PDA

View Full Version : Pick-up øvelse med Sea King i Tromsø ?

LN-DAG
04-10-2009, 17:45
Hei!
Er det noen som vet når 330 skv. skal holde øvelse i Tromsø (Havarisenteret på Skattøra) ??

LN-MEH
06-10-2009, 21:19
Heisan! Flotte bilder av sjøkongen! Vet ikke av noe fast, men de bruker å ha øvelser jevnlig borte på Skattøra ifm kurs på havarivernsenteret.:)

Polaris
06-10-2009, 21:46
Du kan jo sende mail og høre? Skader ikke å prøve..

(heh, det rimte :colgate: )

LN-DAG
07-10-2009, 13:55
Det har du rett i :), (at det rimte, haha ;-) ) men har du et godt forslag hvor skal jeg sende den ???

LN-DAG
07-10-2009, 15:16
http://www.tos-mar.vgs.no/default.aspx?mid=183 :)

Brave
07-10-2009, 22:42
I min tid på 330 fikk vi forepørslene fra Havarisenteret via vanlige kanaler i forsvaret (heilpo). Dersom det passet med tanke på andre oppdrag, behov for egentrening/utsjekker takket vi gjerne ja. Fin trening for hele besetningen. For 330`s vedkommende er det ingen faste datoer det flyges på i denne forbindelsen, så du må nok ringe å høre. Selv om de har en dato for neste pickup er det langt fra sikkert at det blir flyging. Med ett crew på vakt, scrambler som går, hviletid etc, you know...

LN-DAG
08-10-2009, 01:14
I min tid på 330 fikk vi forepørslene fra Havarisenteret via vanlige kanaler i forsvaret (heilpo). Dersom det passet med tanke på andre oppdrag, behov for egentrening/utsjekker takket vi gjerne ja. Fin trening for hele besetningen. For 330`s vedkommende er det ingen faste datoer det flyges på i denne forbindelsen, så du må nok ringe å høre. Selv om de har en dato for neste pickup er det langt fra sikkert at det blir flyging. Med ett crew på vakt, scrambler som går, hviletid etc, you know...
Hei.
Tusen takk for informativt svar. Har hatt "flaks" 2 - 3 ganger (da jeg har vært hos familie som bor slik at vi ser Havarisentret) og fått tatt noen bilder, men ingen øvelser er like og kamerautstyret blir bedre år for år :) Har skjønt at det må klaffe på mange områder, og opplevd øvelser som har vart i timevis og noen som så vidt fikk begynt før de måtte ut på oppdrag. Men nå venter jeg til sola kommer tilbake på nytt neste år og satser på nye muligheter da.
mvh. Dag