View Full Version : Hi Ho, Silver Lining..
Ok. Da var det på tide for Martin å dra på tur igjen. Like sikkert som at fuglene flyr sørover, setter Martin seg også om bord i et fly rundt disse tider. Det er den tiden på året hvor det er gått enda et år siden Martin så dagens lys på det som den gangen het Sentralsykehuset i Akershus.
Tittelen på rapporten, er en låt kjent med Jeff Beck, og tittelen symboliserer for meg, at det ligger et sølvkort og venter på meg i ”andre enden”.
Turen ble planlagt for over et halvt år siden, og kriteriene for hvor jeg ville dra, var vel stort sett et sted BA flyr til, som jeg ikke har vært på før, og det ble det. Midlertid har jeg funnet ut at når jeg reiser på tur alene, er det biten med flyplass/fly/flyplass/taxi/hotell/taxi/flyplass/osv. som jeg synes er moro når jeg drar på tur, og klarer egentlig ikke å være for lenge på et sted for lenge før jeg begynner å kjede meg. I et forsøk på å ”tvinge meg selv” til å være på et sted ”for lenge”, hadde jeg booket såpass mange overnattinger, at jeg rakk en liten avstikker ;). I tillegg til fire flighter med BA, blir det også minst et par andre selskaper innblandet. Det skal flys i flere allianser, og vi skal ”innom” hele 7 språk, hvorav flere av dem er totalt ”greske” for meg (Nei, jeg skal ikke til Hellas). Det dukker også opp nioen eksotiske dyr etterhvert, som elefanter og neshorn.
Turen begynner med #Ruter fra Maura til OSL, deretter BA til LHR, hvor det blir å teste ut en terminal jeg aldri har testet ut før. Deretter går turen videre dit jeg skal tilbringe første natten.
Innsjekk er foretatt, og kofferten er så godt som pakket. Nå gjenstår det bare noen timer søvn, og så er Martin på tur ;)
AirbusTrond
21-09-2009, 19:45
Riktig god tur til deg og alle oss andre som er med på ferden! Blir artig å følge med!! :up:
Vi får se hva det blir av oppdateringer. Laptopen min har tydeligvis tatt kvelden :(
God reise...håper du sender oppdateringer via mobilen - for du har vel iPhone?
jcnorway
22-09-2009, 06:24
God tur ut i verden! Ser fram til de rapportene du klarer å få ut etterhvert :)
iPhone har jeg. Er dog begrenset hva jeg "gidder" å skrive på den. Dessuten har den vært en dyr fornøyelse på tidligere turer.
Nuvel. Etter å ha våknet klokken 3, gadd jeg ikke ligge lenger, og stod opp for å få i meg frokost, og "lese" litt Internett. Det var da laptopen ikke ville virke. Trolig noe med skjermkortet eller noe, da det var som om skjermen "frøs", og viste "siste" skjermbilde med masse rare streker på. Fikk også prøvd den med en annen skjerm, og jeg kunne utelukke ar det var skjermen som var problemet, siden det samme skjedde da også.
Det ble da litt rask ommpakking, siden jeg fant ut at en ryggsekk ville være mer praktisk enn den splitter nye pc-vesken jeg hadde kjøpt.
Klokken ble etterhvert kvart på fem, og jeg fant veien til bussholdeplassen, hvor #ruter region var i rute. Ganske lavt belegg, og ellers bestått knyttnevetest framme på rute ca. Klokken 06:25.
Fant veien opp, og gjennom heeeeeeeeele terminalen, og fant en blå automat. Dyttet inn et kort med matchende farge (litt vemodig egentlig. Er siste gangen det kortet er i bruk på OSL), bekreftet setene mine, og fikk to boardingpass. Ved skrankene var det null kø, og det var derfor strake vegen bort til biz-skranken. Til economy-skranken var det mer sikk-sakk.
Litt kø i security, men det gikk greit unna. Fikk slusen som også ble brukt av Fast Track-køen, så der ble å slippe et par "dresser" foran meg, før jeg selv gikk lydløst i gjennom. Akkurat da, var det nesten litt ålreit uten laptop, da jeg plutselig hadd så mye mindre å styre med i security.
Vel gjennom var det å finne loungen, hvor jeg nå sitter og nyter litt potetgull og appelsinjuice. Boarding om en liten halvtime, og jeg er klar ;)
MountainDew
22-09-2009, 10:11
Ha en kjempefin reise Martin :)
Gleder meg til rapporteringen
Nuvel. Etter å ha våknet klokken 3, gadd jeg ikke ligge lenger, og stod opp for å få i meg frokost, og "lese" litt Internett. Det var da laptopen ikke ville virke. Trolig noe med skjermkortet eller noe, da det var som om skjermen "frøs", og viste "siste" skjermbilde med masse rare streker på. Fikk også prøvd den med en annen skjerm, og jeg kunne utelukke ar det var skjermen som var problemet, siden det samme skjedde da også.
Høres ut som skjermkortet i laptop'en din. Jeg har samme problemet (frysning av bilde + grønne/hvite streker) men jeg har enda ikke giddet å gjøre noe med det siden det med litt lett trykking med kneet på undersiden av laptopen, inkludert litt bøying fram og tilbake plutselig gir oppdatert og fresht bilde :) Try it out - med mindre du har kastet pc'n ut av vinduet.
jcnorway
22-09-2009, 10:50
Han landet på LHR 6 minutter før oppsatt tid og som noen kanskje leste litt lenger opp så tok han ikke med laptop'en ;)
Jeg tipper han sitter og heller nedpå cola med sitronskiver på LHR for øyeblikket :colgate:
FlightDeck
22-09-2009, 10:52
Så hvor går egentlig denne turen, var det Lisboa?
Det finner vi ut når han får tilgang til internett med iPhonen eller finner en pc å trykke på...
Kjipt det med laptopen :(
God tur Martin. Gleder meg til TRen fylles opp :)
Høres ut som skjermkortet i laptop'en din. Jeg har samme problemet (frysning av bilde + grønne/hvite streker) men jeg har enda ikke giddet å gjøre noe med det siden det med litt lett trykking med kneet på undersiden av laptopen, inkludert litt bøying fram og tilbake plutselig gir oppdatert og fresht bilde :) Try it out - med mindre du har kastet pc'n ut av vinduet.
Det hoeres ut som samme problem. Faar ta en titt paa det naar jeg kommer hjem.
Han landet på LHR 6 minutter før oppsatt tid og som noen kanskje leste litt lenger opp så tok han ikke med laptop'en ;)
Jeg tipper han sitter og heller nedpå cola med sitronskiver på LHR for øyeblikket :colgate:
Da gjettet du feil :D Naar du skrev det, satt jeg enten paa en buss, eller sto i securitykoe..
Saa var man paa LHR.
Forlot lounge da det enda var god tid igjen, etter aa ha vaert innom verdens trangeste dass. Den ligger i OSL lounge ;). Tok trappene ned, selv om noen mener det er saaaaaaaa turistklasse. Jeg mener at jeg hadde godt av den trimmen ;)
Innom kiosken for en tyggis, og deretter straka vegen mot gate 50. Som noen nevnte, har de stengt det foerste rullebaandet, saa dette ble nesten for mye trim. Nada koe i passkontrollen, og jeg fikk slippe ut av Schengen. vel gjennom der, saa jeg at de allerede var i gang med boarding, saa det var bare aa stille seg bak en 4-5 andre, og vips saa var jeg ombord, og fant sete 4A.. sorry, 5A.. irritierer meg alltid over folk som tar feil sete, men man skal ikke alltid vaere for stor i kjeften.
