View Full Version : Til alle flyfreaks
--denne vingen tilhører.
Jeg vet at mange av oss liker å sitte å se ut på vingen når vi flyr, så hvem vil prøve seg med flytype? (variant og selskap også naturligvis)
Boeing 737NG, Continental?
Vi får se, andre forslag?
Ikke lett...men jeg tror også det er en 737 - men kanskje ikke en NG! AA?
Dag Viking
11-04-2005, 07:25
Det må være en 757. Temmelig lik vinge som denne. Selskap? UA kanskje?
Edit:
Eller kanskje ikke.... Ligner mer på en NG. Syntes bare vinga så så slank ut til å være NG ved første øyekast
FBU 4EVER
11-04-2005, 09:26
Hmmm.... Det ser ut som tre små slat guide vanes eller noe sånt under vingeforkanten.Det har vel ikke 737.Minner mest om en Embraervinge,men 170 har vel winglets som standard.Eler er det optional?
Det må være en spesiell grunn til OMW spør. Det er ingen tvil om at det er en 737NG med det motoropphenget. Fargen på motorhuset er vanskeligere - lysgrå til hvit ?
Med disse fargene og lokasjonen, er det det ikke så mange selskaper. Som foran nevnt er CO et alternativ, men da er det litt vanskelig å velge med både -824 og -924. Siden bildet ikke viser forkanten av motoren, så kan den være den hvite delen av en Alaska -790, -890 eller -990. Begge selskapene har -900er, og det er litt spesielt - men I wonder ....
AA har også 737NG og da -823. Kan det være at OMW har dumpet borti en spesiell -823 - Astrojet-en N951AA?
http://www.airliners.net/open.file/807734/L/
Mye spennende resonneringer her, men
Blubird hadde helt rett allerede etter et par minutter. Gratulerer! :up:
Ikke noe veldig spesiell grunn til at jeg la det opp, annet enn at da jeg satt og så på bildet så syntes jeg motoropphenget helt bakerst, (og "cowlingen" på motoren) faktisk kunne se ut litt som på A320-serien eller noe sånt. Men vingen avslører jo temmelig raskt at det ikke er det.
Flyet var altså Continental B737-700. Som man her ser på final approach til KSFO og en ILS 28R rett etter San Mateo Bridge i ca 1700 fot. Man ser at både understellet er felt ut og runway-turnoff/leading edge lights er tent.
Morsom konkurranse... Siste bilde var også veldig bra...:up: