PDA

View Full Version : Back2Back test in The Back (M)

sail4fun
11-09-2009, 19:53
LX,LH&SK

Eller HB-IPU vs D-AILL vs LN-TUJ

Skulle en tur til Chur ,så det ble å fly OSL – ZRH med LX , Returen ble booket med LH til FRA, så SK hjem til OSL.

LX , A319 , HP-IPU
+ Går på tid
+ For ”egen” sjekkinn på OSL, lite kø (hvem sa det var fordeler med egen handling, eller i Alliancen aka SaS i USofA ?
= Greit med Kaffe eller annen drikke og Croassiant
-Trangt , knyttenevetesten beståes ikke hos noen av de 3, men dette var det trangeste, håper ikke dette er den
Typen recaro stoler DY har , de er for harde i ryggen, samt at over knehøyde så blir stolryggen vesentlig tykkere(for å få plass til bittelittegrann stopping ) dermed kommer bordet veldig ”nær” , og det gikk til h. når han foran la ned sete litt, da klappet lapptop skjermen ned..
Litt uheldig at hele inventar plata under overhead bin var forsøkt tapet opp i min seksjon , no bigg deal ,men så ikke så veldig bra ut.
Crew forsøkte iherdig å fortelle at det hadde skjedd på fligh fra ZRH-OSL , derfor var det ikke fixet.

LH, A319 , D-AILL
+går på tid
+For FRA
= Litt bedre plass en hos LX , PCn overlever at han foran legge ned stolryggen litt. Men, knyttenevetesten beståes ikke.
-Kaffe und wass… en kjeks , litt mindre en en Marie kjeks, nei LH , dette var vel ikke så bra.

SK, 737-700 LN-TUJ.
+ Måtte betale for Kaffe og Caibatta , et flur for det ? , ja Dette var faktisk en god, varm chiabatta og et lite måltid i motsetning til hva man ”fikk” hos de andre 2.
= Bedre plass en hos LX, omtrent som hos LH, men jeg sitter mye bedre i disse stolene enn i da harde ”fancy” Recaro stolene til LX
-Litt sene ut fra FRA, men på rute ved gate OSL

Konklusjonen er vel at M hos disse 3 er så godt som like, og for flighter opp mot 2-3 timer så overlever man godt med alle 3.

Ikke så bra plass hos noe av de, her hos LH
http://www.e-gek.net/pics/P9100023.JPG

Spottermessig , ZRH , fint å sitte helt i enden av A Piren å se takeoff
På FRA hadde jeg for en gang skyld god tid og fant at en del av de infoskjermene med Touch skjerm også har en ”opsview” hvor man finner bla.a REG på maskinene, og Gate# før de blir annonsert på de store skjermene

Bizflyer
11-09-2009, 22:26
Det er vel også mitt inntrykk at "bak hos bermen er bak hos bermen". Dvs generelt ikke noen så store forskjeller at man velger den ene foran den andre, men lar pris, tid og bonussystem bestemme hva man velger. Iallefall intra-eurpeisk!

Takk for fin rapport!

BF:cool2

Someone
11-09-2009, 23:32
Hmmm, jeg synes benplassen var bra, selv bak, på LX sine 319 da jeg reiste med dem i sommer

Bizflyer
12-09-2009, 00:21
Hmmm, jeg synes benplassen var bra, selv bak, på LX sine 319 da jeg reiste med dem i sommer

Hææ? Reiste du bak i bussen????

BF:cool2

FlightDeck
13-09-2009, 11:25
Hvor satt du i flyet? Jeg kan tenke meg at benplassen i A319-maskinene til både SWISS og Lufthansa ikke er så god lenger bak - har selv erfart dette. En fordel med å betale for maten om bord, er at den kan vært bedre og mer omfattende enn ved gratis servering, dessuten kan man velge selv hva man vil ha. Om f.eks. SAS skulle begynt med gratis servering, ville de etter hvert kutten den kraftig ned for å spare penger, slik de gjorde før de gikk over til BOB. Da er det mye bedre å kunne kjøpe seg noe skikkelig. Kaffe, te og mineralvann synes jeg imidlertid at skulle være gratis på alle flyvninger.

sail4fun
13-09-2009, 12:26
Seating i LX var 34F , LH 14A , SK 21F

LN-MOW
13-09-2009, 15:49
LX , A319 , HP-IPU

Seating i LX var 34F

Ja, det skulle bety over 200 seter i en 319 det .. ikke rart det er trangt! :stir:colgate:

sail4fun
13-09-2009, 15:52
Ja, det skulle bety over 200 seter i en 319 det .. ikke rart det er trangt! :stir:colgate:

Ja du kan le du, men gråten tok meg

http://www.seatguru.com/airlines/Swiss_Airlines/Swiss_Airlines_Airbus_A319.php

Hickok
13-09-2009, 16:02
Med andre ord 3 tommer bedre beinplass foran rad 29. Vel verdt å være obs på!

Savipix
13-09-2009, 19:36
Vet någon varför det är ett glapp i numreringen av rader? Detta verkar minst sagt ologiskt.

sail4fun
13-09-2009, 19:43
Kan se ut som om de har sin 321 som en referanse med real 36 (37) rader, så kutter de ut på midten på 319 og 320 , logisk ?