Boarding ble relativt kjapt ferdig, og det var vel kanskje halvfullt foran. Satt foeroevrig og fulgte med paa setekartet noen dager foer avreise, og da var CE-kabinen paa fire rader, med alle seter unntatt ett tatt (det setet jeg ville faatt velge ved insjekk). Gardinen var naa flyttet tre rader bakover, mellom rad 7 og 8.. bortsett fra at det ikke var noen gardin der..
Selvsagt kom det en passasjer til, litt etter de andre.. Det viste seg aa vaere en jeg kjente, og plutselig fikk jeg selskap paa turen :). Vi kom oss fra gaten 5 minutter foer tiden, og dro avgaarde fra 01L paa samme tid som vi egentlig skulle pushet. Kom oss opp og avgaarde, og etterhvert kom crewet med frokost. Var en trivelig, litt eldre dame, som jeg mener jeg saa hadde tittelen "Cabin Service Director", eller CSD, som var noe jeg trodde de kun hadde paa langrutene. Nuvel, hun var hvertfall altfor hyggelig.
Frokostten kom, og det var to pannekaker, med en liten poelsebit, noe som lignet paa noe potetgreier (ala Hash Brownies, eller hva det het), og noe saus. Sidemannen min tilhoerer foeroevrig en religion som ikke spiser svin, saa jeg fikk to poelser :colgate:.
Ville ha en kopp te til, og da tok damen koppen min og forsvant, uten at jeg helt fikk med megt hva som skjedde. Trodde foerst at de var tomme for te paa kanna, men sidemannen fikk. Hun sto og kommuniserte med en kollega i fremre galley, som kunne bekrefte at "we don't have any". Hun snur seg da tilbake mot meg, og lurer paa om det er greit for meg aa drikke av den koppen jeg opprinnelig hadde faatt? Det var da ikke noe problem for meg.. under ser dere bilde av koppen. Legg merke til det lille "skaaret" nederst.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/f8771573.jpg
Ellers veldig god service. Mrs. CSD kom bl.a. flere ganger med vann, noe jeg ogsaa trodde hoerte langdistanseflyvninger til (Hmm. Kanskje hun glemte at hun jobbet Short Haul i dag?)
De siste par dagene, hadde BA761 hatt ankomst 20 minutter foer tiden, og det laa det ogsaa an til i dag. Dessverre var det ikke Bjoerndalen som floey, saa det ble strafferunder, en 4-5 i tallet, eller noe. Mens vi laa der, kom CSD-dama igjen, og tilboed enda mere drikke. ja, jeg ble faktisk imponert over innstillingen hennes.
Vel nede, var det komme seg av, og si hadet til reisefoelget, som skulle paa jobb paa LHR (kollega av Dag), mens jeg fant bussen til T3. Selvsagt dro det en akkurat i det jeg kom ned rulletrappa :rolleyes: . Neste kom kjapt, og ikke fullt saa kjaot, var vi fremme paa T3 ca. 10 minutter senere. Ny security, hvor en kom seg noegenlunde kjapt igjennom. Sende sekken, og telefon, lommebok, klokke og belte gjennom, og.. PIIIIIIP!! Ble saa befoelt litt av en ellers hyggelig kar, som lurte paa om jeg hadde tyggegummi. :rolleyes: (Det piper visst, det..)
Tuslet en liten runde for aa se paa T3, foer jeg fant veien hit, og fant en PC. Naa skal jeg finne mat ;)
jcnorway
22-09-2009, 12:19
Noen ord om hvordan det så ut ombord på BA761, Martin? Tenker spesielt på setekonfigurasjonen ;)
En liten update:
Etter noen timer med litt brus, mat, øl, GT og litt surfing, fant jeg ut at det stod boarding på skjermen. Syntes det var noe tidlig akkurat da, men kom kjapt på at det var bussgate, og at man gjeter flokken inn i en liten innhengning før man slipper de på bussen. BA kjører forøvrig bussing på alle flightene sine fra T3, nå som de har forholdsvis få destinasjoner derfra. Var vel boarding til LIS, BCN og VIE samtidig, og MAD og HEL går også derfra. Etterhvert skal longhaulflightene som er på T4 flyttes over, og da håper jeg det blir en forandring på det.
Bortover på rullefortauet, klarte man selvsagt å havne bak Mr. Vinglejapse, som gikk stille og bedagelig i sitt eget tempo, midt på fortauet, så det var håpløst å komme forbi. Senere så jeg samme mann igjen, stå og vente ved døra ut til bussen, før han lar bagasje stå, og går og setter seg et par meter unna. Selvsagt henter han kofertrn når han skal finne noe oppi den, før han setter den tilbake :rolleyes:
Vel ombord i G-EUUP, fant man 6A, i en CE-kabin som aldri ble mer enn halvfull. Avgårde ca. på tid, og avgårde dro vi, retning sørover. Avgangstid på denne, var 15:05, og først 50 minutter etterpå, kom det noen fram fra Galley med ei tralle. Dette var den beryktede "Afternoon Tea"-serveringen til BA, som er et par småsandwicher og noe som minnet om omelett. Fryktelig komplisert som tok så lang tid :p Set blir også servert en scone, som man får jordbærsyltetøy og "clotted cream" til. Yummy :)
Det ironiske, er at det kaller dette ettermiddagste, og så kommer de og spør om du vil ha kaffe eller te til teen :rolleyes:. Forøvrig er denne serveringen såpass beryktet, at gutta på FT bestiller Special Meal på disse flightene. Også på denne flighten var det et par som fikk annen mat enn resten.
Etter te og te, ble det en flaske champis på meg. Rart det, det et egentlig ikke så fryktelig godt, men jeg må liksom ha det :D Koste meg eller med litt iPod, som jeg forøvrig har blitt flink til å få med meg av flyet igjen :p
Landet så fra sør, på en flyplass jeg har vært på før, men aldri i selve byen. Sist jeg var her, connectet jeg bare, forholdsvis ufrivillig fra EWR til OSL. Om noen husker en to år gammel TR, så snakker vi altså om LIS.
Kom meg av, forbi en kar som så på passet mitt, og fant bagasjehallen. En kjapp tur for å resirkulere champisen, og da jeg kom ut, hadde kofferten min gjort det samme.. Kommet ut altså, ikke resirkulert champagne *kremt*
var forøvrig en del minner som strømmet på fra sist jeg var der, med bagasje som vi ikke visste om kom, flyselskaper vi ikke visste vi skulle fly ned, og bagasjekvitteringer som noen ikke visste at de hadde.
Gjenforent med kofferten, var det å finne en taxi. Antallet biler var større en antall mennesker, så det tok ikke lang tid før en portugiser slang kofferten min inn i bilen sin, og jeg slang meg baki bilen hans. Spurte om han hadde hørt om Sofitel, og det hadde han tydeligvis, for han svarte Sofitel og kjørte avgårde.
Vel framme, og han fikk de 14 euroene han ba om. Kom meg inn, og ble sjekket inn av en trivelig kar, som gav meg bøkkel til tom 807. Dro opp i åttende, fant rommet, og oppdaget st det var mørkt, og at det lå stasj der inne. Var ikke så gira på å dele rom, så jeg fant veien til heisen igjen. Der møtte jeg jaggumeg på karen fra resepsjonen, som hadde oppdaget bommerten, og utenfor heisen i åttende ble nøkkelkortet til rom 807 levert tilbake, i bytte mot et som skulle passe til rom nummer 908, forøvrig gamle EWR-OSL-flighten til SK :p
Egentlig litt bekymringsverdig at sånne bommerte skjer - jeg kunne jo ha vært kjeltring - men pluss for at han hadde oppdaget det og kom etter.*
Rommet er ålreit nok, og etter å ha prøveligget senga litt, ble det ut å jakte på middag. Siden de har HRC i byen, ble det de som fikk besøk av meg. Et par Mojitos og en California Club Chicken Sandwich smakte. Innom t-skjortebutikken for et par t-skjorter. Her var forøvrig butikken innvadert av en norsk familie som skulle sperre hele hylla der de skjortene jeg var på jakt etter lå, for å finne ut om guttungen skulle ha Small eller Medium.
Gikk en liten runde etterpå, og for en flott by! Angrer nesten litt på at jeg ikke skal være her så lenge som opprinnelig planlagt. Lurer på om jeg ikke skal ta meg en tur hit igjen en gang.
Har også fått sjekket inn på morgendagens flighter, 7C og 8A, tror jeg det ble. Turen går via selskapets hub, som hverken ligger her i Portugal, eller landet jeg skal til.
Bizflyer
23-09-2009, 00:13
Takk for rapporten, onkel reisende Ma(c)rtin!
Blir spennende å følge med på resten av reisen. Regner med at du rekker en grunding sightseeing i Lisboa under det uendelig lange oppholdet ditt?? ;)
BF:cool2
Da var man på LIS igjen. Sov utrolig godt. Til tross for at jeg ikke sovnet før klokken to, våknet jeg av meg selv i åttetiden. Fant så veien ned til en overprisey frokost, men er man sulten på tur, så er man sulten på tur. En viss pris for selve buffeten, som inkluderte at de sjekket juice og te til deg, så man kom liksom ikke utenom den. I tilleg var jeg "lur" nok til å bestille Egg Benedict, som kostet ekstra. Det car forøvrig et hyggelig og velsmakende førstemøte med eggene til Benedict. Så var det å signere på at jeg godtok at de satte det på rommet. Om fyren jeg signerte for ikke visste om eggene, eller om lappen ennå ikke hadde kommet til resepsjonen, vet jeg ikke, for det var kun buffeten jeg betalte for ved utsjekk. Så slappet man av en drøy times tid, med litt iPod via en BOSE klokkeradio som stod på rommet. Genialt opplegg.*
Så ble det dags for å dra. Fikk sjekket ut hos en trivelig frøken, og vi takket hverandre pent for "businessen"/oppholdet. Kom meg ut, hvor det stod flere mennesker, bl.a en kar i uniform, som så på meg og sa "taxi?", noe jeg bekreftet. Et par herrer i dress fikk først, og her la jeg merke til at karen i uniform spurte om det var greit for disse og dele taxi, siden de skulle til samme sted. Bak meg stod norskt par dom skulle til samme sted som meg. Jeg klarer ikke helt å være begeistret for å møte andre nordmenn i utlandet, så jeg må innrømme at jeg ble litt lettet da jeg fikk den neste taxien for meg selv. Vi dro avgårde, og litt før klokken 10, var vi fremme. Han her skulle forøvrig bare ha halvparten av det han i går skulle ha, men det kan kanskje variere såpass?*
Vel inne var det å finne riktig skranke. Var sjekket inn på nett, men hadde ikke BP,så da ble det vanlig manuell kjipklassekøståing på meg. Gikk dog radig unna, og en hyggelig frøken fant meg på skjermen sin, tagget kofferten, samt håndbagasjen, og gav meg to BP. Kom meg kjapt gjennom security, hvor det var null kø. Fant meg en cola, og deretter gaten, hvor boarding snart begynner.*
jcnorway
23-09-2009, 12:43
God tur videre! ;)
Så var man i et land man aldri har vært i før. Etter å ha ventet en stund ved gaten, ble det klart for å boarde HB-IOL, en A321 fra LX. først fikk de som skulle sitte bakerst boarde, ca halve flyet. Ble imponert over hvor lang denne køen ble, og fant ut at en A321 er svææær. Til slutt fikk resten boarde, og jeg stilte neg i køen. Enda en frøken rev BP og så på passet mitt, og med et lite "Mr. Foss" fikk jeg gå ombord. Jeg ble litt imponert :)
Fant sete 7C, et såkalt Recaro-sete, som forøvrig var et nytt bekjentskap for meg. Ble godt imponert over både komfort og benplass. Treseteren ble full, men følte ikke at det ble trangt av den grunn.
Litt forsinket pushback, men kom oss avgårde til slutt. Vel oppe var det servering. Fikk en liten papp-boks som man kunne åpne, og oppi den lå det - hold dere fast - varmmat!! Det ble identifisert noe pasta, og noe jeg mener var potetbiter, med smeltet ost over. Smakte hvertfall utrolig godt. Ble også et par cola til, fra 1,5-litersflaske.
Satt resten av flighten og slappet av med iPod på øret, og litt Skjult Kamera og Tom & Jerry på skjermen i taket. Ikke verst med IFE innen Europa ;) Skjermene informerte også hvilke gater div. connections gikk fra. Så dukket det likesågodt opp et oversiktsbilde av terminalen, og et bilde av et fly på en av gatene, og jeg kunne bekrefte at jeg ikke hadde lang vei til neste gate.*
Landet noen minutter etter skjema, og taxet til riktig gate. Kom meg av, og fulgte etterhvert skilter mot gaten jeg skulle til. Havnet så i en sikkerhetskontroll som var bemannet av en svensk dame. Hørte det da hun snakket svensk til mannen før meg. Egentlig var det en god del svensker der, faktisk. Mener det gikk en flight til ARN omtrent da.
Ble et lite toalettbesøk, før jeg satte meg ned ved gaten. Kjapt spørsmål: noen som vet hvordan man trekker ned på dassene på ZRH? Nuvel..
Det ble boarding, og igjen ble de bakerste radene ropt opp først. Faktisk ble også de i biz bedt om å vente. Køen ble etterhvert kortere, så jeg joinet deb, til tross for at det ikke var gjort noe announcement om at vi som satt lenger fra fikk boarde. Vet ikke om det var derfor mitt BP ikke ville la seg scannr, men etter ar karen som prøvde fikk bekreftelse fra hun som stod i skranken, var det greit, og jeg slapp ombord i HB-IJK. Fant 8A, og fikk etterhvert selskap av en ung dame i 8B, men da boarding var komplited, stakk hun. Vet ikke om det kunne ha noe med at hun reiste sammen med moren som satt på 7B, men. Nuvel. Det kom så baguett med en slags kremost, cola, og sjokolade. SAS? Tar du notater?
Aleksander Maaland
23-09-2009, 20:01
Herlig TR:D!
HÅper på noe bilder når du kommer hjem?
Da var man ankommet hotellet i land nummer to. To nye land paalista paa en dag er ikke saa galt, eller?
Teknikken med aa kladde paa iPhone, og saa ta copy-paste metoden for aa redusere tiden man er paalogget, fungerer bra. Om noe ser litt rart ut, saa er det staveknotrollen paa iPhone'n som leker.
Etter rundstykket nevnt over, var det igjen aa slappe av med iPod, og aa kladde litt TR paa iPhone. Landet paa en flyplass hvor jeg fryktet lang taxetid, men heldigvis landet vi ikke paa den rullebanen som ligger i nabolandet. Taxet inn, bl.a. forbi et par SAS-maskiner, og parkerte paa gate ved siden av selskapet jeg skal fly med i morgen, som foroevrig har avgang samtidig som jeg ankom stedet i dag.
Fant vegen gjennom en lang gang, og kom til noen bagasjebaand. Her var det et genialt opplegg, med skjermer som viste hvor lenge det var til det kom noe bagasje, og det viste seg aa stemme ganske brukbart. Min koffert kom nesten foerst. Saa var det aa traske til hotellet, som ligger i gangavstand fra flyplassen. Fra rommet har jeg utsikt til et forummedlem, som jobber i kabinen hos et norskt flyselskap, saa kan det vaere et hint om hvor jeg er ;) Et annet hint: Vedkommende er lakkert i fargene til en tidligere nortsk komikertrio ;)
Ogsaa hadde jeg nevnt noe om elefanter? De er ogsaa paa dette stedet ;)
Hmm.. Online Check in virker ikke, og selskapet jeg skal fly med herfra i morgen truer med pilotstreik. Lovende..
Hmmmmm.skal du fly TAP tilbake til LIS i morgen?
Saa du har utsikt til KLM MD-11...som vel sjelden befinner seg sammen med et par SAS maskiner utenfor Schiphol...saa jeg gjetter Amsterdam...
Da er det sikkert AMS-LIS med TAP i morgen, og så BA hjem derfra vil jeg tro.
Det var planen ja. Helt til jeg leste at pilotene skulle streike i morgen og paa fredag, og det staar ingenting om hvilke flighter som er beroert. Paa AMS sine hjemmesider staar det ingenting spesielt om flighten (annet enn noe om "type 313"). Andre flighter (ikke TAP) staar oppfoert som kansellert, saa om man skal stole paa den, saa gaar flighten. Skal uansett komme meg bort dit i morgen tidlig, aa hoere med dem. Skranken er lokalisert, saa jeg vet hvor den er.
Edit: To av tre TAP-flighter ser ut til aa gaa herfra i morgen, inkludert min. Krysser fingre og taer for det.
Hvis det skulle bli streik så må det være en kjip måte å feire dagen på :8:
Sitter her og har hatt veldig lyst å gjette... men jeg vet for mye... :8: ;)
Fin rapport Martin :)
jcnorway
23-09-2009, 22:18
Hvordan er hotellet på dette stedet du er lokalisert for øyeblikket?
Hvis det skulle bli streik så må det være en kjip måte å feire dagen på :8:
Sitter her og har hatt veldig lyst å gjette... men jeg vet for mye... :8: ;)
Fin rapport Martin :)
At jeg fyller aar i morge, er en ting. Hvis jeg ikke kommer meg ned til LIS, og i verste fall misser BA-flighten min opp igjen, anser jeg meg for aa vaere passe stuck. Og da er det ett fett hvilken dag det er.
Maa sjekke ut herfra klokka 11, saa da passer det sikkert fint aa stikke bortom aa hoere med TAP. De lover alrternative flighter, ogsaa med andre selskaper, og KL har foroevrig en et par timer etter min. Men saann som alt ser ut naa, saa gaar min flight som den skal.
Hvordan er hotellet på dette stedet du er lokalisert for øyeblikket?
Det vet vel du? ;)
jcnorway
23-09-2009, 22:34
:p
Krysser fingrene for at TAP flyr deg trygt tilbake til LIS. De må jo skjønne at du har et fly å rekke og et kort å hente? ^_^
Maa sjekke ut herfra klokka 11, saa da passer det sikkert fint aa stikke bortom aa hoere med TAP. De lover alrternative flighter, ogsaa med andre selskaper, og KL har foroevrig en et par timer etter min.
Hvis det drar seg til så ville jeg blåst i om KL flyr før eller etter din opprinnelige flight.
Du kan jo alternativt foreslå at de skal sende deg med BA via LON :lol:
Med 10 aars erfaring bak skranken for et selsakp som til tider het Streik Allt Sammen vil jeg anbefale deg aa moete opp tiiidlig..jo tidligere du moeter opp jo flere alternativer finnes....
Enn saa lenge, ser det ut til at min gaar. Er kun den miderste av morgendagens tre flighter som er kansellert i foelge schiphol.com. Hos TAP, finner jeg ikke ut saa mye. Der ser det tom. ut som om man kan booke den flighten som er kansellert.
Er det forresten noen som vet om TAP har igjen noen A310? Schiphol oppgir 313 som type, men jeg aner ikke helt om det er flytype, eller noe annet de mener. i saafall er jo det en fin bursdagsbonus ;)
Videre research sier at dagens TP661 stod oppfoert med 320 som type hos schiphol.com, og morgendagens morgenavgang staar oppfoert med 320. Altsaa maa det vaere flytype de mener. Min avgang staar oppfoert med 313 :D. Sikkert for aa ta unna de som mister 12:30-flighten, kanskje? Og kanskje derfor innsjekk paa nettet ikke virker..
Ser naa at TAP fortsatt selger billetter til den foerste (06-ish) og den siste avgangen i morgen (min, 19:00), men ikke den som er kansellert i foelge schiphol.com.. De oppgier midlertid type som 321..
313 er A310-300 og men jeg tror ikke TAP flyr A310 lengre....
Og i foelge LIS sine nettsider, skal det gaa baade en TP660 og en TP2660 samtidig. Trykker man paa code-share-infp paa 2660, faar man opp 660. 660 er den som skal fly 661 ned igjen.
Jeg lukter en form for chatring av noe annet materiell fra noen andre. Dette kan bli moro :)
Tommy777
23-09-2009, 23:40
Tror jeg ville hoert paa dc-8ern sitt raad om aa moete opp tidlig.
Vel, da har man vært oppe på terminalen og snakket med en dame som satt i en skranke det stod TAP over, og hun bekreftet at kun flighten midt på dagen ville bli kansellert. Hun nevnte også noe om charter, så det ser fortsatt lovende ut ang. A310 :).
Da satser man på og få sjekket ut herfa i løpet av et par timers tid, før man stikker en liten tur inn til byen og kikker på den, med retur tilbake hit i goood tid for innsjekk.
Bizflyer
24-09-2009, 12:35
før man stikker en liten tur inn til byen og kikker på den, .
Ok! Red Light District finner du ved å fortsette rett frem (opp Damraak) ut av jernbanestasjonen, et par-tre hundre meter opp i gata tar du til venstre og fortsetter 2-3-4 kvartaller inneover, så finner du steder du kan gjøre windowshopping! Lykke til!:colgate:
Tror nok at Martin har studert kartet i detalj på hvor Red Light District ligger :colgate: :p :D
Spis baccalao når du kommer tilbake til Lisboa ! :D
AirbusTrond
24-09-2009, 13:58
Spis baccalao når du kommer tilbake til Lisboa ! :D
Heeelt enig!! Helst oppe i Bairro Alto, bare å ta Gloria-trikken opp, ligger vel nesten rett overfor HRC, på den andre siden av plassen/gata, såvidt jeg husker. Grillet bacalao der oppe er en opplevelse. :)
Uansett: God tur videre. Moro så langt. Håper på bilder ved hjemkomst.
Yepp, og du som er musikkinteressert; kombiner middagen med Fado-musikk, og aller helst i Bairro Alto, ja. Er du hypp på et nytt strengeinstrument; sjekk ut portugisisk gitar, spennende saker. Har du tid, ta gjerne en tur opp på Castello også, flott sted/ utsikt.
Og denne kjerra er på vei til AMS for å plukke opp Martin. http://i260.photobucket.com/albums/ii6/CountryCricket74/HIGHFIVE.gif
http://www.airliners.net/photo/Untiteld-(Hifly)/Airbus-A310-304/1573131/L/
Nice :-)
Det ble utsjekk fra hotellet, og turen gikk til terminalen. Fant et skap jeg kunne dytte kofferten inni, og gjorde det. Ble en kjapp inspeksjon av spotterterrassen, før man fikk kjøpt seg en togbillet til Amsterdam. To-etasjers tog, så det ble upper deck på meg :).
Vel frammet, var jeg sulten, så jeg bestemte meg for lunsj. Ved hjelp av iPhone sin GPS, fant jeg vegen til - det kan dere få gjette :D. Der skulle de åpne klokken 11, men selv om klokken var blitt ca. kvart over, var dørene låst. Kom til slutt noen og låste opp, og turen gikk inn, for et par stykker av noe lokale greier kalt Heineken, og en burger. Bestilte en burger med løk og champignon, men da jeg fikk burgeren spiste jeg i vei, uten å merke at dette faktisk manglet, før kelneren kom og fortalte at jeg hadde fått feil burger. Jeg valgte da å fortsett med den jeg hadde, som var en vanlig cheeseburger. En dame som jobbet der, var også bortom og beklaget, og om det ikke var nok mat, måtte jeg bare si i fra. Faktisk, var denne noe mindre burgeren akkurat passe. Ble ferdig, kjøpte en t-skjorte, og gikk på sightseeing. Til info, kan man finne alt på GPS'en til iPhone, også kjente distrikter, f.eks. Så takk for tipset BF, men jeg fant det selv :D.
Må nok innrømme at det artig å gå og kikke, men når enkelte av de begynner å banke på ruta og vinke til meg, så har de en eller annen mental forstyrrelse, evt. et desperat behov for penger. Jeg sparte hvertfall Euroene mine.
Fant etterhvert stasjonen igjen, og et tog som jeg tolket at skulle til Schiphol. Det stemte. Gikk en tur på platformen, og ellers litt rundt og kikket. Stod og beundret en MD-11, da en mann plutselig lurte på om det flyet skulle til Vancover. Sikkert :rolleyes:
Fant også ut at TP661 var kansellert, mens en TP2661 var satt opp istedenfor. Siden hun i TAP-skranken så så hyggelig ut, fant jeg ut at jeg skulle spille litt dummere enn jeg var, og høre om det var den samme, noe hun kunne bekrefte. Spurte også om flytypen, men i følge hennes datamaskin stod det 321.
Like etterpå, kom det også en SMS fra WIAS om en ruteendring, og de ba meg sjekke Mail. Gjorde så, og jo da, jeg skulle fly TP2661. Thumbs up til Mosjøen.
Hentet så kofferten, og fant innsjekkområdet, som skulle åpne klokken 16. Da klokken var nesten 16, kom en mann og hentet oss til en annen skranke. Her kom det etterhvert et par mennesker som bemannet skrankene. Et menneske ble etterhvert sjekket inn i hve skranke, før de visstnok måtte restarte. Som nummer to i køen, tok det altså 20 minutter før jeg var innsjekket. Fikk så et BP, som sa 31A, med beskjed om at det skulle jeg bare dr... i, og at det var free seating. Moro.
Security gikk greit, og nå sitter man og lader telefonen i en stikkontakt rett ved gate D68, hvor en A310 skal fly meg til LIS, riktignok tre kvarter forsinket, men det kunne jeg ikke brydd meg mindre om akkurat nå. Er nesten litt glad for at de streiker, jeg :D
Din spådom var riktig, Andreas. CS-TEX parkerte akkurat ved gaten ;)
Ikke spådom. Cold facts. ;)
Og samme maskinen så jeg på AMS i aften - kansakje den går i shuttle LIS - AMS ;)
Det må vel være en tidligere Oman Air?
Da må du ha vært på AMS samtidig som meg? Den stod vel der fra ca 19:15 til 20:40.
Etter litt venting, kom CS-TEX, operert av FlyHi, taxende, *og jeg fikk bekreftet det jeg hadde trodd siden kvelden før: jeg skulle fly A310 :D. Ny avgang var satt til 20:00, men jeg skjønte vel egentlig at det ikke ville gå, når flyet ikke kom inn før godt over klokken 19. Gateområdet krydde etterhvert av litt flere pax enn det var plass til, i hvertfall på "utsiden" av BP-skannerne.*
Til slutt satte de i gang med å boarde biz-pax,de med status, og de som reiste med barn. De ble så stående borte ved broen, mens det drøyde med boarding av massene. I tillegg kom et TAP-crew, som skulle være med passivt.*
Det begynte å røre på seg borte ved utgangen, og da slapp vi andre også gjennom. Ble nok en gang minner på at jeg skulle blåse i at det stod 31A på BP'et mitt, og at jeg kunne sette meg der jeg ville, bak gardinen, vel og merke. Fant vegen ombord, og nedover deb venstre midtgangen, og dumpet til slutt ned på 20A. Akseptabel benplass, men tror det hadde blitt trangt med noen i 20B. Vil vel ellers anslå over 90% belegg utifra den bakerste kabinen. Kjipklasse er forøvrig delt i to, med en liten del foran den midtre nødutgangen, på kanskje en 4-5 rader. Bak meg er det vel sånn anslagsvis 10 rader til. Foran på biz er det forøvrig ordentlige flotte seter, som ligner på noe man bruker på long haul - kanskje fordi flytypen brukes på long haul?
Kom oss avgårde fra gaten ca. 20:40, og takser til en eller annen av de få rullebanene som de har på AMS, og kom oss avgårde. Hele tiden foregikk det sikkerhetssemonstrasjonrt og div. announcements på portugisisk og engelsk, og hele crewet ble bl.a. presentert ved navn. Traller ble etterhvert dratt fram, og man fikk en liten, varm baguett og en liten fruktsalat. Litt usikker på kjøttet på baguetten, og frukten virket tørr. Men det gikk nå ned, med litt vann og cola. TAP-emballasje på maten, så det er nok standard TAP-catering.
