PDA

View Full Version : God lørdag

Gunnar
19-09-2009, 02:51
God lørdags formiddag fra overskyede Auckland. En og annen byge har vi nå, men ikke noe heftig. Det er forresten litt uvanlig for Auckland, for stort sett er det enten eller værmessig: enten sol eller øsende regn. :p

Nåvel, klokken nærmer seg kjapt 13, og dagen har til nå blitt tilbragt i typisk latmannsstil, så da kan det vel være på høy tid med 11.6km på sykkel? Og etter det er det nok på tide å komme seg videre med oppgaven i "Change Management".... :stir

Twin Otter
19-09-2009, 03:13
God morgen fra Stavanger. Her ble det en veldig kort natt. Men sånn går det når man booker bryllupsreise med avreise før hanen galer. Men men. Så har man brukt tiden i forkant med å tulle med begreper som charterfeber og sånn, men jeg tror det skal gå veldig greit.

Nå er det nespresso og sånn og så kommer drosjen om ca tre kvarters tid tenker jeg.

LN-MOW
19-09-2009, 04:19
G'aften fra Alpharetta! Her er vi akkura kommet tilbake fra middag og kino. Guttungen ville se '9' - en litt ... mørk film, får man si ... men han synes den var bra, så da så ...

Nå blir bingen før vi kaster oss løs på jobbhelgen på morrrakvisten.

Og etter det er det nok på tide å komme seg videre med oppgaven i "Change Management".... :stir

Da får du også sitere WIAS-metoden:

1. Få ide
2. Send en change request til programmereren
3. Ta med et blad og gå på do.
4. Vask hendene og start testing.

stoeckli
19-09-2009, 04:22
God morgen fra Florida og lykke til med bryllupsreisen Twin Otter. Her er kl 2230 og vi skal opp i Indian River og se "Bioluminescence", alger som lyser grønt når det blir bevegelse i vannet. Vi skal litt barslige stå å kaste stein i vannet og håpe på litt bølger. I morgen kveld er det organisert kanotur for å se de samme grønne, får se om jeg slenger meg med på det i beste "Miller-time", hmmm.

Gunnar
19-09-2009, 04:46
Da får du også sitere WIAS-metoden:
... det kan bli vanskelig, for oppgaven jeg skriver er "Identify and examine the drivers of change." Men takk for tipset!

Ellers har jeg lastet ned CAP 413 og CAP 493 Part 1 som lesestoff for fritiden. Jeg må være gal..... Så nå er det vel bare å vente på herrene i hvite dresser :spin

Twin Otter
19-09-2009, 04:55
Da satt man på airside på Sola ferdig sjekket inn og klar. Vet ikke om jeg drar en skikkelig live trip-rapport. Men vi får se. Det nylig innkjøpte kameraet innbyr gjerne til litt fotografering som kanskje kan være interessant. Får jeg kona med på spottertur til CHQ?

Ellers, køen var lang til innsjekk da vi kom inn i avgangshallen på Sola. Dermed ble det slik at jeg og fruen fikk sete på hver vår side av midtgangen. Vi får se om vi klarer å ordne noe når vi kommer ombord. Jeg har ihvertfall fått informert min kjære om at dersom vi hadde reist med rutefly hadde vi nok booket seter ved reservasjonen. Vel vel. 1-0 til meg ;

En liten oppdatering: Kom en mann fra Avinor og spurte om vi ville delta på en liten undersøkelse. Stilig konsept. MEN: Tørkepapirholderen så ikke ut til å funke. Pirke pirke.

FBU 4EVER
19-09-2009, 06:48
God morgen fra Nærsnes, hvor tåken har lettet. Ser ut til å bli en fin dag.
Den mørke dressen er pakket, straks frokost og om litt er det avreise til Drammen og Distriktskonferanse. Festmiddag i kveld, og når vi vet at arrangøren, Drammen Syd R.K., har en italiener som årets president, ja da regner jeg med noe italienskinspirert både på tallerken og i glass!

Men som sagt; først frokost.

Ha en fin helg!

JoeW
19-09-2009, 07:33
I København bærer det snart en liten tur på gymmen, før lesesalen. Man er da seriøs student! Blir nok en tur ut i aften også... Ha en strålende lørdag!

EB
19-09-2009, 07:38
Glad lørdag! Nå er det like før det bærer på av sted til den første av 3 treningsøkter i dag - m.a.o. en lørdag i treningens tegn. Ha en sprek lørdag du også!

Thomas
19-09-2009, 07:56
[Den første god morgen posten min på gudveithvorlenge!]

.. fra Gardermoen hvor vi nå er våkne på tredje timen - skal si det tar på å jobbe ekstra en Lørdagsmorgen :8:

Trafikken flyter fint for NAX sin del selvom solen sliter stort med å tvinge seg frem blandt lavtliggende tåkeskyer - satser på en snarlig oppklaring av den saken :colgate:

AirbusTrond
19-09-2009, 08:14
Mornings! Godt plassert på kontoret allerede. Minst like godt plassert var folket på Choice, som kl 0758 så veldig klar ut for dagens første :drink Men det blir kanskje årets siste utepils etter jobben. Hvem vet. :drink God helg!!

