PDA

View Full Version : Økning i priser


Jumbojet
24-09-2009, 22:14
Etter å ha fulgt med på forumet som "gjest/gratispassasjer" en god stund, var det på høy tid å registrere seg.

Ifb med at jeg skal til USA (bryllup i Nashville) på mars, som forøvrig skal kombineres med ferie og bilkjøring. Jeg har fulgt med på prisene den siste tiden. KLM har vært suverene på pris, kr 3.700,- OSL - ATL ut og JFK - OSL hjem.

Nå ser jeg at KLM økt prisen på samme rute og alle nærliggende datoer til kr 4.996,-
Skyldes dette at man allerede nå ser en økning i antall reisende, spesielt forretningsreisende eller at flyselskapene nå begynner å se at innsprøytningen av kapital i markedet begynner å virkelig virke? Og man faktisk kanskje snart vil se priser lik eller til og med høyere enn før finanskrisen?

Har funnet en alternativ rute, som snur litt opp ned på reiseplanen der borte.
OSL - SFB, JFK - OSL til kr 4.100,- Noen som har synspunkter på denne flighten?

SQ 777
24-09-2009, 22:52
Det har sannsynligvis med at en AF/KL kampanje sluttet 21. sep. Jeg booket AF 380 til JFK i mars forrige uke for kr. 3.190, nå koster den samme reisen kr. 4.290..

Men det kommer sikkert flere kampanjer. I desember pleier KL/AF å slå til igjen, eller januar... Sitt på gjerdet, det går ihverfall ikke opp...

Jumbojet
24-09-2009, 23:13
Hadde jeg fått med meg hadde det var kampanje skulle jeg slått til. Kampanjer har jo vært tilnærmet ferskvare den siste tiden.

Det som er litt skremmende, er at det virker som om de fleste selskapene har opp justert sine priser fremover. På søk til f.eks New York samme måned som nevnt tidligere i denne tråden, er det kun Brussel Airlines/Jet Airways, som fremdeles opererer med svært lave priser.