PDA

View Full Version : God søndag morgen


EB
04-10-2009, 08:41
Stille og rolig i heimen. Nespresso i koppen og snart blir det en tur på kontoret. Skal se det blir en treningsøkt i løpet av ettermiddagen også. Ha en flott søndag!

CK
04-10-2009, 08:46
Tidlig oppe - tross innflytningsfest i går. Dagen startet 06:55, og nå har minstemann snart spist frokosten sin og vi er på den andre IKEA-skuffen i ovnen (noe kan man bruke kasserte skuffer til! - satser på at hegemøblene tørker såpass etter regnet i går at det blir mulig å kappe dem opp og mate dem til Jøtul'en også snart!).

I dag skal jeg endelig få treffe nevøen min som har rukket å bli 14 dager gammel (jeg har allerede startet indoktrineringen og gitt ham en SAS kapteinsbamse!), og kanskje rekker jeg å kåre vinneren av Fotokonkurransen i dag også. Men først skal jeg ta meg av litt biohazard - aka bæsjebleie! SKÅL KOSMONAUTER!

mikro
04-10-2009, 09:34
God senkveld fra Calgary. Årets første snø faller nå, og det er 1 grad. Var en tur med familien på det nye megakjøpesenteret, Cross Iron Mills, vi tenkte da å skaffe oss canadiske mobilabbonoment, men det tok hele to og en halv time :S , men endte opp ned en ny, hvit iPhone 3GS 16 GB :)

Nå venter senga, og i morgen blir det kjemi og mattelekser, samt litt mer handling. Nå er det bare fire dager til KLM frakter oss hjem en tur på onsdag :D

andreas97sas
04-10-2009, 09:39
Go morgen her byr dagen på lit :P Dårlig vær så blir enten inne eller til noen venner i dag :P

Ha en fin dag :D

FBU 4EVER
04-10-2009, 10:28
Opp før 0900 på en søndag er ikke vanlig her i huset, men det er mye å gjøre idag. Først en rapportskriving etter hendelsen på EWR, så endel indretjeneste, så noe listarbeid av ymse slag som har vært på vent i snart et år. Ferien i november, som ved en inkurie ble flyttet en uke ut i måneden, har kommet seg på plass igjen. Det betyr at ettermiddagen går med til noe så lystbetont som å velge ut 5 Barolo/Barbaresco-produsenter for dermed å ringe dem og avtale møtetidspunkter og smaking av de siste 4 årenes vinhøst i området. Hotellrom og flybiletter er bestilt, leiebil gjenstår. SAS har flyttet sine OSL-MXP-ruter til et mer hensiktsmessig tidspunkt.
At ferien er tilbake til "normalt", betyr at årets rakfisklag her i huset går av stabelen som planlagt, nemlig lørdag i uke 46, og fisk, ringerikspoteter og lefser blir bestilt imorgen.
Været på Nærsnes er lettskyet og pent. Da må det nesten bli en spasertur i flotte høstfarger.
Men først en kopp espresso til, så frokost. Amerikansk skinke, egg og bacon fra Jacobs. Friskprseet appelsinjuice. Blir ikke bedre! Ha en fin dag.

JetBlue
04-10-2009, 11:08
God morgen! Kaffe i koppen og en kort time foran PC´en før ungene våkner. Hører noe romstering nå, så da skal vel Eivind ha en kopp kaffe han også. Før det blir skikkelig cowboy-frokost med skogsbacon og egg.

I ettermiddag skal barna sendes med tog hjem til Halden, mens jeg tar en tur på kontoret for noe småtteri som må fikses etter høstferie uten PC.

zico77
04-10-2009, 11:37
God mrogon frå Trondheim :)

Då er frokost inntatt, og lyden av Norge fyller rommet medan eg nyter den nytrekte kaffien og leser forum og nettaviser :)

Ha ein fin dag alle saman!

sirpjalle
04-10-2009, 11:44
God morgen fra Stavanger!

Her er vi nettopp stått opp, og her og fylles rommet med lyden av Norge, og det heter vind (stiv kuling)!

Kaffen er er øyesnart klar, og forum skal leses.

Ha ein fin dag alle sammen! :)

Someone
04-10-2009, 12:12
God morgen fra Oslo. Deilig med en natt med 9-10 timer med søvn. Nå skal snart egget være ferdigkokt og rundstykket ferdig stekt så jeg får komme igang med å presse appelsiner. Litt husarbeid står på planen samt noen fotballkamper skal ses, høyde punktet er jo Liverpool-Chelsea klokken 17. Modern har også inviterte meg ut på middag ikveld, men akurat nå befinner hun seg på fjellet med en bil på sommerdekk, så får se hva som skjer med den middagen. Ha en fin dag

Polaris
04-10-2009, 12:39
I dag som i går har vi i Nord-Norge NYDELIG høst-vær. Og i dag som i går skal jeg og bikkja (pluss et par medstudenter) kreke oss opp til snøen på fjellet og nyte nakne fjellvidder dekket i snø. Får litt påskefeeling, mangler bare skiene :)

Det er så godt å se sol og blå himmel igjen, mer eller mindre hele September har vært tåke, tåke, tåke, lavt skydekke og regn.

