PDA

View Full Version : Scanvin # 36 på scanair.no - portugisisk!

EB
03-09-2009, 18:32
Tror det er første gang jeg kommer med et tips om vin fra Portugal. Egentlig burde jeg slenge på et reisetips samtidig - Dourodalen er utrolig vakker...og det går elvecruise med bra båter og vinforedrag ombord.

Men tilbake til ukens "hverdagsvin" - man kan drikke hver dag bare man husker å trene også...

Cistus 2004 koster NOK 131,30 og har en dyp lilla/rød farge. Smak av kirsebær og kanskje litt rips (syrlig). Passer til det meste i Norge i september...m.a.o mat som høsten byr på. I kveld får den følge av noen modne oster...

God vin og god helg!

AirbusTrond
03-09-2009, 18:41
Ser ut til å være ganske lik Fabelaktig fra Niepoort, selv om sistnevnte kanskje er noe kraftigere. Men det er i alle fall en av mine favoritter ! Cistus har de bare på Frogner, og bare 2 (!) flasker, så man får trim hvis man skal sikre seg disse.^_^ Kjøpte en lammefilet i dag, kanskje den ryker i helgen. En portvinssaus til må vel være bra når vinen kommer fra samme område, tenker jeg.

EB
04-09-2009, 06:33
...ellers kan den bestilles i nettbutikken. Da tar det ikke mange dagene før du har den på ditt lokale pol.