Turtle
10-09-2009, 22:54
Da har der vært et par dager med tidlige morgener og sene kvelder...og det hele startet en tidlig morgen hvor vi venter på tur etter en kollega, PGA og en BA B777 som kommer hjem etter en lang natt før nesen ble satt mot Nice.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01446.jpg
Etter en kort bakkestopp bar det hjemover igjen og her venter vi på tur på RWY04R (som her sees i dagslys i motsetning til forrige bilderunde).
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01467.jpg
Som vanlig ble det en lang høyresving i bukta før vi passerte flyplassen igjen hvor rullebanen vi tok av er den til høyre og den andre brukes normalt til landing.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01456.jpg
Underveis ble vi tatt igjen av en A330 fra TAM som var på vei mot nordøst (Tyskland kanskje??) 2000 ft over oss.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01404.jpg
Når vi nærmet oss Gatwick ble det en vanlig innflyging via TIMBA denne gang, som er vanlig ifra Paris-området.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01460.jpg
Og sannelig stemmer land-konturene på ND med virkeligheten, hvor Frankrike er nærmest og Dover området er på andre siden av kanalen.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01461.jpg
En annen tur kom denne A340'en fra Air France 1000 ft under oss rett syd for Brest-halvøya sannsynligvis på vei hjem til Paris fra et eller annet sted over Atlanterhavet.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01472.jpg
Så var det litt venting i venteposisjon M1...det ble vår tur før Thomas Cook Scandinavias A330 før vi kom avgårde mot Zürich.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01479.jpg
På vei tilbake skulle vi fulgt TIMBA innflygingen (der hvor der er et par TCAS symboler) men der var det fullt så det ble HOLLY-WILLO for litt holding i stedet.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01498.jpg
Så i stedet for utsikt mot øst ble den langs kysten fra Eastbourne via Beachy Head mot Brighton o.s.v.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01497.jpg
Så var det tid for siste tur for denne gang som var til Faro...mens denne karen skulle hjem til Havana i det jeg ankom crew-rommet.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01508.jpg
Nok en krysning av Biscaya denne gang med solen gradvis lavere på himmelen.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01512.jpg
Over nordlige Spania/Portugal lurte det et ar av disse og selv om det var lyst blinket det ganske så ofte inne i denne skyen.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01520.jpg
På andre siden så det slik ut med det meste av futten i skyene på hell.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC00002.jpg
Så gikk solen ned for denne dagen.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC00006.jpg
Vi kom oss også tilbake til Gatwick men der var det ganske travelt selv om klokken var over 2300 og det ble ingen snarvei til ILS 08R som var i bruk til en forandring. I stedet ble det HOLLY-WILLO for holding og vi følger etter en easyJet som er først i køen og så EI907 fra Malaga etterfulgt av oss. Vi har hatt redusert hastighet for å passe inn i køen siden over Brest-halvøya. Flygelederen i vår sektor av London hadde sendt 15 fly over til Gatwick Director de siste 15 minuttene før vi kom som der var svaret på vår hastighetsbegrensning og mangel på snarvei...
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC00008.jpg
Og etter det var det tid for å kjøre hjem for et par dager fri :) Håper dette ble sånn tålig...
T
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01446.jpg
Etter en kort bakkestopp bar det hjemover igjen og her venter vi på tur på RWY04R (som her sees i dagslys i motsetning til forrige bilderunde).
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01467.jpg
Som vanlig ble det en lang høyresving i bukta før vi passerte flyplassen igjen hvor rullebanen vi tok av er den til høyre og den andre brukes normalt til landing.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01456.jpg
Underveis ble vi tatt igjen av en A330 fra TAM som var på vei mot nordøst (Tyskland kanskje??) 2000 ft over oss.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01404.jpg
Når vi nærmet oss Gatwick ble det en vanlig innflyging via TIMBA denne gang, som er vanlig ifra Paris-området.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01460.jpg
Og sannelig stemmer land-konturene på ND med virkeligheten, hvor Frankrike er nærmest og Dover området er på andre siden av kanalen.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01461.jpg
En annen tur kom denne A340'en fra Air France 1000 ft under oss rett syd for Brest-halvøya sannsynligvis på vei hjem til Paris fra et eller annet sted over Atlanterhavet.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01472.jpg
Så var det litt venting i venteposisjon M1...det ble vår tur før Thomas Cook Scandinavias A330 før vi kom avgårde mot Zürich.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01479.jpg
På vei tilbake skulle vi fulgt TIMBA innflygingen (der hvor der er et par TCAS symboler) men der var det fullt så det ble HOLLY-WILLO for litt holding i stedet.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01498.jpg
Så i stedet for utsikt mot øst ble den langs kysten fra Eastbourne via Beachy Head mot Brighton o.s.v.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01497.jpg
Så var det tid for siste tur for denne gang som var til Faro...mens denne karen skulle hjem til Havana i det jeg ankom crew-rommet.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01508.jpg
Nok en krysning av Biscaya denne gang med solen gradvis lavere på himmelen.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01512.jpg
Over nordlige Spania/Portugal lurte det et ar av disse og selv om det var lyst blinket det ganske så ofte inne i denne skyen.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC01520.jpg
På andre siden så det slik ut med det meste av futten i skyene på hell.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC00002.jpg
Så gikk solen ned for denne dagen.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC00006.jpg
Vi kom oss også tilbake til Gatwick men der var det ganske travelt selv om klokken var over 2300 og det ble ingen snarvei til ILS 08R som var i bruk til en forandring. I stedet ble det HOLLY-WILLO for holding og vi følger etter en easyJet som er først i køen og så EI907 fra Malaga etterfulgt av oss. Vi har hatt redusert hastighet for å passe inn i køen siden over Brest-halvøya. Flygelederen i vår sektor av London hadde sendt 15 fly over til Gatwick Director de siste 15 minuttene før vi kom som der var svaret på vår hastighetsbegrensning og mangel på snarvei...
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC00008.jpg
Og etter det var det tid for å kjøre hjem for et par dager fri :) Håper dette ble sånn tålig...
T