BU767
10-10-2009, 00:34
3. Oktober var det utstilling på Museum of Flight.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/17066b-47.jpg
Dette kjente Boeing bombe-flyet er plassert forran hoved inngangen til museet, imponerende syn.
Utstillingen begynte klokken 11 og var åpen til publikum. Siden alle som jobbet hos NW/DL skulle ha egen utvisning mellom 1730 og 1900 så hoppet jeg over utstillingen klokken 11. Ventet til 1400 med å vise meg, jeg sov noen extra timer siden jeg hadde kun sovet på fly/flyplassen natten i forveien.
Klokken to skulle det være en Panel Diskusjon med blant annet Joe Sutter, 747 Cheif Engineer, og Brien Wygle, 1st officer på den første 747 flight, og en rekke Northwest ansatte som hadde stor tilknyttning til 747 programmet til Boeing.
Capt. John Hirsh- mannen som planla 742 avskjeds programmet
Capt. Timothy Tobin- NW Chief 747-200 pilot
Capt. Robert Cavill, retired- var en av NW pilotene som tok leveranse av alle 747 flyene, inkl. -400 maskinene.
Montie Lefell- Chief purser, han var med på Boeings 747 'Around the world Sales Tour'
Dette panelet ble holdt i ett stapp-fullt William M. Allen Theater. Det ble også utgitt noen lotteri billetter ved denne sammen-heng. Vinnerene skulle bli med på en tour av RA001, den aller første 747 som stod i bakgården (men ikke åpen til publikum). Jeg vant ikke selvsagt.
Jeg kan ikke oppsummere hva de alle sa, men Joe Sutter sa det var lange dager på jobben og hardt arbeide av 1000-vis som gjorde det mulig (For dere som er interesserte kan jeg virkelig anbefale boken hans: 747 Creating the World's First Jumbo Jet and other Adventures from a life in Aviation, skrevet sammen med Jay Spencer. En veldig informasjons-rik bok). Brien Wygle sa de var alltid hardt presset og like før den første flighten ble de fortalt at de ikke kunne og måtte ikke "screw this up" på noen som helst måte. Han sa også at de på den første flyvningen hadde flaps problemer, og de måtte lande etter kun 75 minutter i lufta.
Etter diskusjonen var over satt hele panelet å signerte bilder, bøker, modeller og alt annet mulig rart 747 relatert.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/JoeSutter747.jpg
Joe Sutter signeren vingen på en 747-400 modell.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/BrienWygle747.jpg
Brien Wygle signerer den andre vingen til 747-400 modellen.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/BrienWygleJoeSutter.jpg
Joe Sutter (venstre) og Brien Wygle (høyre).
Jeg fikk min NW 'special admission' billett signert av alle panel deltakerene.
Jeg gikk pa museums-butikken, men der fant jeg ikke noe jeg hadde lyst pa. Noe som er litt rart, ikke en eneste modell engang. Prisene var ikke veldig mye å skryte av heller. Fikk meg en matbit på restaurangen der også mens jeg ventet til 1730.
Vi skulle ta ett gruppe bilde forran flyet (N624US), men pørv a dirriger 300 som er helt opptatt av Jumbojetten. Mens fotografen prøvde nesten forjeves å få alle til å oppføre seg, knipset jeg to interresange fly.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/757.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/7572.jpg
N757A, 757-200 Catfish, flying testbed for jager flyet F-22. Ser ikke noe pent ut nei
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/N358BJBFI10030901.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/N358BJBFI10030902.jpg
N358BJ, Royal Australian Air Force 737-7ES Wedgetail overvåknings fly, undlerlig sak dette.....
Vi fikk tatt vårt gruppe bildet rundt kl. 18, så det gav oss jo en times tid for vi skulle pa NW 'Festen' inne pa museet kl.19. Her er noen bilder jeg tok mens vi hadde tid til å være rundt flyet.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/6624me.jpg
Beviset på at jeg var 'up close' med ship 6624
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/COCKPITme.jpg
Og her sitter Captain Harald å flirer
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/COCKPITVIEW.jpg
Utsikten når jeg satt i "the Left Seat" RAAF Wedgetail ble parkert like forran flyet vårt.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/6624BFI.jpg
Alle som var forran meg i køen til å se cockpiten.
Jeg kom meg ikke inn på festen før kl 1930, men jeg ble fortalt at jeg ikke hadde gå t glipp av noe enda. Jeg fant fort ut hvor mitt kamera er udugelig, innedørs ved lite lys. Bildene jeg tok av fly-utstillingen er ubrukelige, ikke akkurat måten jeg hadde lyst a finne det ut på.
Men her er noen plakater/maleri som ikke er helt dumme.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/poster1.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/poster2.jpg
Fra 70-tallet
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/poster3.jpg
Dette olje-maleriet gav Boeing til Northwest i 1987 siden NW var Launch Costumer/Carrier av flytypen 747-400.
Det ble servert mye god mat (gratis) og drikke (mot betaling) mens vi mimret om Northwest og 'de gode gamle dager'. Det ble gitt 20 eksemplarer av ei bok som heter : Flight to the Top (Kenneth D. Rubble) som ble utgitt i 1986 i forbindelse ved 60-års jubileet til NWA. Selv om boka er litt gammel så er dette ei riktig så god bok om NWs historie. Jeg fikk ikke en, men jeg kjøpte en på eBay på mandag, fikk den igår....
