View Full Version : Virgin Atlantic inntar Norge
Robin882
08-10-2009, 01:24
Et av verdens mest innovative og spektakulære flyselskap lander i Norge neste uke. Da skal stjernedesigner Joe Ferry lære bort hemmelighetene bak suksessen for Virgin Atlantic. Torsdag 15. oktober er Joe Ferry fra Virgin Atlantic et av hovednavnene på plakaten når Næringslivsdagen går av stabelen for 4. gang.http://www.hangar.no/permalink/46771.html
Fant ingen andre som hadde postet noe om denne... :D
Evnt. en Spotter Alert? Gleder meg til å se bildene om noen skal ut å ta ^_^
http://www.hangar.no/permalink/46771.html
Evnt. en Spotter Alert? Gleder meg til å se bildene om noen skal ut å ta ^_^
De mener nok ikke at det er et Virginfly som lander i Oslo. Selskapet er representert i Oslo på Næringslivsdagen som foregår 15. oktober.
Hadde Virgin fortsatt hatt sine A320, så ville nok de ha blitt brukt :)
Robin882
08-10-2009, 08:32
De mener nok ikke at det er et Virginfly som lander i Oslo. Selskapet er representert i Oslo på Næringslivsdagen som foregår 15. oktober.
Åja... Søren... :p er det ikke litt typisk Virgin å sende et stort fly kun for en person da? :p Føler Richard Branson er litt PR kåt han åsså...
Skulle ikke forundre meg;)
Originalsaken: http://www.norskdesign.no/2009/virgin-atlantic-inntar-norge-article11978-8028.html
Det er Norsk Designråd - en stiftelse som jobber for å fremme design som konkurransefaktor i næringslivet - som arrangerer "Næringslivsdagen". I år har de altså fått en meget interessant foredragsholder i Joe Ferry fra Virgin. Jeg vet ikke hvor flink han er til å presentere, men antar at sesjonen blir bonanza for alle dem som er opptatt av flyselskap, identitet og design.
"Design" er et av de mest misbrukte uttrykkene jeg vet om, og jeg unner dem som tror at et flyselskaps "design" stort sett handler om fly-liveries - som er kommet til som et resultat av en mer eller mindre infallsstyrt prosess - å få en innføring i fagområdet. Det handler om så mye mer enn hvordan fly er malt og hvordan logoen ser ut. Prisen (2900 + mva/500 + mva for student...) er opplagt for mye til at noen som bare er interessert i Virgin-presentasjonen vil ønske å gå. Det er synd, men så er ikke flyinteresserte den primære målgruppen heller.
Les mer om Ferrys presentasjon her: http://www.norskdesign.no/om-foredragsholderne/design-from-the-heart-article10644-8333.html
Mvh Hugo Husdesigner
Damn, hadde det ikke vært for prisen hadde jeg definitivt møtt opp, branding er veldig interessant og undervurdert!