PDA

View Full Version : Entropay og Ryanair


Trent600
06-10-2009, 20:53
Lagde meg for en stund tilbake en konto hos Entropay. Da får man et virtuelt Visa kort og jeg har brukt det hos et asiatisk firma jeg ikke var så ivrig på å legge igjen det vanlige Visa
nummeret mitt hos.

Leste i en engelsk avis at man også kunne bruke det hos Ryanair og da som Visa Electron og når det i dag ble sendt ut mail om 1 euro turer gjorde jeg en testbestilling og har nå følgende bekreftelse fra Ryanair på en tur/retur reise:

PAYMENT DETAILS
*********0.00 NOK Total Fare
********16.00 NOK Taxes, Fees & Charges
********16.00 NOK Total Paid

Har ikke flydd med Ryanair på en god stund, men kan ikke huske at det er noe krav om at man skal ha med det kredittkortet man har betalt med, eller?

Discus
01-12-2009, 20:14
Og nå kan man også bruke Mastercard Prepaid gratis hos FR, mens Visa Electron blir gebyrlagt med €5 fra 2010
Ryanair, the world’s favourite airline, today (30th Nov 09) announced that it will accept the MasterCard Prepaid card as its free form of payment from 1st December and its Visa Electron promotion will end one month later on 31st December. From 1st January the Visa Electron payment card will attract a €5 administration charge while MasterCard Prepaid will become the sole free from of payment on www.ryanair.com.http://ryanair.com/en/news/gen-en-301109

SQ 777
01-12-2009, 20:16
Finnes MC Prepaid i Norge ?? Da går jo lett en flyreise t/r fra kr. 100,02 til kr. 0.02.......

Discus
01-12-2009, 20:23
Da går jo lett en flyreise t/r fra kr. 100,02 til kr. 0.02.......

Tja, kortet koster/kotet kr 50 så ikke helt 0,02.

Finnes MC Prepaid i Norge ??.

Iflg. pressemeldingen til FR gjør de dette fordi det er bedre tilgjengelighet. Iflg. Mastercard:

Grunnet tekniske endringer hos MasterCard, er det ikke lengre mulig å kjøpe MasterCard Gavekort. :rolleyes:

Paging EB!