PDA

View Full Version : SFO - VEGAS : Forslag til alternative ruter !

SQ 777
18-09-2009, 19:42
Et år siden Vegas og to år siden San Fransisco... Open jaw in SFO out LAS....

Forslag til routing fra OSL for å prøve noe nytt ?? ( Joda, kan CO sin routing, helt utenat , og det blir vel muligens den til syvende og sist .... ).

Tenkte egentlig europeiske over dammen mest mulig.. :angry: .

Er ikke Hickok rett mann ??

PS: Alle vet jeg flyr Reidar-klasse og mest mulig Reidar-pris.. :headbang

Discus
18-09-2009, 19:59
VS og BA burde oppfylle kriteriene, og da får du jo direkte over dammen og europeisk hele veien.

Martin
18-09-2009, 20:02
Og BA er vel hakket enklere, med gjennomgående billetter gjennom samme flyplass. Vet ikke om man får booket f.eks. SK/VS gjennomgående, men såvidt jeg vet flyr VS til LAS fra LGW, mens BA flyr fra LHR.

SQ 777
18-09-2009, 20:56
Thanks guys, siden jeg ikke har fløyet med BA over dammen siden ORD 1993, kun t/r LHR en del siste årene , har jeg ikke fulgt med i klassen :8:

Lekebooket inn SFO og ut LAS kommende november kom de ut med kr 4.762 !

Skal ikke reise før neste år, men da vet jeg om den mest sannsynlige utvei..
Deilig å bli (nesten) allianseuavhengig..

I tillegg 777.. Framtiden er lys...:up:

Får vel finne på noe annet med Virgin. De er stadig til salgs over dammen hos seat24 med gjennomgående billetter med SK ( eller var det BA ? ) fra OSL...

Martin
18-09-2009, 21:09
Bare vær litt forsiktig med BA sine 777 til LAS. Mener de flyr tre-klassevarianten dit, og en av de (G-YMMR) har flere forummedlemmer vært inni fueltanken på, inkl. undertegnede ;)

SQ 777
18-09-2009, 21:34
Hm, hm, vanskelig å tolke, Martin. Hvis delikat, PM please...:stir

Martin
18-09-2009, 21:39
Er ikke vere å tolke enn at flere medlemmer på forumet har vært steder på den som man som passasjer sjeldent kommer på et fly. Fueltanker, f.eks. ;)

Tror nok flyet flyr like trygt for det ;)

SQ 777
18-09-2009, 21:51
Forsto jo det så langt, men forsto ikke hvordan dere kom inni dem... ? Og BA 777 flyr vel ikke så ofte på OSL..^_^

Men jeg vet jo at enkelte som deg og Speedbird kan dukke opp hvorsomhelst på kloden.. Uanmeldt...Når som helst...

Tenkte på det, da dere tok Jorda Rundt på nordkalotten, at dere bør sette rekord på full storsirkel som innebefatter en eller to Stillehavsøyer og Australia/New Zealand.. Da kunne jeg tenke meg å bli med:old... Er litt flink på South Pacific og North Pacific...

Men dette er OT, kanskje en ny tråd..:rolleyes:

Martin
18-09-2009, 21:54
BA777 kommer nok ikke til OSL, men den flyr mellom LHR og LAS. BA har to varianter, en med fire klasser ombord, og en med tre. ovennevnte eksemplar har tre, og flyr bl.a. mellom LHR og LAS, så sjansen er der ;)

Discus
18-09-2009, 21:55
Forsto jo det så langt, men forsto ikke hvordan dere kom inni dem... ? Og BA 777 flyr vel ikke så ofte på OSL..^_^

Hint: http://forum.scanair.no/images/icons/converted/obb_icon_icon41.gif http://forum.scanair.no/showthread.php?t=41155

SQ 777
18-09-2009, 21:57
Tusen takk, noken gang ikke fulgt med i klassen...:up:

dc-8-63
18-09-2009, 21:59

Men jeg vet jo at enkelte som deg og Speedbird kan dukke opp hvorsomhelst på kloden.. Uanmeldt...Når som helst...

