View Full Version : Fra min flytur - BDU til OSL (Fornebu) med LN-MOD
.....det er en liten LN-DAG :) som bæres ned trappa av moderen.
Fint bilde! Hvilket årstall er dette? Er dette på Fornebu?
Er på Fornebu. Mener bildet er fra 1964.
Mvh. Dag
Artig bilde,
Legg merke til catering leveransen.
Husker veldig godt gaffeltruckene som kom med de åpne boksene når catering skulle utføres i all slag vær og alle årstider på gamle "Fornebo".
Idag hadde man blitt anmeldt til arbeidstilsynet for usikker lasting med en slik metode!
Artig bilde,
Idag hadde man blitt anmeldt til arbeidstilsynet for usikker lasting med en slik metode!
Ikke hvis boksen hadde vært godkjent for personløft av et sakkyndig organ, og føreren av trucken har dette tillegget på kompetansebeviset sitt ;)
Fantastisk... regner med at du ikke husker så mye av selv flyturen?
Artig bilde av "Guttorm Viking"! Tenk at den var titt og ofte innom Langnes de første årene etter åpningen i 1964, det hadde vært noe å spottet!:) Jeg er ikke helt fremmed med den metoden for lasting av cateringskap. Ble brukt iallefall til rundt midten av -90 tallet. Det var mye bedre enn å bære cateringskapene opp og ned trappa på flyet, jeg har prøvd begge deler så jeg vet. Det var heldigvis ikke mange fly som dette skulle gjøres på, kun de som gikk ALF-OSL. De som gikk via Tromsø slapp jo det for der var det jo cateringbil og greier, men det er en annen historie.
LN-MOD ble desverre skrotet bare få år etter at dette bildet ble tatt, i 1968 på Kastrup...:(
Even92LN
12-10-2009, 22:19
Flott bilde! :)
Fantastisk... regner med at du ikke husker så mye av selv flyturen?
Åjo, dette var dagen LN-DAG ble bitt av basillen! :D
Flott bilde! :)
Åjo, dette var dagen LN-DAG ble bitt av basillen! :D
....du har nok rett. Ble nok smittet av en kronisk fly basille da jeg da jeg var liten.
(Har heldigvis ikke blitt kurert :) )