LCH78
19-09-2009, 08:32
tidlig oppe her i Nord også.. Sola skinner iallfall :) Har fri fram til Tirsdag nå.. På kjøkkenet ligger egg og bacon for å få romtemperatur :)

MartinL
19-09-2009, 08:36
Ut å renovere hus i dag også. Varmekabler ble lagt på torsdag, så i dag er det trappa som skal pusses ned.

Ha en støvfri Lørdag.

S. Holberg
19-09-2009, 09:04
God morgen fra M/S Ladejarl!

Gikk nettopp ombord på Smøla, med kurs for KSU.
Har sjekket inn på SK2308 og SK380, med nødutgang på begge! :)
Stikker til TRD for ett møte sjø.
Ellers intet å melde egentlig. Ha en flott lørdag forlkens! ;)

-S

Someone
19-09-2009, 09:37
God morgen fra Bergen. Her begynner man å våkne etter gårdagen. Blir vel å tusle litt rundt i dag før man skal på en fest i kveld. Ha en fin dag :cheers::colgate:

JetBlue
19-09-2009, 09:50
God morgen. Litt tid på PC´en før frokost, både junior og jeg har kaffe i koppen og snart dekker jeg bordet. Det blir en tur ut med gode venner i ettermiddag, noe sier meg at vi havner på Olivia. Det kunne vært så meget verre :cool:

Discus
19-09-2009, 09:55
God morgen - frokost på plass. Dugnadsdag i dag, blir ikke så alt for ille med det været som er nå. Får stikke ut og finne en "passe viktig men ikke for krevende" oppgave. Ha en fin dag

zico77
19-09-2009, 10:17
God morgon frå Trondheim!

Endelig helg, og tidleg oppe. Nytrekt kaffi, ingen stor agenda. Stieg Larssons siste film skal sjåast i kveld -og det trur eg skal bli ei bra oppleving :)

Ha ein fin lørdag alle saman!

ClassOne
19-09-2009, 10:19
God morgen fra Haugesund.. I dag skal jeg være med en av mine kjære søstre å se etter bil til henne. Dagens andre gjøremål blir å bestille 2 turer HAU - OSL t/r i begynnelsen av oktober. Tenkte å ta en med SK og en med DY, bare for å se om jeg faktisk merker så mye forskjell.
Kvelden avsluttes med et party.

Ha en fin dag folkens..

sirpjalle
19-09-2009, 11:32
God formiddag fra Stavanger. Brunsj er unnagjort, kaffekoppen har fått påfyll. Forum skal leses. Ja, alt i alt en grei morgen..... :)

Blir en rolig kveld. Tenker det blir noe godt i glasset og begynne og småmyse på bildene fra forrige helg. Tenker vi begynner med redigering av bildene fra CPH.

Vel, ha en fin dag forumister! :)

LN-AØR
19-09-2009, 13:03
God kveld fra Sydney. Nettopp kommet hjem fra Canberra, en av de merkeligste byene jeg har vært i. Makan til død by skal man lete lenge etter! Nå blir det snart sengen her. Ha en flott dag folkens.

Martin
19-09-2009, 13:04
G'lørdag fra Maura. Her ser det ut til at det er sol ute, og jeg har såvidt begynt å nyte den første feriedagen. Senere i kveld blir det ut med noe familie, og bl.a. få med seg Rune Andersen og Espen Beranek Holm nede på Latter, og middag med noe godt i glassene hos bestemor etterpå. Min mor skal visstnok lage en gryte som var kjempegod sist hun lagde den, så jeg gleder meg :stir.

Ellers blir det vel litt mental planlegging av litt pakking, tenker jeg. Muligens en tur ut og handle litt småtteri jeg føler jeg trenger til ferien.

God lørdag folkens :)

jcnorway
19-09-2009, 13:22
God lørdag fra hovedstaden.

Solen skinner og nå skal man ut på en liten sykkeltur rundt i området. Til middag blir det hjemmelaget risotto og god vin til.

Ellers har man allerede rukket å prate med BA i dag pga en liten bug på setekartet for en fremtidig tur. Problemet ble løst og alle er fornøyde :)

Ha en fin lørdag folkens!

CK
19-09-2009, 14:59
Da satt man på airside på Sola ferdig sjekket inn og klar. Vet ikke om jeg drar en skikkelig live trip-rapport. Men vi får se. Det nylig innkjøpte kameraet innbyr gjerne til litt fotografering som kanskje kan være interessant. Får jeg kona med på spottertur til CHQ?

Tror du skal droppe spotterturen til CHQ - grekerne er veldig lite glade i spottere, og særlig på CHQ som jo også har en del militær flygning.

