PDA

View Full Version : SAS pisser på sine beste kunder!

Bizflyer
18-09-2009, 11:45
Nok et "targeted" tilbud fra SAS:

We're doubling your points.
Register no later than September 22 and we'll give you twice the non-redeemable Basic points* on flights in Economy Extra and Business with SAS, Blue1 and Widerøe between September 24 and October 31.
The offer does not apply to domestic flights.

Have you already booked a flight for this period? No problem, the offer will also cover this trip if you register by the allotted date.

* The points you earn on top of the regular Basic points are not redeemable for awards, but count toward qualification for Silver or Gold status

http://www.flysas.com/en/unconnected_pages/EuroBonus/Faster/Post.aspx?vst=true

Men bakdelen ved dette står med liten skrift nederst:

Note!
The offer applies to direct flights and can be achieved multiple times.
Only members who has received this mailing are entitled
to register for this promotion

Nå begynner jeg å bli kraftig lei denne forskjellsbehandlingen fra SAS! Gamlingen, som har registrert en tur i Biz intercont og har 13000 poeng på sin konto får slike tilbud hele tiden. Først doble poeng til masse intercont destinasjoner, så et med forcasting sine reiseplaner med mulighet for doble poeng. Mens jeg, som har hatt EBG status i snart 10 år nå, ikke har fått et eneste ett! Hvorfor driver SAS og pisser på sine beste kunder på denne måten? Er det slik de tror de får lojale kunder! :headbang

Noen bør ta et kurs med enkelte i SAS ledelsen!!:old

BF:headbang

Discus
18-09-2009, 12:49
Hvis du har gull-status, og nok poeng til ny status så trenger du jo ikke denne: "The points you earn on top of the regular Basic points are not redeemable for awards, but count toward qualification for Silver or Gold status"

Bizflyer
18-09-2009, 13:06
Hvis du har gull-status, og nok poeng til ny status så trenger du jo ikke denne: "The points you earn on top of the regular Basic points are not redeemable for awards, but count toward qualification for Silver or Gold status"

Mitt år begynte 1. sept hos EB, og det kommer til å bli vanskelig nok å fornye statusen denne gangen! Derfor er det ekstra bittert!

BF:headbang

SQ 777
18-09-2009, 13:07
He, he.. Både jeg og fruen ( som på kort tid har gått fra sølv og gull til menig Blue ), parkert EB for godt, kun et fåtall poeng igjen og har opptjent kun 450 poeng hver de siste 12 mnd ( LH til MUC ), får stadig tilbud fra dem.. Ukentlig..

Hvem vet at de prøver å få liv i oss igjen og blåser i ihuga EB fans, de blir der uansett.. Så hvorfor gi dem gavepakker...:p:colgate::72:
( Jada, kunne i dy meg ;) )

Eirik
18-09-2009, 13:23
Jeg fikk noe overraskende dette tilbudet i går selv om jeg er EBG.. Kanskje fordi det er gått snart 4 måneder av ´mitt år´, og jeg fremdeles ikke har mer enn 6000 poeng på konto ? Pleier vanligvis å håve inn nødvendige poeng senere på vinteren, men har slettes ikke noe imot denne ekstra-servicen :D

jcnorway
18-09-2009, 13:34
Jeg er bare en helt vanlig EBB, men har snart skrapt sammen 30 000 poeng på konto. Ingen sjanse (eller ønske) om å klare sølv og har heller ikke fått noen slike tilbud. Mulig det kan sikkert ha noe å gjøre med at det meste av poengene kommer fra alt annet enn flyreiser med SAS og *A (hint: EB Mastercard) :p

FlightDeck
18-09-2009, 14:28
Ingen grunn til å sutre - det er mye bedre at SAS har målrettede tilbud enn at tilbudene går i alle retninger. Jeg er veldig fornøyd med EuroBonus og synes de har blitt langt bedre på kampanjer enn det de var tidligere. Dette er dessuten en "minikampanje" for å få flere til å nå høyere status - det har vært nok av gode tilbud overfor oss som har gullkort det siste året, blant annet i forhold til å beholde status.

Hickok
18-09-2009, 16:55
Tja, jeg meldte meg nå på dette tilbudet jeg, selv om jeg ikke fikk det selv (dette heller). Blir jo spennende å se om det virker selv om det står noe annet... Det finner jeg snart ut av. :)

Brandal
18-09-2009, 17:07
Føler du deg pisset på fordi du ikke var i målgruppen?
Man kan ikke vinne hver gang....

Gemo
18-09-2009, 18:19
Litt merkelig disse målrettede tilbudene. Var innom sas.se og logget meg inn med min profil. Her lå ovennevnte tilbud åpent. Har ikke mottatt tilbudet fra Sas denne gangen. Kan det virkelig være slik at det er slik forskjell på feks sas norge og sas sverige på disse tilbudene ?

Tommy777
18-09-2009, 18:31
He, he.. Både jeg og fruen ( som på kort tid har gått fra sølv og gull til menig Blue ), parkert EB for godt, kun et fåtall poeng igjen og har opptjent kun 450 poeng hver de siste 12 mnd ( LH til MUC ), får stadig tilbud fra dem.. Ukentlig..