Tenkte på det, da dere tok Jorda Rundt på nordkalotten, at dere bør sette rekord på full storsirkel som innebefatter en eller to Stillehavsøyer og Australia/New Zealand.. Da kunne jeg tenke meg å bli med:old... Er litt flink på South Pacific og North Pacific...

Men dette er OT, kanskje en ny tråd..:rolleyes:

Og jeg stiller med engang det blir snakk om Mid-Pacific....Majuro Rules !!!

SQ 777
18-09-2009, 22:03
Da er hele Pacific dekket, og dc-8-63 og jeg kan dele ansvaret for North...:up:

dc-8-63
18-09-2009, 22:04
men litt tilbake til saka has kombitur....kan vel legge til litt info vedr. Virgin...du vil (paa samme maate som BA tror jeg) oppleve 2 produkter fra Virgin....til SFO er "LHR" og er klart i en bedre klasse, fra LAS til LGW er "LGW/MAN" operasjon, og om ikke et stebarn saa hevdes det at dette ikke holder tilnaermet samme klasse som "LHR" basert VS (har jo tilgang paa litt VS internt :rolleyes:

En kan vel lage en OSL-LHR SK - LHR-SFO VS - SFO-LAS VX eller Hertz LAS-LGW VS - LGW-OSL DY - det maa jo bli billigst for DY er jo som vi vet alltid billigst^_^^_^

SQ 777
18-09-2009, 22:17
Joda, tittet en gang til på BA og en kunne også hoppe av i London på veien hjem en dag eller to om ønskes... Kjekt med "multiple destinations".

Og da tror jeg vel at jeg venter med VS til en annen gang..

Mye rare kombier på seat24.. Mange fler enn folk flest tror. I gamle dager kalte vi vel slike ting "Bucket Shop". Ser Etihad kombinert med både LH og Brussels til Asia på meget lave gjennomgående priser...

Joda Hertz vil bli tingen SFO-LAS.. Er en nordlig rute i California jeg aldri har fått tid til...

Tommy777
19-09-2009, 01:01
Ett alternativ kan jo vaere aa fly US Airways sin sommerrute fra OSL til PHL for en mye enklere connection enn EWR og direkte fra PHL til SFO, retur fra LAS?

De er ihvertfall billige...

Someone
19-09-2009, 10:00
Vet ikke om man får booket f.eks. SK/VS gjennomgående,

Det går det, begge to er seriøse selskaper med interlineavtaler

Hickok
19-09-2009, 12:18
Da kommer jeg også på banen. Fløy med AC via Calgary i fjor, og var strålende fornøyd. Hvis en på jakt etter enkle connections, så blir det ikke enklere inn i USA enn det. Immigration foregår før en går på flyet i YYC. :) Les også her (hjemreisen via YVR): http://forum.scanair.no/showthread.php?t=44961

SQ 777
19-09-2009, 12:50
Hmm, så interessent ut.. Fornøyd med AC , hadde de på weekend til YVU for tre år siden..

Tommy777
21-09-2009, 22:54
Condor er et godt alternativ. Fikk i dag vite at de flyr to ukentlige rundturer og at man uten problem kan connecte til denne i Frankfurt, går i 11 tiden. Prisene er meget bra

SQ 777
22-09-2009, 08:45
Takker for alle innspill. VS er favoritten men siden LGW får jeg ha det til gode til neste korsvei.. Men som jeg tidligere har nevnt er 16 år siden BA over dammen ( har hatt noen t/r LHR ) frister det mye. Også med mulighet å hoppe av i London et par dager på veien hjem...

Hickok
22-09-2009, 09:35
LGW ille? DY flyr jo dit. Er ikke det helt etter ditt hjerte? :)

SQ 777
22-09-2009, 15:37
He, he tenkte meg gjennomgående billett.....:8:

dc-8-63
22-09-2009, 18:13
LGW ille? DY flyr jo dit. Er ikke det helt etter ditt hjerte? :)

Naar det gjelder VS saa er det en annen operasjon til/fra LGW...ikke samme service nivaa som LHR....