PDA

View Full Version : Virgin best i kåring


Concorde
16-09-2009, 16:12
Leserne av det svært anerkjente britiske reisemagasinet Condé Nast Traveller har kåret verdens beste flyselskaper.

I en årlig leserkåring velger flere tusen av bladets abonnenter ut de aller fremste reiseproduktene i en rekke kategorier, deriblant ferieøyer (http://www.aftenposten.no/spesial/redirect/?id=3267347) og flyselskaper

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3272091.ece

Blubird
25-11-2018, 10:18
I siste kåring ble Norwegian rangert som nr. 1 på foretrukket flyselskap for kortdistanse. Det er så vidt meg bekjent overvekt av britiske deltakere i konkurransen. Plasseringen er litt overraskende i mine øyne, men sier muligens litt om hvilken posisjon Norwegian har blant øyboerne.

Polaris
25-11-2018, 10:54
I siste kåring ble Norwegian rangert som nr. 1 på foretrukket flyselskap for kortdistanse. Det er så vidt meg bekjent overvekt av britiske deltakere i konkurransen. Plasseringen er litt overraskende i mine øyne, men sier muligens litt om hvilken posisjon Norwegian har blant øyboerne.

Gi folk noe billig uten å behandle de som dritt hver gang, og de er strålende fornøyd! Se bare til Lidl og Aldi... Billigskvip, men populære med fornøyde kunder. Folk går også bananas for wish og aliexpress har jeg skjønt, selv om det virkelig er bunnskrapet av kinakopi-jøggel. Humanity :)

Men ad Virgin som vinner: skulle gjerne prøvd de ut!! :)

Bergern
25-11-2018, 11:32
Gi folk noe billig uten å behandle de som dritt hver gang, og de er strålende fornøyd! Se bare til Lidl og Aldi... Billigskvip, men populære med fornøyde kunder. Folk går også bananas for wish og aliexpress har jeg skjønt, selv om det virkelig er bunnskrapet av kinakopi-jøggel. Humanity :)

Men ad Virgin som vinner: skulle gjerne prøvd de ut!! :)

Der klarte du virkelig å fremstå som arrogant, hoven og jålete på en gang. Kinderegg-ish. Hjelper ikke å hive på noen smileys.

Polaris
25-11-2018, 12:30
Der klarte du virkelig å fremstå som arrogant, hoven og jålete på en gang. Kinderegg-ish. Hjelper ikke å hive på noen smileys.

Jeg og svært mange andre i verden synes det er en viktig samfunnsdebatt; hvorfor folk er fornøyde med billigprodukter, "uansett" hva som ligger bak (produksjonsmetode). Kommer vår jord til å overleve når alt fra mat, flyreiser, klær, objekter og alt vi omgir oss produseres på billigst mulig måte - og gjøres tilgjengelig til alle samfunnslag? Jorda kommer ikke til å overleve oss, hvis vi fortsetter slik vi gjør per dags dato. Hjelper ikke å hive på krenketheten din på vegne av noen du ikke en gang vet hvem er.

Gleder meg framdeles over Virgin, som har et godt produkt jeg gjerne ville opplevd i business class. Dessverre er business class umulig for meg å betale for, altså forblir det nok med tanken :)

imm
25-11-2018, 14:24
Er i skrivende stund på Barbados, og reiste hit med Virgin.
Personalet på Gatwick skrøt av Norwegian. Ja, jeg fikk faktisk inntrykk av at Norwegian sto svært høyt i kurs.

Arbeidsforhold.... rart mange ser så opp til de såkalte sandkasseselskapene. De er jo faktisk mye værre enn lavprisselskapene.

Men tilbake til tema: Jeg har flydd en god del med Virgin, og de er bra. Jeg har også møtt sjefen sjøl. Flott kar. De ansatte ombord skrøt av han også.

Bilde fra forrige tur med Virgin

Someone
25-11-2018, 15:05
Tråden er vel egentlig fra 2009. Det sies vel at Virgin kanskje har tapt seg litt siden da, uten at jeg har testet selv

RYKogREIS
25-11-2018, 15:07
Bilde fra forrige tur med Virgin

For et trivelig bilde! Tommel opp :-)

Blubird
25-11-2018, 22:41
Tråden er vel egentlig fra 2009. Det sies vel at Virgin kanskje har tapt seg litt siden da, uten at jeg har testet selv

Long haul i samme kåring, Virgin scorer bedre blant forretningsreisende:


TOP AIRLINES FOR A BUSINESS TRIP
1. Emirates. Score 85.03
2. Singapore Airlines. Score 83.58
3. British Airways. Score 81.87
4. Virgin Atlantic. Score 80.03
5. Lufthansa. Score 79.08
6. Qatar Airways. Score 78.30
7. Delta Airlines. Score 77.41
8. Etihad. Score 76.14
9. Cathay Pacific. Score 75.54
10. American Airlines. Score 74.99

TOP AIRLINES FOR A LONG-HAUL HOLIDAY
1. Emirates. Score 73.53
2. British Airways. Score 75.30
3. Singapore Airlines. Score 73.55
4. Qatar Airways. Score 71.81
5. Qantas. Score 71.23
6. Virgin Atlantic. Score 70.14
7. Etihad. Score 70.06
8. Cathay Pacific. Score 68.98
9. Air New Zealand. Score 67.74
10. Thai Airways. Score 65.98

https://www.cntraveller.com/article/best-airlines-in-the-world-2018

Concorde
26-11-2018, 11:15
Jeg fløy flere ganger med VS på ID-biletter og det var det selskapet jeg foretrakk over til NY.
Det virker som om de har omstrukturert seg langt nedover etter det jeg skjønner.

Er det noen som vet om de fremdeles har gjesteboken i baren på First?

tdb
26-11-2018, 12:30
Virgin Atlantic, VS, har ikke First Class. Deres Business class kalles Upper Class.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bergern
26-11-2018, 15:21
Virgin Atlantic, VS, har ikke First Class. Deres Business class kalles Upper Class.


Haha! Upper class er et fantastisk brand. Men det ville neppe fungert i land med mindre sarkastisk og ironisk humor enn Storbrittannia. Tror SAS ville få slite med å selge Overklasse-konseptet til den gjengse skandinav :lol:

LN-MOW
26-11-2018, 17:49
Haha! Upper class er et fantastisk brand. Men det ville neppe fungert i land med mindre sarkastisk og ironisk humor enn Storbrittannia. Tror SAS ville få slite med å selge Overklasse-konseptet til den gjengse skandinav :lol:

Opprinnelig var Upper Class kun på upper deck i 747, men etterhvert som flere flytyper kom tll, husker jeg at det ble heftig diskutert. Den gangen var det dårlig med internett - man kan bare tenke seg den diskusjonen i dag. :p

Men ja - britisk humor var helt sikkert en stor faktor i at navnet ble beholdt.