View Full Version : Gul Lufthansa A310
I min forsatte søgen efter A310 billeder stødte jeg på den gule A310 på fransk register..
nok lidt af en sjældenhed, idet den aldrig blev leveret til LH i denne gule test farve, som også en B737 var malet i
se her og den er så fra A.net
http://www.airliners.net/photo/Lufthansa/Airbus-A310-304/0487097/L/&sid=55247abd4ab76f6da84872bce4d158ad
Hilsen
Ole
Hva var årsaken til fargen? Var det forslag på nytt fargeskjema eller en slags Condor-hybrid?
Og her er LH's 737 i samme fargeskjema. Mener at LH sjekket ut nye skjemaer på flyene sine. Det ble 'nesten' dette skjema...
(også fra a.net)
http://www.airliners.net/photo/Lufthansa/Boeing-737-230-Adv/1227600/&sid=8f65698a9f0403c2f0d4b3dc52651ac7
Herlig gjensyn med disse bildene. Liker dagens haledesign bedre - men den gule buken og de gule motorene kunne vært tøfft på dagens flåte. I dag har jo et annet flyseslakp adoptert sølvskriften av navnet...i tillegg har jo Lufthansa "Italia" skrevet i sølv.
Hvis jeg husker riktig så hadde Lufthansa testet ut nytt farge skjemaer på noen av flyene sine men de ble dårlig motatt av publikum som krevde å få tilbake det gamle fargene igjen.
Hvis jeg husker riktig så hadde Lufthansa testet ut nytt farge skjemaer på noen av flyene sine men de ble dårlig motatt av publikum som krevde å få tilbake det gamle fargene igjen.
Det forstår ikke jeg. Jeg likte best denne liveryen
Det forstår ikke jeg. Jeg likte best denne liveryen
Ikke alle sammen har samme smak som deg :)
Noen liker det mens andre liker det ikke.
mens andre liker det ikke.
Her havner jeg...
De fikk jo ikke tilbake den gamle - den hadde blå stripe langs/over vinduene. Nå er det jo mye mer Euro White...
Liker ikke den gule fargen på Lufthansa.. det passet best hos Condor, da det appelere til sol og sjø.. altså sydenferier..
Dagens LH farge e best og er tidløs.. :)
Den gule undersiden på vingen til A310'ern får tankene til å gå i retning Balair CTA som hadde helgule vinger. Et fantastisk gyselig opplegg som får denne varianten til å fremstå som en vakker gudinne i forhold, selv om jeg synes dagens LH er bedre.
Synes dog forøvrig Condor burde beholdt sine "sonnenflieger"-farger, men vi kjenner vel alle årsaken til at gulfargen forsvant.
Desk pilot
17-09-2009, 12:33
Für ein grausamme gelbe farbe! :alien: