja, er dere fornøyde....?:)
Vinnerne av fotokonkurransen er klare: http://www.scanair.no/vinnerne.html
Bizflyer
10-10-2009, 21:36
Vinnerne av fotokonkurransen er klare: http://www.scanair.no/vinnerne.html
Burde ikke denne saken få en egen tråd slik at vinnerne kan motta hyllesten??:colgate:
BF:cool2
AirbusTrond
10-10-2009, 21:39
Og i Rio regner det tredje dagen paa rad.. Men ikke saa helt ille i dag dog, mulig aa gaa i gatene uten aa bli gjennomvaat. Kaffe er innkjoept. I morgen settes ferden tilbake mot Sao Paulo med GOL. Det er varslet noe bedre vaer, saa kanskje faar man tatt noen brukbare bilder. God loerdagskveld i gamlelandet og ellers i verden !
jcnorway
10-10-2009, 21:59
Ble det Swissotel The Howard på deg/dere? Hvis ja, er dere fornøyde....?:)
Meget fornøyd. Fin beliggenhet til tuben (Temple) i et stille og rolig strøk. Kan anbefales hvis man finner fornuftige priser på rommene.
Ha en fin lørdagskveld alle sammen! :drink
Puh ... Tilbake fra stadion hvor hjemmelaget vant 28-26. Fruen er fornøyd ihvertfall. Oppimot 30 grader og jeg kjenner jeg er solbrent. Kom oktober du skjønne milde .. ;)
Nå blir det en kjapp dusj før vi finner oss et sted og spise middag ..