PDA

View Full Version : Day Tripper/Hi Ho Silver Lining Pt. 2

Martin
29-09-2009, 13:05
Beatles sang om en Day Tripper: Er det en som drar paa dagsturer?

Etter en SEA-tur med masse poeng, samt et par div. smaaturer o.l., fant jeg ut at jeg bare maatte proeve aa skaffe meg soelv hos EBDiverse beregninger, viste at jeg kom til aa mangle ca. 350 poeng etter min forrige tur, om en saa bort i fra hotellpoeng (siden Radisson i HEL ennaa ikke har postet, stoler jeg ikke helt paa hotellpoeng). Beregningene stemte dog ikke, for etter at jeg glemte aa registrere TAP-flighten, mangler jeg naa faktisk 100 poeng..

Anyway, jeg bestemte meg for aa tjene noen poeng, og saa bl.a. paa en hovedstadsriangeltur, som skulle bli 450 poeng i billigste oekonomiklasse. Det fant jeg dog ut var daarlig valuta for pengene, og begynte ogsaa aa se paa andre alternativer nedover paa kontinentet, hvor det holdt med to flighter.. Valget falt saa paa Swiss.

Swiss kunne sende meg tur/retur Zurich for en pris som noen ville kalt galskap, men som jeg der og da foelte var "grei", Valget falt paa economy ene veien, og business tilbake, da Biz begge veier foeltes litt vel dyrt. Saa var jeg inne og kikket paa bookingen etterpaa, og oppdaget en knapp, som tilboed oppgradering paa utreise for "bare" 900 kroner. Det virket plutselig mye billigere, selv om jeg visste at totalprisen ble den samme :rolleyes:.

Vi spoler fram til i dag: Vaaknet litt over 7, og var klar for bussen som skulle gaa litt foer aatte - saavidt.. Bussjaafoeren virket ikke helt erfaren, for han maate bla i noen arke for aa finne ut "..hvor f**n Gardermoen var..". Han syntes ogsaa det var morsomt aa kommentere at skjorta mi stakk utenfor jakka (skjorte type ukneppet, kortermet, som SKAL henge utenfor buksa..). Ikke at maaten han oppforte seg paa plaget meg saa veldig. Det verste var at han pratet paa en maate som man som regel gjoer med folk man kjenner, saa jeg ble mest staaende og lure paa hvem han var..

Framme paa OSL litt over halv, og jeg fant veien til LX sin innsjekk. En koe for hver klasse, og siden jeg floey biz, stilte jeg meg der, tol tross for at biz-skranken var ubetjent. Antok at man ville bli vinket fram til en av de to andre. Men neida.. De som satt i oekonomi-skrankene fortsatte aa vike fram oekonomi-passasjerer, saa da gikk jeg i den andre koen.. Foerst da, fant hun som satt i en Finnair-skranken ved siden av og tvinnet tommeltotter ut at hun skulle sette seg i den tredje LX-skranken som det sto Biz og Bag-drop over :rolleyes:

Det ble naa min tur, og jeg gav damen passet. Etter litt trykking, kom det et "du har sjekket inn, du?, paa en maate som om det skulle vaert galt. Ja, jeg hadde det, men foretrekker "ordentlige" bordingpass", samt at om hun hadde spurt, saa hadde jeg ikke tilgang til printer. Fikk saa to BP, og et halvhjertet "God tur", mens hun saa ut som om hun var mer opptatt av aa finne ut som neste mann i koen var kjekkere enn meg (noe som ikke skal saa mye til) :rolleyes:

Security-koen var lang, men var igjennom tidsnok til at man rakk en tur innom loungen for en kjapp broedskive.

Nede ved gaten, traff jeg plutselig paa en kollega, som var paa vei til PRG med CSA, paa familietur. Den hadde faatt teknisk, og han var da halvanne time forsinket.

Det ble boarding, og det skjedde etter seterad. Passengers in Business kunne boarde etter egen convenience, saa da gjorde jeg det. Fant 2A, og satt og observerte de uvaskede masser som kom forbi. En dame utrykte foelgende: "Fine seter, da.. Men dette er jo business og, da..". Hun ble sikkert glad da hun fant ut at hun fikk maken sete lenger bak ;).

