PDA

View Full Version : Siste fra TV2


MartinL
11-04-2005, 18:48
På TV2 nyhetene kl 18.3o retter politikere kritikk mot SAS og bekylder de for å lyve til sine passasjerer ved å kalle prispålegget for økte drifstoff utgifter som skatter og avgifter på billetten.

En tur-retur billett fra Oslo til Bodø har SAS dobbelt så mye i Skatter og Avgifter på billetten enn Norwegian. Norwegian kamuflerer ikke sine pristillegg for drivstoff som skatter og avgifter, men er ærlige og legger de til i billettprisen.

SAS unskylder seg med at de barer benytter en metode som de fleste andre gjør.......



Så min mening da. respektabelt at prisene går opp. Det må de, men må da si meg enig om vis dette er tilfelle er det en skitten måte å kamuflere en prisøkning på!
Olja har dessuten gått ned med 1 dollar fatet i dag. Vi får krysse fingrene og håpe på at det fortsetter nedover med oljeprisen!

EB
11-04-2005, 19:15
Det er valgkamp og da er det greit å få vekk oppmerksomheten fra skatte og avgiftsnivået i dette landet... Ellers blir vel totalprisen ofte like billig som DY og da kan vel politikere egentlig holde munn...

MartinL
11-04-2005, 19:34
da tror jeg du missforstod meg. Var ikke meningen å gi ett intrykk i at avgifter er BRA!
refererte bare til nyhetene om hva de faktisk sa.
Men du må da si deg enig i at økning i bilettprisen for å dekke økte kostnadder ikke kan kamufleres som "skatter og avgifter" på biletten. Det gir jo et feil intrykk uansett om man er pro SAS eller ikke, uabhengi om avgifts nivået i dag er høyt!:naughty:

EB
11-04-2005, 20:27
Det er ikke sikkert at SAS er flinkest i klassen her... Ikke vet jeg hvordan man deler inn billettprisen i skatter og avgifter heller.. Men det jeg tror er at politikere i disse dager trenger å få vekk oppmerksomheten på avgifts Norge...

Superhai
11-04-2005, 21:42
Dette er da diskutert før. Om det er en riktig måte å gjøre det på er nå så, men det er helt riktig at det er slik veldig mange andre selskaper gjør det. Som også flyr fra Norge...

Og jeg lurer på om også fuel surcharge er refunderbart selv hvis man benytter en normalt urefunderbar billlett.

DY
11-04-2005, 21:57
Originally posted by MartinLangaas


SAS unskylder seg med at de barer benytter en metode som de fleste andre gjør.......





Hmmm..så hvis jeg blir stoppet i radarkontroll av politiet så kan jeg bare si det ikke gjør noe siden alle andre også kjører for fort?:D

morr
11-04-2005, 23:41
hvilke politikere kom med utspillet i tv2 ?

The Ticketor
12-04-2005, 14:46
Alt i TFC-boxen skal jo kunne refunderes ved ubenyttet billett, uansett om billettprisen kan refunderes eller ikke. Så SK betaler tilbake fuel surcharge dersom du ikke skal fly, men det gjør ikke DY.

EB
13-04-2005, 06:42
DY! Mange som kjører for fort blir IKKE stoppet fordi trafikken faktisk flyter bedre...:spin:

Isbamse
13-04-2005, 08:48
Noe må jo politikerne drive med også.
Fred på jord og miljøvern og pensjonsreform blir vel for vanskelig :devot:

DY
13-04-2005, 17:56
Originally posted by EB
DY! Mange som kjører for fort blir IKKE stoppet fordi trafikken faktisk flyter bedre...:spin:

Ikke uenig....men det blir faktisk ikke mer lovlig å kjøre over fartsgrensen av den grunn. Å si "alle andre gjør det jo" tviler jeg holder i f.eks en rettsak.
Juridisk er du på tynn grunn, og egentlig er jeg overrasket overa at du ikke selv ser det....nei forresten, det er jeg ikke.