Alt i alt, en bra innsats av crewet bak. *Når det gjelder de foran, var det vinglete innflyvning, og et par små oppbremsinger jeg ikke helt skjønte vitsen med. I tillegg hørtes kapteinen skummel ut på PA.*
Taxet til et sted jeg ikke helt skjønte hvor var, annet enn at det var langt unna de andre passasjerflyene, både de på gate, og fjernparkeringen som ligget på andre siden av ene rullebanen. Uansett, kom det en buss og hentet oss, *og ikke lenge etterpå, var vi ved terminalen. Det tok selvsagt litt tid å få bagasjen, så jeg rakk både en tur på do, samt å handle inn et par sandwicher og et par cola før det skjedde noe. Da jeg endelig var gjennforent med kofferten, var det gjennom på grønt, innom en minibank, og ut i taxikø.*
Køen var lang, men med stadig innrykk av taxier, og flittig organisering av politiet (faktisk!), gikk det radig. Fikk en bil, og fikk sagt Raddison, og avgårde dro vi. Slet av en eller annen grunn med setebeltet, men etter en beroligende(?) beskjed om at det var "no obligatore in taxi", sendte jeg en liten bønn, og håpet på det beste. Og det gikk bra.*
Inn i resepsjonen, og presenterte meg ved etternavn, og fikk spørsmål tilbake om fornavnet car Martin? Jo da, det skulle stemme. Litt fram og tilbake ned pass og kredittkort, før jeg fikk ett nøkkelkort og et "happy birthday" :)
Tok heisen opp i tredje, og fant en dør det stod 319, som stemte med nummeret jeg hadde fått oppgitt. Stusset dog over ordet som stod under, som var noe som rimer på noe jeg ble tilbudt i AMS. Om det skyldtes at jeg kom sent og ikke noe annet var ledig, eller bursdagen min, vites ikke, men superior-rommet jeg hadde bestilt, var vokst til en suite! *Bilder av denne kommer etterhvert.*
Så ble det en dusj, og litt "middag" i form av de sabdwichene jeg kjøpte på flyplassen. Nå blir det å sove noen timer, før det blir frokost og utsjekk en gang rundt 11 i morgen, før det skal flys 757!
jcnorway
25-09-2009, 08:13
Gratulerer med oppgradering på hotellet! Ser fram til bilder :) Og god tur videre senere idag!
Da må du ha vært på AMS samtidig som meg? Den stod vel der fra ca 19:15 til 20:40.
Stemmer det - jeg landet kl 1920 med KL B737-900 (og da fikke jeg en ny type i boka)!
Skal være her til søndag og bruke en god del tid til å se på de store fuglene. :up:
Og siden sist:
Våknet igjen unormalt tidlig til å vaere meg, så det ble en tidlig frokost i Lisboa. Frokosten var av typen "seat yourself", og det hater jeg når jeg reiser alene. Liker å enten vare to, sånn at en kan holde av plass, eller at en servitrise/tør forteller folk hvor de skal sette seg.
Etter frokost, tok jeg det med ro på suiten, og slappet av litt, før det ble taxi tilbake til flyplassen. Som sist, skulle han som kjoerte meg til, ha ca. halvparten av han som kjoerte meg fra.. Det var ogsaa bare de to billigste som hadde taxameter :p
Nuvel, vel inne var det å finne BA sine skranker, som jeg hadde lokalisert et par dager tidligere.. Pga. over snittet lange kør hos TAP sine billettkontorer (les: ekstreme. De som hadde satt opp disse båndene som organiserer køer, burde hatt medalje), så man måtte gå andre veien. Her stod det så en dame med uniform, som absolutt skulle se billetten min.. Hadde heldigvis (etter tips paa FT) printet ut en kopi, så jeg slapp forbi.. Fant automaten, dyttet inn kortet, og fikk ut boardingpass. Pga. dårlig tid i London, ble både kofferten og ryggsekken med gjennom security, som ikke foregikk uten befoeling, og videre inn i AF sin lounge, som BA leier plass hos. Ble ønsket velkommen, og fikk beskjed om at jeg ville få beskjed om når de begynte boarding. Her kom det ogsaa et "Mr. Foss" :)
Trivelig nok lounge, ble et par små sandwicher, litt potetgull, og et par cola mens man ventet, og til slutt ble BA507 ropt opp. Avgårde gikk man, og kom til en passkontroll, hvor man fikk slippe ut av Schengen. Ved gaten var boarding da allerede i gang, og Mr. Foss (de er flinke paa det der i LIS, både BA og Swiss :)) ble ønsket velkommen. Ble så stående og vente i en liten "lounge" før vi slapp helt ombord. Boarding skjedde etter seteradprinsippet, og tom. vi i Club Europe maatte vente.. Kom meg til slutt ombord, og fant sete 7A, som var bakerste raden i CE, og tredje bakerste raden i seksjonen foran forre Galley. Det var altsaa to inneklemte rader mellom Gardinen og Galley (eller, en og en halv).
Vel oppe satte CSD Dougie i gang serveringen sammen med Asleigh. Foerst var det en barrunde, og det ble champis. Var først Ashleigh som serverte meg champisen, og da Dougie kom forbi etterpå, lurte han paa om jeg ville ha litt vann til også? Jo takk :). Er sånne småting som imponerer meg.
Maten kom, og det ble kylling og pasta.. Alternativet var en Prawn Salad. Etter at jeg hadde valgt, var det visstnok bare Prawn Salad igjen..
Mer Champis og vann til dette, og Dougie husket at det var still water jeg skulle ha. Sånt imponerer meg ogsaa litt ;) Nøt resten av en herlig flight med å nippe til champisen, og høre paa litt musikk, før jeg plutselig kunne se LHR, litt framme til venstre. Vaeret var nydelig, og etter en hoeyresving langs Themsen, snudde man 180 grader, og landet paa 27R. Taxet saa bort aa parkerte ved T1. Der stod forresten også EI-CPH, en A321 fra Aer Lingus, som jeg fløy i februar :). Deretter ble det buss bort til T3, og man kom seg inn i UK, og strake vegen ned til HEX, og videre til Paddington Station, hvor jeg hadde booket rom paa Hilton Paddington.
Etter en kjapp dusj og en middag paa Garfunkles rett ved, var det på tide å komme seg avgaarde. Målet var å komme seg til Putney Bridge i sør-vest London, der Status Quo-bassist John Edwards skulle spille. Dit gikk District Line, og den gikk fra Paddington ogsaa.. Foerst klarte jeg å gå på et Circle Line-tog (bare andre gangen :rolleyes:), men kom meg av det igjen på High Street Kensington. Herfra gikk det visst ikke tog direkte i retning Wimbledon, saa da måtte man videre til Earls Court. Her fant jeg til slutt et tog som skulle i retning Wimbledon, og Putney Bridge er langs vegen dit.
Kom meg så av, og skulle finne fram til puben "Half Moon", som jeg hadde adressen til.. Der er iPhone med sin GPS fin å ha, men allikevel klarte jeg aa gå en annen, muligens lengre vei :rolleyes:. Men man fant fram, fikk hilst paa et par "gamle kjente", drukket et par øl, og sett en flott konsert med mannen selv, og sønnen og nevøen hans med i bandet. Han startet opprinnelig bandet med begge sønnene, men trommis-sønnen matte slutte pga. studier. Hvorfor han ikke spilte i går, vet jeg ikke, for han var blandt publikum. I tillegg var datteren med som gjesteartist paa et par laater.. (bilder kommer!!).
Etterpå fikk man skyss tilbake til hotellet av en Quo-kompis, og etter dusj var det natta..
Neste morgen, våknet jeg igjen lenge foer klokka.. Her hadde jeg bestilt uten frokost, fordi planen var en lunsj paa HRC, og planen var derfor å sove litt lenger, og deretter stikke rett dit. Var dog plutselig baade våken og sulten, så en tur ned paa Marks & Spencer Simply Food ble redningen, og en BLT-sandwich og en appelisinjuice ble fortært paa rommet.
Fikk så sjekket ut, og levert kofferten min til oppbevaring, mens turen deretter gikk med tube til Oxford Circus. Her lærte jeg forresten at Day Pass på tuben gjelder for dagen de er kjøpt, og ikke i 24 timer. Det ble handlet litt på både Apple Store, og HMV, foer jeg tok en ny tube til Hyde Park Corner, og man fant HRC.
Ble vist til et bord av en frøken som kalte meg Darling - tilfeldigvis det samme som forrige gang jeg var der, for to år siden :rolleyes: Har visst fatt stambord der nå.. Etter å ha blitt enig med servitru, eh, servitrisen om at det ikke var for tidlig, ble det mojitos og nachos til lunsj, og litt sjokoladeis. Fikk så skaffet meg en t-skjorte, før jeg endte opp med å komme meg tilbake til Paddington til fots!. Fikk hentet kofferten, og fant så en Heathrow Express, og kom meg til LHR.
Vel fremme, fikk man printet BP, levert kofferten, og kommet seg gjennom en Fast Track som faktisk levde opp til navnet!! Det var rett bort til båndet for meg. Klarte foerøvrig også å motbevise det hun dama sa om at brettet ikke fortsetter videre før alt er tatt ut. Hun oppdaget heldigvis klokka mi, så vi ble gjenforent :D.
Ble så straka vegen til loungen, og man har nå i underkant av 4 timer til avgang. Var foerøvrig ett eneste sete til som var tatt i CE, så det kan bli tomt.. Moro :D
Siste bit kommer naar jeg er hjemme på egen pc i kveld, og etterhvert kommer også en liten oppsummering i bildeform..
jcnorway
26-09-2009, 18:03
Ser fram til bilder. Husk å dokumentere CE-kabinen hvis du er rimelig alene ;)
Bizflyer
26-09-2009, 19:00
Hva slags flytype var det du hadde fra LIS til LHR?
Prøvde å sjekke ut BA507 som du skrev, men fant bare 499-503 der.
Hva var avgangstiden fra LIS?
Ellers fine rapporter!! Blir det noen bilder?
Jeg tror jeg glemte å nevne at det var en 757. Avgangen var 13:40.
Lurer på om jeg ikke skal renskrive litt etterpå, btw. Bilder kommer også.
Ellers en drøy time til avgang, og loungen er et par porsjoner mat, og enda flere colabokser fattigere. Bonuskontoen er også oppdatert, og forteller at jeg manglet 40 TP for å nå sølv, og det er akkurat det man får en vei i business innen Europa :D. Vi snakkes når jeg har fått meg status ;)
Så var man hjemme (sukk!)
Etter noen timer i loungen, litt mat og en del cola, dukket gateinfo opp på displayet bak meg: Gate A13. Da var det såpass kort tid igjen, at jeg begynte å bevege meg mot gaten. A13 lå omtrent rett utenfor loungen (et par etasjer under, dog), så det ble tid til å sette seg ned litt. Ble dog kjapt annonsert boarding, og man var kjapt i gjennom, og på vei ombord i G-EUPW, en A319.
5 rader var satt av til Club Europe på denne flighten, og vi var en på hver rad - på de tre første radene! (totalt tre pax i CE, altså). Var heller ikke så vildsomt belegg bakover, så vidt jeg kunne skimte. Denne flighten hadde også en CSD (Cabin Service Director) ombord, som visstnok fly mest på long-haul, samt 757/767 på short-haul. I følge FT, er de en "utdøende" rase på short-haul. CSD Dick, og hans franske kollega Laurent (guttenavn) tok seg av CE, så det var 1,5 passasjerer per crewmedlem :D. Det fører jo gjerne til litt mer personlig service.
Vi kom oss fra gate på rute, og taxet hele vegen til andre enden av Heathrow. Tok av fra 27L, med tidlig rotasjon. Merket at dette var en lett flight. Gjorde en litt brå høyresving. Kapteinen hadde forøvrig annonsert på forhånd at det ville bli en "standard" tur mot Oslo, "Over the North Sea, north of Denmark, in through the Oslofjård, and into the airport, Gardermuun" eller noe sånt :D.
Setebeltelysene gikk av, og Dick og Laurent satte i gang. Laurent tok runden blant oss tre og tok drikkebestillinger - ingen tralle, her var det servering rett fra gallley. Ble champis og vann på meg. I tillegg fikk vi en pose med noe kalt skybites. Pretzels'ene har blitt fjernet fra CE, men her tryllet de allikevel fram litt snacks. Skybites er visstnok noe som serveres de uvaskede på flighter hvor maten har blitt fjernet, og er ganske så forhatt på FT.
Litt etterpå, var det bestilling av mat. Som på forrige flight, var det en pastarett, og en salat, bortsett fra at her haddde rekene og kyllingen byttet plass. Ble derfor reker (Prawns) og pasta, og mer champis på meg.
Ble mer iPod og resten av champisen resten av turen, og en liten skål ble sendt ut av vinduet da vi passerte Kristiansand ;). Landet etterhvert på 19R, med en kjapp oppbremsing, og taxing til gate 53, noen minutter før tiden. Ble nummer tre i passkontrollen, og slapp inn i fedrelandet igjen. En liten pit-stopp på et toalett ble gjort, litt kjapp handlig i tax-free, før man lokaliserte båndet som jeg trodde det ikke hadde kommet noe bagasje på enda. Ble overrasket da jeg så det stod "last bag on belt" allerede. Forøvrig var det bånd 9 som var i bruk: Ut av Tax-free'n, og til venstre, så har du et ganske svært bånd som heter bånd 9. Det fant jeg også kofferten min, og da var man nesten i mål. Hadde egentlig god margin til bussen, men i tilfelle rottefelle, hadde man alliert seg med en navnebror, både av meg (Martin), og selskapet jeg fløy med (Speedbird) :D. En kjapp telefon, og han var på vei..
Gjennom tollen gikk greit. Tre tollere var faktisk på plass i den grønne slusa, "bevæpnet" med bikkje. Litt artig var det å se hvordan han ene tolleren holdt på å følge etter en dame med en koffert som bikkja hadde snust litt på :D. Hvordan det så gikk med bikkja, aner jeg ikke, men da jeg kom ut, begynte en mann å peke på meg/bagasjen/posen min, og jaggumeg rant det ikke øl fra den ene tax-free-posen. Fikk uansett kommet meg opp, lokalisert den ødelagte boksen, og kvittet meg med problemet - Fælt å si det, men den havnet i en søplekasse på OSL.. Heldigvis kom den fra den ene sixpacken som Speedy fikk som takk for kjøringa - min var like hel :D.
Speedy kjørte meg så fort - men ikke trygt - hjem, jeg takket han pent, og så var man ferdig med den ferien..