Etter opptelling, kunne jeg hoere at det var 112 passasjerer ombord, derav 111 uvaskede. Jepp, jeg hadde fire rader med biz for meg selv :D. En noe eldre herremann med en tittel jeg ikke klarer aa uttale, tok seg av meg, naar han ikke hjalp sin kvinnelige kollega bak gardinen. Foer avgang var det vannflaske, og ettervert var det frokost. Kunne velge mellom noe jeg tror han kalte "Egg Muffin", som var "kinda like an omelette", eller eggeroere. Valgte det foerste. Egen kopp med varmtvann og en tepose dukket opp (trenger ingen kanne til bare meg :D), og en liten tallerken ved siden av, med en av hver av det som normalt ville ligget i broedkurven. Nice :)

Koste meg underveis, og det ble ogsaa en cola foer landing. Var en del gjennomstroem av uvaskede som benyttet seg av dassen fremme, men det kunne jeg ikke brydd meg mindre om..

Landet, og taxet inn.. Setebeltelysene brukte lang tid paa aa skru seg av, men det hindret ikke folk aa sta gjennom hele biz-kabinen og vente foer de slukket.. Jeg kom meg ogsaa av til slutt..

Tok saa ruta via baggasjehall, og ut til ankomst, foer jeg tok en rulletrapp opp, og fulgte skilter mot Swiss Business Lounge, hvor jeg hittill bare har skrevet denne traaden.

Retur om 4 timer :D

Someone
29-09-2009, 13:15
Flott rapport til nå. Du får ta deg en tur opp i baren i loungen også:drink

Martin
29-09-2009, 20:24
Vel tilbake på kjøpesenteret. Rapport om hjemturen kommer når jeg kommer meg hjem. Stikkord: Latexhansker.

jcnorway
29-09-2009, 20:40
:drunk:

Nå er jeg spent :p

JoeW
29-09-2009, 21:06
Vel tilbake på kjøpesenteret. Rapport om hjemturen kommer når jeg kommer meg hjem. Stikkord: Latexhansker.

Må C-klasse gjennom tollen! :drunk:

AirbusTrond
29-09-2009, 21:08
Kanskje man ikke bør håpe på bilder? :drunk:

FlightDeck
29-09-2009, 21:22
Flyvertinner med latexhansker? Det liker vi!

Martin
29-09-2009, 23:00
Nå er dere spente tenker jeg ;)

Begynner med et par bilder fra turen nedover:

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/136c7764.jpg
Denne ble delt ut til alle på C-klasse.. Denne ene flaska ble delt ut til hele C-klasse.

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/85434f4f.jpg
Frokosten. Var god, men nå som jeg har smakt den, går jeg nok for eggerøra neste gang.

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/2bd4bcc8.jpg
Enkel brøddistribusjon. Fikk en av hver :D

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/a55cf5ff.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/1254d84a.jpg
Loungen. Mer om den etterhvert..

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/1e733e62.jpg
Maten som var der - Ja, det var kun disse pølsene, samt noe gulrotsalatstappegreier, som jeg i min villeste fantasi ikke kunne få til å smake gulrot.

Klokka to, forsvant pølsene, og disse kakene ble satt fram. Tok noe jeg trodde var ostekake og eplekake, men fikk det heller ikke til å smake det jeg trodde det var. I tillegg ble det satt fram rundstykker, samt noen glass med sølvløk, hele sylteagurker og oliven.. Javel :rolleyes:. Jeg forbinder gjerne de sistnevnte som tiulbehør til annen mat, ikke som selve maten. Rundstykke med sølvløk anyone?

Loungen var i og for seg grei nok, med greit utvalg av drikke. Jeg holdt meg til cola, med isbiter og sitron. De skryter også av verdens lengste betjente loungebar, men siden jeg egentlig ikke følte for noe alkohol, var det bare opp å titte på den. Hva internett angår, så jeg et skilt i resepsjonen om at alle gjester fikk 30 minutter gratis WLAN :rolleyes: Seriøst? 30 Minutter? Greit, alle er kanskje ikke innom så lenge, men det hørtes egentlig litt merkelig ut.

