PDA

View Full Version : Flere kolli for Norport.

Hickok
28-09-2009, 20:55
5. oktober starter Eastern Airways flygninger fra Newcastle og Aberdeen til Bergen (http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Starter-to-nye-ruter-fra-Flesland-916595.html).
Norport Handling har fått oppdraget med bagasjehåndteringen på Flesland, opplyser Eastern Airways i en pressemelding. Men Norports administrerende direktør Harald Horn tror ikke det betyr flere ansettelser i Bergen.
Stor vekst
- Totalt sett representerer dette oppdraget tre til fire årsverk, men vi gjør det ved å gi flere av våre deltidsansatte bedre betingelser enn de har hatt, sier Horn til bt.no.

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Flere-kolli-for-Norport-938526.html

apron
28-09-2009, 21:37
Forstod det som at Norport overtar handlingen i SVG også. Var ikke Eastern fornøyd med SGS?

Hickok
28-09-2009, 21:45
Har vel med penger aa gjore sikkert. I BGO er det tross alt en helt ny kontrakt.

apron
28-09-2009, 22:18
Har vel med penger aa gjore sikkert. I BGO er det tross alt en helt ny kontrakt.

Hmm.... for meg ser det ut til at SGS gjør fundamentale feil og er på vei til å gi bort stordriftsfordelene de engang hadde. Kan rett og slett ikke forstå tankegangen til O. Strand & Co ved strategiomleggingen fra å la SGS være et "uavhengig" handlingselskap til å bli en alliansehandler.. Grovt feilgrep.. :old

Gratulerer til Norport som skjønnerat "alle monner drar":up:

Someone
28-09-2009, 22:51
- Totalt sett representerer dette oppdraget tre til fire årsverk, men vi gjør det ved å gi flere av våre deltidsansatte bedre betingelser enn de har hatt, sier Horn til bt.no

Kraver to daglige Saabflighter virkelig så mye som 3-4 årsverk i handling?

Vede
29-09-2009, 02:55
Forstod det som at Norport overtar handlingen i SVG også. Var ikke Eastern fornøyd med SGS?

Norport har tatt over Eastern i SVG. ;) Tok over i midten av august en gang trur jeg det var.

laurenz
29-09-2009, 18:12

Tja, hvis mann regner med trafikk, ramp, pluss pluss, så oppdager nok raskt at det koster en del å få ut et fly eller 2. Jeg syns ikke 3-4 årsverk høres så galt ut.

JoeW
29-09-2009, 22:14

Husk også at det er 3-4 årsverk skiftgående.

FlightDeck
29-09-2009, 22:28
3-4 ansatte eller årsverk? Høres utrolig ut om det er årsverk.

Someone
29-09-2009, 23:14
Husk også at det er 3-4 årsverk skiftgående.

Nå snakker jeg årsverk, og ikke antall ansatte. Det kan godt være at det trengs flere ansatte for dette. Men 3-4 årsverk for å snu 2 små propellfly og drive innsjekk og billettering noen timer hver dag høres mye ut.

gustavf
29-09-2009, 23:22
Dersom jeg ikke regnet helt feil, så tilsvarer det et sted rundt fem personer som skal jobbe en snau time hver per snuing. Jeg synes ikke det virker helt urimelig når man deler det ned slik, selv om jeg også synes det var mye ved første øyekast.

storg
30-09-2009, 00:17
Når man tar hensyn til ferie, helgevakter, sykdom osv. Blir det fort 3-4 årsverk.

Someone
30-09-2009, 08:14
Når man tar hensyn til ferie, helgevakter, sykdom osv. Blir det fort 3-4 årsverk.

Det blir ikke noen flere årsverk av den grunn. Derimot vil man trenge flere enn 4 ansatte for å få gjort de 4 årsverkene

gustavf
30-09-2009, 13:40
Det blir ikke noen flere årsverk av den grunn. Derimot vil man trenge flere enn 4 ansatte for å få gjort de 4 årsverkene

Hvordan regner man egentlig på helgearbeid og årsverk? Er 1800 timer helgearbeid et eller to årsverk?

JoeW
30-09-2009, 14:38
Hva slags avtale har de om tkt office? Et tkt office åpent hele arbeidstiden f.eks drar jo veldig.

FlightDeck
30-09-2009, 18:53
Hva slags avtale har de om tkt office? Et tkt office åpent hele arbeidstiden f.eks drar jo veldig.

Norport har eget billettkontor på Flesland, og jeg regner med at dette også vil betjene Eastern i tillegg til bl.a. Norwegian.