Jeg trodde jeg skulle klare meg med tre deler, men det må nok bli en del til: Hjemreisa
Kommer i morgen tror jeg
Harald
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/17066b-47.jpg
Dette kjente Boeing bombe-flyet er plassert forran hoved inngangen til museet, imponerende syn.
Utstillingen begynte klokken 11 og var åpen til publikum. Siden alle som jobbet hos NW/DL skulle ha egen utvisning mellom 1730 og 1900 så hoppet jeg over utstillingen klokken 11. Ventet til 1400 med å vise meg, jeg sov noen extra timer siden jeg hadde kun sovet på fly/flyplassen natten i forveien.
Klokken to skulle det være en Panel Diskusjon med blant annet Joe Sutter, 747 Cheif Engineer, og Brien Wygle, 1st officer på den første 747 flight, og en rekke Northwest ansatte som hadde stor tilknyttning til 747 programmet til Boeing.
Capt. John Hirsh- mannen som planla 742 avskjeds programmet
Capt. Timothy Tobin- NW Chief 747-200 pilot
Capt. Robert Cavill, retired- var en av NW pilotene som tok leveranse av alle 747 flyene, inkl. -400 maskinene.
Montie Lefell- Chief purser, han var med på Boeings 747 'Around the world Sales Tour'
Dette panelet ble holdt i ett stapp-fullt William M. Allen Theater. Det ble også utgitt noen lotteri billetter ved denne sammen-heng. Vinnerene skulle bli med på en tour av RA001, den aller første 747 som stod i bakgården (men ikke åpen til publikum). Jeg vant ikke selvsagt.
Jeg kan ikke oppsummere hva de alle sa, men Joe Sutter sa det var lange dager på jobben og hardt arbeide av 1000-vis som gjorde det mulig (For dere som er interesserte kan jeg virkelig anbefale boken hans: 747 Creating the World's First Jumbo Jet and other Adventures from a life in Aviation, skrevet sammen med Jay Spencer. En veldig informasjons-rik bok). Brien Wygle sa de var alltid hardt presset og like før den første flighten ble de fortalt at de ikke kunne og måtte ikke "screw this up" på noen som helst måte. Han sa også at de på den første flyvningen hadde flaps problemer, og de måtte lande etter kun 75 minutter i lufta.
Etter diskusjonen var over satt hele panelet å signerte bilder, bøker, modeller og alt annet mulig rart 747 relatert.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/JoeSutter747.jpg
Joe Sutter signeren vingen på en 747-400 modell.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/BrienWygle747.jpg
Brien Wygle signerer den andre vingen til 747-400 modellen.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/BrienWygleJoeSutter.jpg
Joe Sutter (venstre) og Brien Wygle (høyre).
Jeg fikk min NW 'special admission' billett signert av alle panel deltakerene.
Jeg gikk pa museums-butikken, men der fant jeg ikke noe jeg hadde lyst pa. Noe som er litt rart, ikke en eneste modell engang. Prisene var ikke veldig mye å skryte av heller. Fikk meg en matbit på restaurangen der også mens jeg ventet til 1730.
Vi skulle ta ett gruppe bilde forran flyet (N624US), men pørv a dirriger 300 som er helt opptatt av Jumbojetten. Mens fotografen prøvde nesten forjeves å få alle til å oppføre seg, knipset jeg to interresange fly.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/757.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/7572.jpg
N757A, 757-200 Catfish, flying testbed for jager flyet F-22. Ser ikke noe pent ut nei
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/N358BJBFI10030901.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/N358BJBFI10030902.jpg
N358BJ, Royal Australian Air Force 737-7ES Wedgetail overvåknings fly, undlerlig sak dette.....
Vi fikk tatt vårt gruppe bildet rundt kl. 18, så det gav oss jo en times tid for vi skulle pa NW 'Festen' inne pa museet kl.19. Her er noen bilder jeg tok mens vi hadde tid til å være rundt flyet.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/6624me.jpg
Beviset på at jeg var 'up close' med ship 6624
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/COCKPITme.jpg
Og her sitter Captain Harald å flirer
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/COCKPITVIEW.jpg
Utsikten når jeg satt i "the Left Seat" RAAF Wedgetail ble parkert like forran flyet vårt.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/6624BFI.jpg
Alle som var forran meg i køen til å se cockpiten.
Jeg kom meg ikke inn på festen før kl 1930, men jeg ble fortalt at jeg ikke hadde gå t glipp av noe enda. Jeg fant fort ut hvor mitt kamera er udugelig, innedørs ved lite lys. Bildene jeg tok av fly-utstillingen er ubrukelige, ikke akkurat måten jeg hadde lyst a finne det ut på.
Men her er noen plakater/maleri som ikke er helt dumme.
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/poster1.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/poster2.jpg
Fra 70-tallet
http://i239.photobucket.com/albums/ff167/BU767/poster3.jpg
Dette olje-maleriet gav Boeing til Northwest i 1987 siden NW var Launch Costumer/Carrier av flytypen 747-400.
Det ble servert mye god mat (gratis) og drikke (mot betaling) mens vi mimret om Northwest og 'de gode gamle dager'. Det ble gitt 20 eksemplarer av ei bok som heter : Flight to the Top (Kenneth D. Rubble) som ble utgitt i 1986 i forbindelse ved 60-års jubileet til NWA. Selv om boka er litt gammel så er dette ei riktig så god bok om NWs historie. Jeg fikk ikke en, men jeg kjøpte en på eBay på mandag, fikk den igår....
Jeg trodde jeg skulle klare meg med tre deler, men det må nok bli en del til: Hjemreisa
Kommer i morgen tror jeg
Harald