Det stod også noen pc'er der, til fri benyttelse. Disse hadde først og fremst ikke stoler. Stod et par krakker ved et par av de, men siden det gjaldt ca. 3 av 12, så mistenker jeg det for noe noen gjester har satt der. Tastaturet var artig nok i seg selv: I området der vi har bokstavene ÆØÅ hadde de en fire taster med 4 tegn på hver :D. Og av en eller anne grunn, har sveitserne Z'en der vi har U, og motsatt. Men fair enough, man foventer ikke norsk tastatur i utlandet. Ellers var de limt fast i et underlag, sånn at det satt fast helt ytterst i bordkanten, og var egentlig frytktelig ubehagelig å skrive på, syntes jeg.. Fikk ikke generelt inntrykkl av at Swiss ønsker at sine gjester skal benytte seg av internett.

Men ellers, en ålreit lounge å sitte i og slappe av med litt iPod.

Etterhvert var det noe sånt som halvannen timen igjen til avgang, og jeg bestemte meg for å titte litt mer på flyplassen. Etter å ha gjort det, ble det å finne vegen mot gate A81 (tror jeg det var.. ). Artig skilting, på ZRH.. Et skilt viste vegen til det gateområdet jeg skulle til, og et annet skilt viste også vegen dit, bare en annen veg, og merket First/Business.. Lettere forvirret, fulgte jeg Skiltet for de som reiste business, og fant en sikkerhetskontroll. Gjennom den, var man oppe på det nivået hvor gatene var. Om jeg hadde fulgt det andre skiltet, hadde jeg havnet i etasjen under, bortover et rullefortau, og blitt "sluset" opp til riktig gateområde via en av flere sikkerhetskontroller som lå bortover, som jeg forøvrig gikk forbi (ikke gjennom, forbi) på min vel bortover i piren.. Fant gaten, og satte meg ned og slappet av den siste timen.

LN-KGL
29-09-2009, 23:04
Please bend over mister :lol:

Someone
29-09-2009, 23:16
Fant du ikke fryseboksen med Mövenpick is i loungen?

Martin
29-09-2009, 23:35
En liten stund før avgang, kom denne taxende:
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/6bc06c59.jpg

Holdt på å gjøre en liten "bommert" her, da reg'en skulle noteres: Vi boardet gjennom gaten som ligger ca. der dere ser veggen som stikker utenfor vinduet. Det nærmeste flyet står ca. rett foran selve gaten (altså gate-området innvendig). Denne gaten fører til flyet dere ser lengst unna. Flyet nærmest, som stod parkert foran vår gate, hørte til gaten bak meg..

Boarding begynte, og det gikk på seteradprinsippet. Pax foran rad nummer husker-ikke, samt businesspassasjerer, fikk beskjed om å vente. Prøvde dog på samme triks som sist: Når jeg så at køen ble kortere og kortere, stilte jeg meg bakerst, og det funket. Jeg ble dermed første biz-pax ombord, og fant mitt sete 2F. Biz kabinen som bestod av tre rader, ble full på alle to-seterne untatt en: 10 pax på 12 seter, mao. ikke fullt så privat som på turen ned.

Selv var jeg flink, og hadde en ryggsekk som fint fikk plass under setet foran. Hattehyllene ble så fulle, at de måtte benytte plassen under de setene som det ikke satt folk (eller: setene foran de setene det ikke satt folk i :p). Trodde også først at fllyvertinna var frekk og påstod at flyet var sidetungt pga. meg.. En kjapp oppfriskning av tyskkunnskapene, avslørte dog at zeitung betydde noe annet :D.

Pushback ble vel litt etter skjema, og vi kom oss avgårde fra bane 28, og dro etterhvert nordover. Først kom det en drikketralle, og siden jeg var godt i gang med cola, så ble det mer cola. Faktisk, drakk de aller fleste cola foran gardinen, så man må ikke drikke alkohol om en flyr business :p. Business var forøvrig stikkordet: De fleste andre i kabinen hadde dress på seg. Det ble tom. en runde med påfyll av cola før maten kom. Ikke fordi maten var treg, men fordi noen hadde drukket opp, og da klarte de å yte den servicen.

Maten kom, og valget var enten lam med couscous, eller pasta med noe grønnsaker eller hva det var. Valgte lammet, og jeg må få si: FY F**N!! Det må være noe av det beste jeg har fått ombord i et fly! Det smakte rett og slett utrolig godt, og så sånn ut:

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/18fdd41c.jpg

Koppen som fulgte med, var til pynt, for da jeg ville ha te, kom de med en ny en:

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/8e1e13d7.jpg

Det ble også to runder med konfekt, i tillegg til den lille røde Swiss-sjokoladen som alle pax får.

Satt og slappet av resten av turen med iPoden, og etterhvert kom vi innover Oslofjorden, og kunne bl.a. skimte Rygge nede på høyresiden, og etterhvert Nesodden, og Oslo øst, for Lillestrøm, Sharif's Dekksenter og etterhvert Kløfta dukket opp, før landing på 1R.

Rutetiden på denne var litt over klokken 19, men vi var vel ikke inne før nærmere kvart over. Jeg hadde selvsagt tatt bussen i tilfelle jeg skulle finne på å smake noe alkohol. Derfor var det å vente på neste buss, som går annenhver time på kvelden. Jeg gadd derfor ikke å stresse, og forsvant inn på et toalett, da behovet kalte. Så innom Tax-free's for å handle litt sjokolade. Vurderte en brennevinsflaske, men droppet det. Og godt var egentlig det:

Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land.

Mao, kan man ikke kjøpe alkohol om man har vært borte i mindre enn 24 timer.
Så tenker man selvsagt at "jeg blir jo ikke stoppet" :rolleyes:

På veg gjennom på grønt ble jeg - for aller første gang - vinket inn. Ble tatt med inn på rommet til høyre, og der var opptill flere tollere i gang med hver sdin passasjer, og jeg ble henvist til en ellers trivelig kar. Hadde selvsagt ingenting å skjule, men man blir jo litt smånervøs allikevel. Han gikk gjennom sekken min, mens han lurte på hvor jeg hadde vært, og hvorfor, og jeg forklarte så gost jeg kunne om bonuskort og Milage-runs.. Han fant ingenting som jeg selv ikke visste om, og jeg kunne få gå videre.. Trasket en liten runde på terminalen, og fant til slutt et sted å sette meg den siste timen til bussen gikk..

Så venter man på at poengene skal poste, og vips så har man tilgang til biz-skrankene til SAS et års tid :D.

Martin
29-09-2009, 23:36
Fant du ikke fryseboksen med Mövenpick is i loungen?

Takk, det er andre gangen denne uken jeg blir fortalt i ettertid at det finnes is i en lounge jeg har vært i..

Nei, hvor finnes den??

Hickok
29-09-2009, 23:37
Den fryseboksen er jo høydepunktet der inne! Den står rett ved siden av PC'ene (les: like ved).

Martin
29-09-2009, 23:37
Ja, så kan jeg legge til at hanskene ble brukt av tolleren da han gikk gjennom sekken min.. Hva trodde dere??

Tommy777
30-09-2009, 00:08
Flott rapport. Hvem blir vinneren i biz? BA eller LX?

Martin
30-09-2009, 14:41
Siden Tommy spør, kan jeg jo ta en liten sammenligning:

Bakkeopplevelsen på OSL:
BA: Har automater. Praktisk om en flyr med kun håndbagasje, ellers trivelig personell i skrankene, som jeg har opplevd

LX: Ingen automater, så man må i skranken for å få BP (Nei, jeg flyr ikke med et hjemmeprintet A4-ark). Generell dårlig erfaring, da biz-skranken ikke var betjent, og at ingen tydeligvis skjønte at jeg som stod der skulle fly business.
Da jeg ble betjent, følte jeg meg mest til bry.

Det at de som sitter i henholdsvis LX- og BA_skrankene jobber for samme firma, er så. Jeg er kunde hos BA og LX, ikke Menzies, og forholder meg i utgangspunktet til det.

Lounge: Begge loungene på OSL er greie nok. Liker kanskje SK-loungen hakket bedre..

