View Full Version : Braathens' destinasjoner anno 2004
Finns det en oversikt over hvor Braathens fløy før SAS spiste de helt opp? Og samme med tidligere destinasjoner? BU dreiv jo å lekte seg borte i Hong Kong og i sør-Amerika en tid, men med det materialet de hadde til disposisjon da gikk disse rutene neppe direkte.
Så, hvor har Braathens flydd? :)
De sluttet vel med langrutene når de gikk fra å hete Braathens S.A.F.E til å hete bare Braathens (SAFE = South-African and Far East).
De sluttet vel med langrutene når de gikk fra å hete Braathens S.A.F.E til å hete bare Braathens (SAFE = South-African and Far East).
Forsvant ikke SAFE-navnet omtrent da de begynte med 737NG? jeg vet hvertfall at det fortsatt het Braathens SAFE da jeg fløy med de i 1997. Langruter var noe de holdt på med den gangen man brukte propellfly til sånt.
South American and Far East.....
Mvh,
FlightDeck
07-10-2009, 12:37
Forsvant ikke SAFE-navnet omtrent da de begynte med 737NG? jeg vet hvertfall at det fortsatt het Braathens SAFE da jeg fløy med de i 1997. Langruter var noe de holdt på med den gangen man brukte propellfly til sånt.
SAFE forsvant fra navnet i 1997.
Concorde
07-10-2009, 16:14
SAFE forsvant fra navnet i 1997.
Eller som en Braathens-ansatt sa til en amerikaner: It hasn't been S.A.F.E since 1997..
Fellowship
07-10-2009, 19:00
Var navneskftet i 1997? Jeg trodde det var tidlig i 1998