Har en del bilder også, som jeg regner med å få gått gjennom i morgen, samt en liten oppsummering. Takker for titten så langt :)
Bizflyer
27-09-2009, 15:07
Super rapport Martin!
Håper du så at jeg skålte tilbake, opp mot flyet ditt??
Er det rart vi drikker?:drunk:
Speedbird
27-09-2009, 15:31
Speedy kjørte meg så fort - men ikke trygt - hjem, jeg takket han pent, og så var man ferdig med den ferien..
Det at ikke bremsene på Passaten min virker betyr ikke at det ikke er trygt!
Jeg kan fortsatt svinge unna eventuelle trusler!
Det at ikke bremsene på Passaten min virker betyr ikke at det ikke er trygt!
Jeg kan fortsatt svinge unna eventuelle trusler!
Er hvertfall godt at det er oppoverbakke inn veien jeg bor i, og at det er en blindvei, sånn at man får stoppet der :p
Vi prøver så med noen bilder. Er visst ikke så flink til å ta like mange bilder fra hvert sted, men det er da noen.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/c27c13c3.jpg
Det blå BA-kortet, som her for aller siste gang dyttes inn i sprekken på OSL.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/efddb2dc.jpg
Boarding av LHR-LIS-flighten
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/c5f0deca.jpg
BA's Afternoon Tea Service - med te :rolleyes:
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/8d1aa388.jpg
..og litt sånn..
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0286.jpg
Undertegnede framme på hotellrommet i LIS
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0291.jpg
Sånn ser det ut.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0292.jpg
Den senga sov jeg utrolig godt i.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0297.jpg
TV var det..
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0302.jpg
BOSE-radio med iPod-dock.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0303.jpg
Hva har vi her? et skap?
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0305.jpg
Neida, det var badet :D
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0307.jpg
Sånn så det ut..
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/dcd2e23a.jpg
På vei til AMS via ZRH, her på sisteflighten. Tralle-Turid på vei..
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/5c914ce2.jpg
Og hun kom med denne :).
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0309.jpg
Fremme på CitizenM ved Schiphol. Dette er dusjen. Klarte til slutt å få den til å virke.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0310.jpg
Dassen
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0314.jpg
En klager heller ikke på utsikten :)
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0318.jpg
Ut på tur i AMS: Lunsjen ble fortært her.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0319.jpg
Litt stemningsbilder:
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0329.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0330.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0320.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0323.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0325.jpg
BSSW??
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0327.jpg
Jeg lovte elefanter: Det var ikke disse jeg tenkte på, men her er det hvertfall en
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0326.jpg
En elefant til
Noen bilder fra spotterplatformen på AMS
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0334.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0336.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0338.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0342.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0345.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0351.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0352.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0353.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0359.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0361.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0363.jpg
"Stemingsbilde" fra terminalen
Etter lang venting, kom denne taxende
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/1708baca.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/4b01e69b.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/fe5f2ddb.jpg
Godt å vite.. Denne har visstnok flydd for et selskap fra et sted hvor man snakker dette språket.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/faef4822.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/a1637f0e.jpg
Knyttneven gikk såvidt
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/7450b69f.jpg
Stemningsbilde fra kabinen
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/78c975ca.jpg
Maten.. Visstnok vanlig TAP-mat..
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/3a30a331.jpg
Og denne karen kunne ikke hatt det bedre på bursdagen sin :)
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/f0061184.jpg
Fremme i LIS, hadde man bestilt rom på Radisson SAS/Blu.. Hadde bestilt Superior-rom, så jeg ble mildt sagt overrasket over at dette skiltet matchet nummeret som stod på nøkkelkortet
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0369.jpg
Inn og rett fram, hadde man soverommet
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0370.jpg
"Spisestua" til venstre
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0372.jpg
..og stua innerst i hjørnet
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0375.jpg
Fint bad
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0381.jpg
Legg merke til plasseringen av dørstopperen, rett foran dassen. Den tror jeg de hadde plassert der sånn at gjestene kunne finne på nye ord hver gang de satte seg på dass. Veldig behagelig å sette foten på når man ikke har på seg sko..
Så var det opp til London igjen
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/af3dd891.jpg
Pasta med kylling..
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/30765fd7.jpg
..med noe godt i glasset.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/75145428.jpg
Så en dårlig vits: "Vi med iPhone eter Blackberry til frokost" :rolleyes::p
Fremme i London, var det konsert med bassisten i Status Quo, John "Rhino" Edwards, og litt ymse slekt
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/c9cee92f.jpg
Far på bass, og guttungen på gitar
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/30901dd9.jpg
Lillesøster/datter bidro også på vokal på et par låter.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/7a47f218.jpg
Litt lettere lunsj på HRC i London
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/610daaba.jpg
Snart slutt på ferien: Her fra loungen i T5
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/9275c7b4.jpg
BA står forøvrig greit på knyttnevetesten
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/cc859bb7.jpg
Mer av detta her??
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/1c2fe0c8.jpg
Og litt mer mat..
Takker for titten. Avstikkeren til AMS, var jo egentlig fordi jeg trodde at jeg kom til å kjede meg i LIS. LIS var en utrolig flott by, som jeg nå egentlig angrer på at jeg ikke ble lenger i, og kommer nok til å ta turen tilbake dit en gang. Men allikevel, føler jeg at jeg hadde en bra tur, pilotstreiker til tross ;)
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/LISAMS/DSC_0325.jpg
BSSW??
:colgate: :up:
Og da så denne siden sånn ut :D
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/BA-silver.jpg
Tommy777
30-09-2009, 00:09
Se der, ja.. Naa er du paa kroken. Ingenting er verre enn aa miste status.. ;-)
Ingenting er verre enn aa miste status.. ;-)
I know .. Delta Gull i fjor .. sølv i år .. uvasket masse neste .... :crowded
Tommy777
01-10-2009, 02:58
Det suger. Saa gjenstaar det bare for Martin aa ta en tur eller to med status. Han har ihvertfall Star Silvert til sin CO tur i mai
BA-kortet blir vel luftet i hvertfall på et julebord, og - som Tommy sier - stjernesølv er sikret til CO-turen. Blir også muligens en liten status-match, så det er ikke sikkert jeg trenger EB hos CO ;).
Tommy777
01-10-2009, 03:18
Sitter akkurat og diskuterer julebordet med Dag. Kan hende at CO blir et bra alternativ for deg naar man ser paa programmet ;-)
Ja vel? IAH eller EWR? BA flyr dit og, de ;).
Tommy777
01-10-2009, 03:47
Kan hende det blir multiple destinasjoner;-)
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/ce22f82a.jpg
Og så det obligatoriske skrytebildet av dagens post her også :D
Grattis :)
...men tastaturet ditt er skittent :p
*kremt*
Skal ta det når jeg er ferdig med å pusse sølv :p
MountainDew
22-10-2009, 22:37
Gratulerer med sølvkort. Veldig hyggelig reiserapport med matbilder.
Jeg fløy med Scanair A300 i 1985 fra BGO-PMI. Var veldig sint ombord siden vi ikke hadde fått vindu og for at flyet ikke gikk nærmere månen.
Grattis till Silver kortet
;)
http://i156.photobucket.com/albums/t27/Arabjude/26102009002.jpg
*kremt*
Skal ta det når jeg er ferdig med å pusse sølv :p
Konge ! :D