Opplevelsen ombord:
Både BA og LX har god service ombord. LX skal ha pluss for vannflasken, og at de tok seg tid til både barrunde og påfyll før maten på returen. BA har kuttet ut snacks til barrunden (når de tar seg tid til den), LX serverte en liten pose med noe pretzels-greier. BA har kuttet ut varme kluter, LX delte ut en liten våtserviett.

Maten til BA har jeg aldri hatt noe å utsette på. Frokosten hos LX får et lite pluss for bra med frukt ved siden av. LX scorer nok også best på middagen, da den jeg fikk var utrolig god. Ellers hadde LX salat ved siden av, og kaffe/te kom i en egen kopp (til tross for at det stod en på brettet), samt et par runder med konfekt. Der manglet dog den desserten som BA har på brettet.

Lounge på hjemmebase:

Her scorer nok BA best for meg. Bedre utvalg av mat, og god utsikt til flyene på LHR. BA har også, for meg, mer "brukervennlig" internett, enten man har egen pc, eller vil benytte seg av maskinene som er satt fram.

Så alt i alt, er jeg vel mest fornøyd med BA på bakken, mens LX scorer litt bedre i luften. Kan vel si at jeg er litt mer fornøyd med LX i luften, men at jeg allikevel har et såppass bedre inntrykk av BA på bakken, at jeg nok holder en liten knapp på BA.

Chriscross
30-09-2009, 14:55
Jeg gadd derfor ikke å stresse, og forsvant inn på et toalett, da behovet kalte. Så innom Tax-free's for å handle litt sjokolade. Vurderte en brennevinsflaske, men droppet det. Og godt var egentlig det:

Mao, kan man ikke kjøpe alkohol om man har vært borte i mindre enn 24 timer.
Så tenker man selvsagt at "jeg blir jo ikke stoppet" :rolleyes:

På veg gjennom på grønt ble jeg - for aller første gang - vinket inn. Ble tatt med inn på rommet til høyre, og der var opptill flere tollere i gang med hver sdin passasjer, og jeg ble henvist til en ellers trivelig kar. Hadde selvsagt ingenting å skjule, men man blir jo litt smånervøs allikevel. Han gikk gjennom sekken min, mens han lurte på hvor jeg hadde vært, og hvorfor, og jeg forklarte så gost jeg kunne om bonuskort og Milage-runs.. Han fant ingenting som jeg selv ikke visste om, og jeg kunne få gå videre.. :D.

Regner med at du brukte et av toalettene før du kom frem til ankomsthallen.?Det er noen kamera i taket foran de toalettene, og det er det en grunn til. Har fått streng beskjed om å holde meg til jeg kommer til ankomsthallen med bagasjebånd om jeg ikke har en latex-fetish.;)

Martin
30-09-2009, 15:00
Regner med at du brukte et av toalettene før du kom frem til ankomsthallen.?Det er noen kamera i taket foran de toalettene, og det er det en grunn til. Har fått streng beskjed om å holde meg til jeg kommer til ankomsthallen med bagasjebånd om jeg ikke har en latex-fetish.;)

Vet ikke om jeg er helt med nå.. I går brukte jeg et av toalettene i selve bagsjehallen på utland. På lørdag, var jeg innom det første toalettet man kommer til etter passkontrollen, et godt stykke ute i utenlandspiren (på vei fra flyet mot bagasjehallen). Begge toalettbesøkene foregikk uten andre nevneverdige hendelser enn det jeg kom dit for.

LN-MOW
30-09-2009, 15:07

Hehe .. slik var det paa FBU ogsaa ... gikkman paa toalettet inne paa ankomst utland ble man minst tilsnakket ved passering groenn sone ... :cool:

Hickok
30-09-2009, 19:58
...ellers hadde LX salat ved siden av, og kaffe/te kom i en egen kopp (til tross for at det stod en på brettet), samt et par runder med konfekt. Der manglet dog den desserten som BA har på brettet.

De har jo den beste desserten som finnes; spør etter mer sjokolade. Den sjokkisen er sykt god, og vil du ha tre-fire biter til kaffen/teen, så får du det.

Bizflyer
30-09-2009, 20:35
Meget bra rapport, Martin!
Swiss har et utmerket produkt på C!
Så ut på bildene som at biz loungen og senator loungen ikke er særlig forskjellig.
En annen grei ting på ZRH er at det er egen sikkerhetskontroll for biz reisende!

