View Full Version : Til Florida, med hvem?
Jumbojet
01-10-2009, 11:26
Skal til USA og østkysten en tur på mars og april. Turen skal starte i Florida.
Har funnet to alternativer:
Alt 1:
Utreise, OSL – CDG – MIA med Air France, flytype på den lengste flighten er B747, samlet flytid med transfertime 13 t 50 min.
Hjemreise, JFK – AMS – OSL med KLM, flytype på den lengste flighten er A777, samlet flytid med transfertime 10 t 20 min.
Alt 2:
Utreise, OSL – KEF – SFB, med Icelandair, flytype på den lengste flighten B757-200, samlet flytid inkl transfertime 12 t 15 min.
Hjemreise, JFK – KEF – OSLO, med Icelandair, flytype på den lengste flighten B757-200, samlet flytid 9 t 45 min.
Alt er på Reidar klasse, og prisen er drøye kr 700 i favør Icelandair.
Som man kan se, spiller det for så vidt ingen rolle for oss om det er Miami eller Orlando man ankommer.
Det jeg lurer på om det er noen som har noen tips/anbefalninger. Tenker litt på benplass (190 cm), underholdning, mat og drikke, samt transit.
Alt mottas med takk !
....prisen er drøye kr 700 i favør Icelandair.
Akkurat den differansen blir vel mindre med tanke på at FI har buy-on-board for alt fra mat til tepper og puter?
Ankomst SFB er uendelig mye behageligere. Har du leiebil vil du vaere paa veien en halvtime etter ankomst. Den prosessen tar adskillig lenger paa MCO ....
Jeg skal selv avgårde i februar til Miami, og valgte ruten OSL-LHR-MIA og samme vei tilbake. Mitt valg på flyselskap ble BA på OSL-LHR og AA på LHR-MIA t/r. Prisen kom på kr 9620 t/r for 2 personer. Og jeg valgte følgende side for bestilling, som jeg fant ut var veldig bra for meg iallefall: http://www.opodo.co.uk/
Jumbojet
01-10-2009, 13:17
LN-MOW, takk for den tilbakemelding.
Jeg liker at ting går kjapt, og når man skal på ferie er man hvert fall ikke interessert i kø.
Pt heller jeg vel i retning Icelandair, da de har kortest samlet reisetid.
Av det jeg har kunnet finne av informasjon, så er vel det negative at maten må kjøpes og at den er vel overpriset og at underholdningen er så som så. Prisen pr pers er drøye kr 4.150,-
Vil helst styre unna de største flyplassene (Heathrow f.eks) for mellomlanding. Har hatt et par episoder hvor pakkerne ikke har klart å få lempet bagasjen min over til neste fly i tide.
Kunne gjerne tenkt meg å prøve Virgin, men da må jeg via Heathrow.
Har ikke fløyet Icelandair, men har ikke de oppdatert IFE?
Tommy777
01-10-2009, 16:29
Lufthansa? Via Frankfurt?
Jumbojet
01-10-2009, 17:38
Lufthansa? Via Frankfurt?
Har sett på det, prisen er også ganske god. Spesielt sist fredag var prisene meget gode!!!
Men, total reisetid på utreisen er litt i lengste laget sammenlignet med de andre.
Synd Continental ikke er helt på høyden når det gjelder pris.
Tommy777
02-10-2009, 04:51
Er ikke helt med. I foelge rutetabellen er Lufthansa den suverent raskeste veien aa komme seg til MCO eller MIA.
From: Oslo NO ( OSL)
To: Orlando Intl Apt FL US ( MCO )
Depart 10:35am
Arrive 6:05pm
Distance 5448 mi, 8716 km
Duration 13 hours, 30 minutes
From: Oslo NO ( OSL)
To: Miami Intl Apt FL US ( MIA )
Depart 6:40am
Arrive 1:40pm
Distance 5538 mi, 8860 km
Duration 13 hours, 0 minutes
--------------------------------------------------------------------------------
Flight 1 of 2:
Flight Lufthansa 3137
Depart Oslo NO (OSL) Terminal
Depart 6:40 AM
Arrive Frankfurt DE (FRA) Terminal 1
Arrival Time 8:45 AM
Duration 2 hours, 5 minutes
Meal S
Aircraft Type 733
--------------------------------------------------------------------------------
Flight 2 of 2:
Flight Lufthansa 462
Depart Frankfurt DE (FRA) Terminal 1
Depart 9:55 AM
Arrive Miami Intl Apt FL US (MIA) Terminal
Arrival Time 1:40 PM
Duration 9 hours, 45 minutes
Meal MS
Aircraft Type 744
Flight 1 of 2:
Flight Lufthansa 3131
Depart Oslo NO (OSL) Terminal
Depart 10:35AM
Arrive Frankfurt DE (FRA) Terminal 1
Arrival Time 12:40PM
Duration 2 hours, 5 minutes
Meal S
Aircraft Type 319
Flight 2 of 2:
Flight Lufthansa 464
Depart Frankfurt DE (FRA) Terminal 1
Depart 2:00 PM
Arrive Orlando Intl Apt FL US (MCO) Terminal
Arrival Time 6:05 PM
Duration 10 hours, 5 minutes
Meal MS
Aircraft Type 333
Tommy777
02-10-2009, 04:55
Glemte ogsaa at Swiss flyr direkte fra Zurich til MIami
Jumbojet
06-10-2009, 19:55
Da var billetter med Icelandair og nødutgang på alle flighter booket.
Rett i overkant av 4 laken pr pers.
Bestillingsrutinene til Icelandair må være det lengste å verste jeg har vært borti.
Har ikke fløyet Icelandair, men har ikke de oppdatert IFE?
Jo, på de aller fleste maskinene ihvertfall. AVOD med et relativt beskjedent utvalg av filmer og programmer, selv om de filmene de hadde var kjente. Systemet fungerte desverre ikke helt optimalt på et par av mine reiser med dem, mye feilmeldinger av typen "server too busy". (var vel ikke akkurat det det so men... :p)