PDA

View Full Version : Flyhistorie nr. 13

vingtor
15-09-2009, 18:17
http://www.flyhistorie.no/images/Forside_13_200pix.jpg

Flyhistorie nr. 13 er inne til trykking og vil forhåpentligvis dumpe ned i abonnentenes postkasser neste uke. Denne utgaven er et temanummer i anledning Widerøes 75-års jubileum. Av innholdet vil vi nevne:

De to første flyene i Widerøe's Flyveselskap AS - Waco Cabin UIC og Simmonds Spartan
Etablering av Helgelandsruta
Malmleting eller ...? Lyssky operasjoner med Beaver og Otter
Avisdistribusjon med Airspeed Oxford
Flyfotografering med Invader
Twin Otter i Widerøe
Piper Cub Coupe J-4A i Widerøe's Flyveselskap
Viggo Widerøe farget svensk flyselskap
Modellfly - Noorduyn Norseman

Pris på årsabonnement (4 nummer) er 280kr. Dette bestilles enklest ved å betale inn beløpet på kontonummer 8902.12.41645. Send gjerne også en epost til abonnement@flyhistorie.no.
Eldre nummer kan bestilles fra museumsbutikken på Norsk Luftfartsmuseum i Bodø. Tlf. 75507850 / Fax. 5507883, epost: butikk@luftfart.museum.no.

Bladene selges også på Flysamlingen på Gardermoen, Flymuseene på Sola, i Bodø og på Tolga, dessuten hos Smallsize Hobbylands butikker.

Nils (redaktør)
www.flyhistorie.no

N-3PB
30-09-2009, 20:40
Fikk nr 13 i posten i dag :) Ser meget lovende ut, jeg er imponert over bildene som dere greier å skaffe!! Bladet blir bedre og bedre for hvert nr!!

Stå på!!

Yngve

hmm273
30-09-2009, 20:53
Støtter N-3PB, et flott temanummer.
Keep up the good work!

Fredriksen
01-10-2009, 00:43
Veldig bra nummer av Flyhistorie!! Bra! Angrer slettes ikke på at jeg tegnet abonnement! ;)

Fly high
04-10-2009, 15:24
Dette bladet blir bare bedre og bedre! Spennende å lage temanummer, og denne gang var det masse interessant å lese (selv om eneste forhold jeg har til Widerøe's er at jeg har vært passasjer en del ganger) - blant annet mange fine historier fra folk som har vært i bransjen. Godt jobba - stå på videre! :up:

Falcon
07-10-2009, 13:26
Redaktør Nils og sidekick Kim skal ha all verdens kudos for jobben som er lagt ned i dette nummeret. Legg forøvrig merke til hvor mange der er (bl.a. her fra fra forumet) som bidrar med stort og smått, men det er alltid rom for flere. :)

CK
10-10-2009, 14:19
Veldig interessant nummer, selv om jeg (om jeg skal være litt kritisk) synes det er litt stort sprik i kvaliteten på stoffet. Artikkelen om bakgrunnen for kortbanenettet var veldig interessant, og formerlig ROPER på en oppfølger med mer info - dette var spennende saker. Mye bra og interessant bildemateriale!