Discus
04-10-2009, 12:59
God formiddag - akkurat hjemme fra en formiddagstur i skogen på et par timer. Deilig med nystekt vaffel og kaffe i rolige omgivelser. Var fremdeles en del kuer og sauer på beite, så ut som de hadde frossen salat til frokost.

Nå må jeg kvalitetssikre og nøste opp i diverse hotell, leiebil og flybestillinger som skal brukes på slutten av neste uke. Får kjøre noen vaskemaskiner også så jeg blir ajour med det som trengs i varmere strøk.

Men aller først - forum, en kopp kaffe og litt lunsj. Ha en fin dag!

Farmer
04-10-2009, 14:14
God morgen fra Gardermoen, hvor jeg av alle merkelige transportmåter ankom kl 1130 i leiebil fra Trondheim. 30 av milene i relativt tett snøvær fra Ulsberg til Elverum, men nye vinterdekk på bilen gjorde susen.
Nå er det en knapp time igjen av ventetiden før vi benker oss ombord i TG955 for en behagelig reise til betydelig varmere strøk enn jeg har vært i de siste timene...;-)

LN-KFW
04-10-2009, 15:07
god formiddag fra Sola.

Nå har frokosten nettopp blitt inntatt og da er det snart tid for å dra på jobb, og kan ikke si at jeg gleder meg når jeg ser ut av vinduet og ser hva slags vær jeg må igjennom for å komme meg dit. :(

pgaa
04-10-2009, 15:14
God ettermiddag fra Oslo..
Da har man kommet seg hjem etter en liten shoppingrunde og innkjøp av diverse ting.. Ikke noe særlig mere på timeplanen nå da - så bare å sette seg til rette og tune inn Canal+ Sport og vente på storkampen klokka 17. Måtte de rød vinne ! :D

Ha en fin Søndag folkens...

Bizflyer
04-10-2009, 15:15
Ingen god morgen her i sør!
Styggemannen er her! Og han har drukket opp all reperasjonscolaen min også!!
Nå skal det bare restitueres. Heldigvis har mor invitert på middag i dag!
Dovenskapen lenge leve!!

BF:cool2

LN-MOW
04-10-2009, 16:11
Skyet og mildt i sørstatene .. nedbør ventes i kveld, dog av det flytende slaget.

Frokost er inntatt, Starbucks Serena Organic koser seg i Vanguard-koppen min og Breakfast With The Beatles går på radioen .. nå blir det snart en tur i boblebadet.

Liverpool-Chelsea er selvfølgelig booket inn! Annen omgang Stabæk-FFK også. Ellers får vi se hva dagen bringer ...

EB
04-10-2009, 17:07
Sitter på jobben - men i formiddag ble det lunsj på den nye restauranten på Kolbotn. 4 personer som har laaang fartstid fra Stiansen og Statholdergaarden som har startet opp Restaurant Gamle Tårnhuset - anbefales!!!

Tommy777
04-10-2009, 19:43
God formiddag fra Chicago. Her har fruen forlatt omraadet for aa delta i atter en bridal shower. Saa her er det fredelig med fotball (som overhodet ikke ser bra ut), Peet's og en avisbunke som man skal igjennom etter kampen.

Fint vaer i dag, sola skinner, lettskyet og 14 grader. Skal bli 17 senere. Blir en tur i gymsalen og bassenget i ettermiddag etter at man har gaatt en lang tur med bikkja

LN-MOW
04-10-2009, 20:00
Saa her er det fredelig med fotball (som overhodet ikke ser bra ut),

... kondolerer.

Ser bedre ut i gymsalen hvor Stabæk nettopp utlignet ... :whip

dc-8-63
04-10-2009, 20:40
Her borte i vest er man allerede igjennom New York Times, en god latte og er "klar" for tur - retur Portland....(jippi)...fremdeles nydelig vaer....ha en flott soendag...

Polaris
04-10-2009, 22:03
Da har jeg flyttet vinterdekkene fra boden og ut i bilen, men det er alt mannfolkarbeidet jeg kan gjøre i forhold til dekkskifte :love Leverer bilen med sommerdekk til bilverksted i morgen tidlig, og henter bilen med vinterdekk etter universitetet. Enkelt og greit :colgate:

Bizflyer
04-10-2009, 23:27
Jaja! Start banket RBK i dag! Synes bare jeg måtte nevne det.....;)

BF:cool2