Hvem vet at de prøver å få liv i oss igjen og blåser i ihuga EB fans, de blir der uansett.. Så hvorfor gi dem gavepakker...:p:colgate::72:
( Jada, kunne i dy meg ;) )

Du forlot ikke Eurobonus fordi du ikke fikk targeted tilbud, du forlot Eurobonus fordi de ikke gir poeng på de billettene du alltid kjøper. Sist jeg hørte deg uttale deg om bonusprogrammer, forlot du Flying Blue(s) fordi de også har kommet med mye strengere regler for inntjening.

Mener også at du uttalte at det ikke er noe vits å være lojal til noen, noe jeg er fullstendig uenig i.

Men nå til saken. Targeted promotions var utrolig smart før internet ble stort, men med forum overalt, er det overhodet ikke smart det SAS her gjør. Som United 1K og mange andre statusnivåer, får jeg hele tiden tilbud som kun gjelder for oss. Skjønner forsøket på logikken fra SAS, å få folk som reiser sånn passelig til å reise mer, men når dette kommer ut, er det mange som forståelig nok blir forbannet.

Logikk i den situasjonen man nå er i er å forsøke å få folk som har gullstatus og flyr billetter som gir 4-5 ganger mer i lomma enn lommerusket Reidar legger igjen (face it, en siste liten billett på CO ORD-EWR som jeg kjøper hele tiden koster like mye som det Reidar betaler for en tur over atlanteren, så det blir selvsagt intet igjen fra den type kunder) men som har flydd andre Star partnere til å pelle seg over til SAS metall og ha ett godt insent for å gjøre dette. Dersom Bizflyer hadde fått doble basic points til Bangkok med SAS i Biz eller Extra, hadde det lønt seg for SAS allerede. Dog hadde han da allerede rekvalifisert seg til gull med bare en reise, men det burde jo veie over at han valgte å bruke 16-20K på en business billett med SAS istedetfor LH/LX etc.

Generelt sett ser man mindre og mindre targeted offers rett og slett pga at rykter om disse sprer seg som ild i tørt gress på internet og da pisser man off allerede gode kunder

Bizflyer
18-09-2009, 19:24
Helt korrekt Tommy!

I sommer hadde SAS doble poeng til Bangkok i biz for de heldige få!
Hadde jeg vært en av dem som hadde fått dette tilbudet, så hadde jeg gladelig betalt noen lapper mer for å fly SAS.
Men istedet valgte jeg Swiss som var billigst, og leverte et bedre produkt enn SAS. Jeg fikk sågar også EB poeng, dog noen tusen mindre enn om jeg hadde flydd SAS. Og poengene bruker jeg gledelig på en SAS flight.
Så kan jo de kloke hoder spørre seg om dette er en lønnsom løsning for SAS!

BF:cool2

view
19-09-2009, 10:18
En liten digresjon her, men er det noen som har prøvd å registrere seg for tilbudet uten å ha fått mail selv? SAS sin IT er ikke alltid like imponerende, så jeg prøver meg hvertfall..

litt-amatør
19-09-2009, 11:52
Ja jeg har også registrert meg uten å ha fått tilbudet. Ingenting som sa at jeg ikke fikk det, bare takk for registreringen. Så få vi se hva som kommer inn av poeng etter fredagens tur.

litt-amatør
28-09-2009, 20:18
Og det kom inn de ekstrapoengene som tilbudet sa, selv om jeg ikke hadde fått noe tilbud. Poengene hadde følgende tekst:

Double Non Redeemable Basic PointsInternational
Swedish DomesticBasic Points

Hickok
28-09-2009, 20:24
Ikke poeng, vel. Kun doble grunnpoeng, men enkle poeng for bruk. (ja, jeg har faatt ogsaa)

SpotOn
29-09-2009, 18:57
Ja jeg har også registrert meg uten å ha fått tilbudet. Ingenting som sa at jeg ikke fikk det, bare takk for registreringen. Så få vi se hva som kommer inn av poeng etter fredagens tur.

Hadde vært greit om noen kunne postet disse linkene for registrering her etterhvert som de tydeligvis ryr inn i e-mail innboksen til enkelte (men ikke til meg...)

Discus
29-09-2009, 20:48
http://www.flysas.com/en/unconnected_pages/EuroBonus/Faster/Post.aspx?vst=true

Hadde vært greit om noen kunne postet disse linkene for registrering her etterhvert som de tydeligvis ryr inn i e-mail innboksen til enkelte (men ikke til meg...)

Er gjort både her og ved tidligere anledninger, men siden dette er rettet mot enkelte personer så må man også ha respekt for de som ikke videreformidler personlige tilbud.

SpotOn
29-09-2009, 21:27
Er gjort både her og ved tidligere anledninger, men siden dette er rettet mot enkelte personer så må man også ha respekt for de som ikke videreformidler personlige tilbud.

Hadde tenkt på en samletråd "sticky" eller noe sånt, men det passer vel gjerne bedre på Flyertalk. Ellers så har jeg selvsagt forståelse for at personlige tilbud behandles som personlige - så PM til meg er også OK :colgate: