LN-KGL
04-10-2009, 00:26
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Chester/Last_morning.jpg
Da var Tott klar ved A4en og for en gangs skyld er jeg først ute. Etter at koffertene var lastet inn var det å levere tilbake tresleivene med nøklene. Også i dag ville stå over frokosten på katta, men Knoll orket ikke å kjøre helt til MAN før morgenkaffen. Derfor ble et stopp på Chester Services og en rask tur inn på Costaen der. Femten minutter senere var vi ute på M56 igjen og telte chevrons - en to, en t, en, nei vi får vel legge oss i høyre felt - ingen hastighetskameraer nesten helt til MAN.
Ved ankomst MAN var det å kjøre opp på toppen av "the multi storey parking" for å levere tilbake bilen. For Knoll tok ikke dette lang tid, sånn omtrent en sigg for meg. Vanligvis blir det noe ventetid for heisen ned fra nivå 13 til departures, og det ble det også denne gang - noen minutter. Ventetid ble det ikke i innsjekken hos SAS, og da var det bare å forsette gjennom den automatiske boardingpass-kontrollen og deretter sikkerhetskontroll. Her var det nesten ikke noe kø i det hele tatt - man ser at det har vært stor nedgang i passasjertallene for Manchester. Så var det komme seg fortest mulig gjennom shoppingsenteret med parfymeriene, Boss-shopper og taxfreeshopper som ikke er taxfree. Å finne veien gjennom labyrinten er nesten umulig, skilt som skal vise vei er gjemt bort bak alle reklameplakatene. Etter å ha kommet gjennom det verste, så fant vi en plass som serverte noen som kunne ligne på frokost - men det var ingen full engelsk. En baguette med bacon og eggerøre ble gulpet ned sammen med fresk presset appelsinjuice mens vi balansert på noe som lignet barkrakker.
Etter "frokosten" splittet vi opp. Knoll gikk på jakt etter en WC, mens jeg tok til høyre inn på WH Smith. En flaske cola og to bøker til spesialpris ble resultatet. Den ene boka en gave til sjåfør Knoll - Peter Robinssons siste som hadde blitt utgitt rett før helga. Tida for avgang var ikke langt unna, så da var det å ta seg ut til gaten - gate 24 som medfører en tur ned trappene til kjelleren, gjennom en smal gang og deretter opp trappene igjen til gate-området. Ved 24 stod SAS MD-82 LN-RML og igjen var det vindusplass og nødutgangsrekke (21F). Fin plass, for der kan man se om bagasjen behandles med omhu eller de ble slengt rundt omkring.
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Manchester/Baggage_handling.jpg
Min koffert ble behandlet pent (krukkene med lemon curd kom hele frem til Fornebu)
Nå kommer en serie med bilder tatt underveis til København
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Manchester/OY-VKF.jpg
På nabogaten var en av Thomas Cook Scandinavias A330
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Manchester/G-VGAL.jpg
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Manchester/N844MH.jpg
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/Registrations/Saudi_Arabia/HZ-AIU.jpg
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Manchester/AVP.jpg
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Manchester/Aerial_view.jpg
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Copenhagen/Oresund_Bridge.jpg
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Copenhagen/About_to_land.jpg
Så er spørsmålet, var dette min siste gang med en MD-80?
Etter passkontrollen, ble toalettforholdene sjekket og siden vi hadde hatt noe på flyet og klokken var over 12 ble neste søken etter er bra plass for høye smørbrød. Vi fant en bra plass, så da ble rekesmørbrød, øl og en virkelig god spesiallaget snaps. Men dette var ikke en værende plass, det var rundt tre timer til vår flight videre til Oslo. Med fotosekken på ryggen var spørsmålet til venstre eller til høyre ut døra. For en gangs skyld var det Tott som vant og det ble en høyrevri (dere vet jo hvordan det gikk med Knolls venstresving på North Weald ;)).
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/Registrations/Denmark/OY-GRL.jpg
Det ble Kystveien, men vi satset på jordvollen mellom Kystveien og jernbanelinjene. I løpet av denne timen ble det 17 ankomster - og en av dem var en bizjet. Ikke mye trafikk med andre ord.
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/Registrations/Sweden/SE-RBE_1.jpg
Første kan også bli den siste - siste gang jeg ser en MD-80 i DYs farger
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/Registrations/France/F-GUGM.jpg
Air France bruker microbussen også på CPH
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/Registrations/Netherlands/PH-XRC.jpg
En av de danske Transaviaer - nå danskregistrert OY-TDZ
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Copenhagen/5612.jpg
Og inn i mellom de få flyene ble det i nøden også nødvendig med litt train spotting :lol:
Turen tilbake til terminalen gikk fortere selv med sterk motvind, rekesmørbrødet tidligere hadde gitt mersmak. Etter sikkerhetskontrollen ble det å finne det beste setedet nær B-piren, og reker, øl og snaps kom på bordet igjen.