BF:cool2

Martin
30-09-2009, 20:50
Meget bra rapport, Martin!
Swiss har et utmerket produkt på C!

Absolutt! Veldig fornøyd med produktet ombord, selv om de ikke helt imponerte meg på bakken. Tenker først og fremst på innsjekkingen på OSL, og sånn jeg opplevde loungen sammenlignet med BA sin på LHR.

En annen grei ting på ZRH er at det er egen sikkerhetskontroll for biz reisende!

Det betyr forsåvidt ikke at noen sjekker at man reiser i biz om man dukker opp der. Forøvrig artig det opplegget med flere sikkerhetskontroller bortover i piren, og rullefortau som plutselig dro opp i etasjen over, der sikkerhetskontrollen lå.

Martin
02-10-2009, 12:45
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/EBS.jpg

Mission accomplished :D

3tflyer
02-10-2009, 13:02
Gratulerer! Har selv meget gode erfaringer med Swiss C. Neste tur går til ATH 8. oktober med retur 11.okt. Pris: 4000 n.kr i C all the way! og 7200 poeng (minst!)

Martin
14-10-2009, 23:01
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/fc6242f1.jpg

Måtte bare skryte litt av at denne kom i posten i dag ;)

Nå kan jeg sjekke inn i Biz-skranker når jeg flyr SAS, Widerøe eller Blue1, sjekke inn 10 kilo ekstra bagasje, samt få 5% rabatt hos CAA sine tax-free-butikker på HEL ;)

Hickok
14-10-2009, 23:27
Jøss, det gikk kjapt. Trodde SAS normalt brukte 3-4 måneder på å sende ut slikt?

FlightDeck
14-10-2009, 23:32
[IMG]Måtte bare skryte litt av at denne kom i posten i dag ;)

Nå kan jeg sjekke inn i Biz-skranker når jeg flyr SAS, Widerøe eller Blue1, sjekke inn 10 kilo ekstra bagasje, samt få 5% rabatt hos CAA sine tax-free-butikker på HEL ;)

... Og man får også 15 prosent ekstra poeng når man flyr med SAS, Widerøe og Blue1 - i tillegg til at man stiller seg foran i køen om Economy Class er fullsatt og oppgraderinger er på gang. Man får også magasinet Seasons/SAS EuroBonus Traveller fire ganger i året.

Jøss, det gikk kjapt. Trodde SAS normalt brukte 3-4 måneder på å sende ut slikt?

Nytt kort skal komme innen to uker - jeg har aldri måtet vente ...

Eirik
14-10-2009, 23:35
Gratla´, jysla kjekt å ha ! :)

Hickok
14-10-2009, 23:37
... Og man får også 15 prosent ekstra poeng når man flyr med SAS, Widerøe og Blue1 - i tillegg til at man stiller seg foran i køen om Economy Class er fullsatt og oppgraderinger er på gang. Man får også magasinet Seasons/SAS EuroBonus Traveller fire ganger i året.

Nytt kort skal komme innen to uker - jeg har aldri måtet vente ...
Sikkert bare jeg som har vært uheldig da....hver gang. Passerte grensen på nytt for 2010-2011 for 3 uker siden. For se når det kommer.

Martin
14-10-2009, 23:43

Det er sant.. Men jeg legger ikke skjul på at jeg nok vil sette mer pris på det andre sølvkortet som er på vei.

Det gir meg 25% flere Miles, 2 kolli (a 23 kilo, altså dobbelt så mye) bagasje, også i økonomi, biz-innsjekk, tilgang til lounge...

Men at EB-sølv kommer greit med når mjeg flyr SAS, ja det er jeg med på :).

Forresten, så ser jeg at kortet er gyldig til 01/11, enda jeg opprinnelig har medlemsår som går fra November til November. Er det da November 2010, eller Januar 2011 som er fristen jeg har for å evt. fornye status?

Eirik
14-10-2009, 23:45
Fremdeles November, men de gir deg en bruks-buffer på to måneder, spesielt kjekt å ha i de periodene en blir nedgradert :)