Glad lørdag ettermiddag fra Asker. Startet dagen med besøk på Åpen Brannstasjon, der vi traff The Ticketor (aka AYnar), og minstemann fikk sitte på ATV'en (uten at han satte stor pris på det). Litt shopping fikk vi gjort (North face-bag til nesten halv pris!) og "Super-finalen" i fotokonkurransen er i gang. Bare minstemann våkner snart blir det "utflukt" til Rema for å handle inne det som trengs til lørdags-tacosen!

Er jeg heldig blir jeg også onkel i løpet av dagen - DET er spennende (særlig i og med at ALLE andre menn i familien er onkler, unntatt meg!). Barna ser frem til å få en liten fetter. Dette blir moro!

Holder på meg en liten oppdatering av Norwegian-siden på Scanair.no, med linker til flere bilder

learjet
19-09-2009, 15:06
God ettermiddag

Her har vi vært en tur ute for å få gjort unna noen innkjøp. Før vi nå har landet stille og rolig hjemme.
Fruen er noe sliten og veldig klar for at "lillebror" skal få satt i gang med å komme seg ut :-)
Så nå er det venting for alle penga...

Nå blir det straks å ta med snuppa på Kiwi for å handle inn middag for i dag og i morgen.
Litt usikker på hva en skal finne på, ble Taco i går (CK jeg har verdens enkleste jungeltriks for dødsgo taco - rop ut hvis du har behovet)

Ønsker alle en trivelig kveld

S

Bizflyer
19-09-2009, 15:48
Sovemorgen her i dag, men nu har far vært ute å handlet. Dagens rett blir biff med bakte amadinepoteter og baconstekt rosenkål. Nam nam! Man skal ikke se bort fra at det blir en vin med rød farge til det.

Fortsatt god lørdag der ute!

BF:cool2

Discus
19-09-2009, 18:10
Litt usikker på hva en skal finne på, ble Taco i går (CK jeg har verdens enkleste jungeltriks for dødsgo taco - rop ut hvis du har behovet)

Noen grunn til å holde det hemmelig :stir

OJB
19-09-2009, 19:06
God kveld fra Tananger,
Etter fin indian summer dag her over skal lørdags kvelden nytes med god mat og vin.
Propliner kom i posten tidligere i dag og ble lest fra perm til perm i solen på terrassen med god vin medbragt fra Provence tidligere i sommer.
Livet er herlig dere!
Fortsatt god helg ønskes alle.

LN-MOW
19-09-2009, 19:58
Sitter i regnet og ser guttungens lag feie banen med motstanderene. Øse pøse regn, men her i bilen er det tørt. Gikk jo bra for Stabæk også!

learjet
19-09-2009, 19:59
Noen grunn til å holde det hemmelig :stir

Selvsagt ikke ;)

En enkel variasjon på taco kjøtt som er perfekt når man har det litt travelt.

1 pk karbonadedeig (500g)
1 glass taco saus - styrke etter ønske
ca 1 dl Cola

Brun kjøttdeigen, bland i glasset med taco saus, rør rundt.
Hell over ca 1 dl Cola (på en halv liters flaske hell til rett under toppen på øverste etikett)

La det stå med medium varme 5-8 minutter (væsken fordampet / kokt inn)

Det sies at det også skal være godt å blande en pose taco mix sammen med colaen.

Enjoy

S

JoeW
19-09-2009, 21:48
Colamarinert kjøttdeig?!

Discus
19-09-2009, 21:54
Vin i saus har jeg hørt om, men cola i taco - den var ny. Siden det er learjet som kommer med det så stoler man på utsagnet og får prøve det en eller annen gang. Takk for tipset!

Polaris
19-09-2009, 21:57
Artig å se på "de ukjente" på nrk i dag, var ei jente på 22 år som var pilot, og søstra på 24 var også pilot :) Cred til dem!

FBU 4EVER
20-09-2009, 01:11
Cola i matlaging? Ja, det er et gammelt og velkjent triks fra USA. Legg spare ribs i cola så det dekker i et par timer, så griller du dem, mens du lager sausen av marinaden.

mikro
20-09-2009, 01:14
God ettermiddag fra Calgary. Nettopp kommet hjem fra en liten svipptur i Lake Louise. Var veldig fint der oppe, og ikke minst et kjempefint hotell. Resten av kvelden blir det bursdagsfest til en annen nordmann i området her som fyller 14.

Ha en fortsatt fin natt dere i Norge :)

Tommy777
20-09-2009, 05:18
God aften fra Chicago. Her lades batteriene etter en meget toeff uke og naar man har 9 jobbflighter paa 3 dager i neste uke og 2 av dem er foer fanden har faatt paa seg hossan, er det godt aa slappe litt av.

Opp i 9 tiden i dag, lang tur med bikkja til hundeparken. Deretter ble det vininnkjoep, samt diverse matvarer og kaffe. Lunch paa CPK smakte godt, deretter bar det hjem til vinsmaking av en Barbaresco fra 2005, La Loggia. Langt over middels Barbaresco, fantastisk pris, 9,99 pr flaske paa Trader Joe's gjorde at jeg tok en kasse. Helt klart verdt det.

Chick flick paa tuben akkurat naa saa da kan man jo surfe litt..