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/Registrations/Denmark/OY-KFH.jpg
Legg merke til motorsjekkeren :rolleyes:
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Copenhagen/LN-TUM.jpg
11A til Oslo for Tott
Fortsetter under
Da var Tott klar ved A4en og for en gangs skyld er jeg først ute. Etter at koffertene var lastet inn var det å levere tilbake tresleivene med nøklene. Også i dag ville stå over frokosten på katta, men Knoll orket ikke å kjøre helt til MAN før morgenkaffen. Derfor ble et stopp på Chester Services og en rask tur inn på Costaen der. Femten minutter senere var vi ute på M56 igjen og telte chevrons - en to, en t, en, nei vi får vel legge oss i høyre felt - ingen hastighetskameraer nesten helt til MAN.
Ved ankomst MAN var det å kjøre opp på toppen av "the multi storey parking" for å levere tilbake bilen. For Knoll tok ikke dette lang tid, sånn omtrent en sigg for meg. Vanligvis blir det noe ventetid for heisen ned fra nivå 13 til departures, og det ble det også denne gang - noen minutter. Ventetid ble det ikke i innsjekken hos SAS, og da var det bare å forsette gjennom den automatiske boardingpass-kontrollen og deretter sikkerhetskontroll. Her var det nesten ikke noe kø i det hele tatt - man ser at det har vært stor nedgang i passasjertallene for Manchester. Så var det komme seg fortest mulig gjennom shoppingsenteret med parfymeriene, Boss-shopper og taxfreeshopper som ikke er taxfree. Å finne veien gjennom labyrinten er nesten umulig, skilt som skal vise vei er gjemt bort bak alle reklameplakatene. Etter å ha kommet gjennom det verste, så fant vi en plass som serverte noen som kunne ligne på frokost - men det var ingen full engelsk. En baguette med bacon og eggerøre ble gulpet ned sammen med fresk presset appelsinjuice mens vi balansert på noe som lignet barkrakker.
Etter "frokosten" splittet vi opp. Knoll gikk på jakt etter en WC, mens jeg tok til høyre inn på WH Smith. En flaske cola og to bøker til spesialpris ble resultatet. Den ene boka en gave til sjåfør Knoll - Peter Robinssons siste som hadde blitt utgitt rett før helga. Tida for avgang var ikke langt unna, så da var det å ta seg ut til gaten - gate 24 som medfører en tur ned trappene til kjelleren, gjennom en smal gang og deretter opp trappene igjen til gate-området. Ved 24 stod SAS MD-82 LN-RML og igjen var det vindusplass og nødutgangsrekke (21F). Fin plass, for der kan man se om bagasjen behandles med omhu eller de ble slengt rundt omkring.
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Manchester/Baggage_handling.jpg
Min koffert ble behandlet pent (krukkene med lemon curd kom hele frem til Fornebu)
Nå kommer en serie med bilder tatt underveis til København
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Manchester/OY-VKF.jpg
På nabogaten var en av Thomas Cook Scandinavias A330
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Manchester/G-VGAL.jpg
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Manchester/N844MH.jpg
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/Registrations/Saudi_Arabia/HZ-AIU.jpg
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Manchester/AVP.jpg
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Manchester/Aerial_view.jpg
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Copenhagen/Oresund_Bridge.jpg
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Copenhagen/About_to_land.jpg
Så er spørsmålet, var dette min siste gang med en MD-80?
Etter passkontrollen, ble toalettforholdene sjekket og siden vi hadde hatt noe på flyet og klokken var over 12 ble neste søken etter er bra plass for høye smørbrød. Vi fant en bra plass, så da ble rekesmørbrød, øl og en virkelig god spesiallaget snaps. Men dette var ikke en værende plass, det var rundt tre timer til vår flight videre til Oslo. Med fotosekken på ryggen var spørsmålet til venstre eller til høyre ut døra. For en gangs skyld var det Tott som vant og det ble en høyrevri (dere vet jo hvordan det gikk med Knolls venstresving på North Weald ;)).
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/Registrations/Denmark/OY-GRL.jpg
Det ble Kystveien, men vi satset på jordvollen mellom Kystveien og jernbanelinjene. I løpet av denne timen ble det 17 ankomster - og en av dem var en bizjet. Ikke mye trafikk med andre ord.
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/Registrations/Sweden/SE-RBE_1.jpg
Første kan også bli den siste - siste gang jeg ser en MD-80 i DYs farger
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/Registrations/France/F-GUGM.jpg
Air France bruker microbussen også på CPH
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/Registrations/Netherlands/PH-XRC.jpg
En av de danske Transaviaer - nå danskregistrert OY-TDZ
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Copenhagen/5612.jpg
Og inn i mellom de få flyene ble det i nøden også nødvendig med litt train spotting :lol:
Turen tilbake til terminalen gikk fortere selv med sterk motvind, rekesmørbrødet tidligere hadde gitt mersmak. Etter sikkerhetskontrollen ble det å finne det beste setedet nær B-piren, og reker, øl og snaps kom på bordet igjen.
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/Registrations/Denmark/OY-KFH.jpg
Legg merke til motorsjekkeren :rolleyes:
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/August_2009_Tour/Copenhagen/LN-TUM.jpg
11A til Oslo for Tott
Fortsetter under