PDA

View Full Version : En liten helgetur.

Twin Otter
05-10-2009, 13:20
Hei, jeg driver å planlegger en liten helgetur med kona. Jeg har lyst å ta henne med på cruise med Silja Line mellom Stockholm og Helsinki, eller omvendt.

Ser for meg at vi kunne tenke oss å bruke mest tid i Helsinki, så da ville det vært det greieste om vi hadde tatt ferga fra Stockholm på fredags ettermiddag. Den går klokka 1700 og er i Helsinki klokka 0955 morgenen etter. Da får så godt som hele lørdagen og litt av søndagen i Helsinki.

Dersom vi tenker oss at turen skal vare mellom fredag og søndag. Ville man da tatt ferga fra stockholm eller helsinki på fredagen eller lørdagen?

Og hvordan er muligheten for å få billige flybilletter når man bare reiser en vei SVG-ARN og HEL-SVG?

Er det forresten noen som vet hvordan jeg booker billetter til nevnte båt?

BSSW
05-10-2009, 15:40
Du kan sjekke hos Farmer (wideroe.no). Gå inn på avansert søk -> Flere destinasjoner

Det er noe som heter "Open Jaw" hvor en reiser til et sted og hjem fra et annet sted. Slike billetter bør du kunne få tak på hos de fleste selskaper, men pris skal jeg ikke si noe om...

FlightDeck
05-10-2009, 16:24
Det billigste er som regel å bestille reisene separat - SAS/Blue1 har gode priser på de distansene du ser for deg.