PDA

View Full Version : Sikkerhetsjef bytter selskap


MartinL
02-09-2009, 14:30
Bjørn Tvete-Berger er ansatt som ny sikkerhetssjef i Norwegian.

Han vil begynne 1. desember. Bjørn Tvete-Berger er 54 år og har lang og relevant erfaring for stillingen. Han kommer fra tilsvarende stilling i SAS-Norge.

http://www.hangar.no/permalink/46654.html

Kjører Norwegian hardt for å få tak i gode SAS eller tidligere Braathens folk?
Det er jo ikke måte på hvor mange som hopper over den veien....

RIBRO
02-09-2009, 14:46
Jeg kjenner et par som har blitt oppringt av DY etter å ha måttet gå fra SAS, men de har faktisk takket nei. De føler at det er rart å ene dagen representere SAS og den andre DY. Det står det respekt av!

VC-10
02-09-2009, 15:02
Jeg kjenner et par som har blitt oppringt av DY etter å ha måttet gå fra SAS, men de har faktisk takket nei. De føler at det er rart å ene dagen representere SAS og den andre DY. Det står det respekt av!

Hvorfor det - det er da helt vanlig å skifte jobb innimellom, og da havner man jo gjerne i en tilsvarende stilling i et konkurrerende firma.
Kan ikke skjønne at det står respekt av det :question:

LN-TIB
02-09-2009, 15:17
Jeg kjenner et par som har blitt oppringt av DY etter å ha måttet gå fra SAS, men de har faktisk takket nei. De føler at det er rart å ene dagen representere SAS og den andre DY. Det står det respekt av!

Dette tolker jeg ikke som noe annet enn at æren seirer over fornuften...

storg
02-09-2009, 15:18
Jeg kjenner et par som har blitt oppringt av DY etter å ha måttet gå fra SAS, men de har faktisk takket nei. De føler at det er rart å ene dagen representere SAS og den andre DY. Det står det respekt av!

Eh, Greit at det er rart å jobbe for en tidligere konkurent. Men at det står respekt av å si nei, det er bare tull. Hvis du synes jobben er den beste du kan få etter å blitt overtallig så må du jo bare ta den. SAS har jo sagt at de klarer seg uten deg.

OJB
02-09-2009, 15:24
Hvorfor det - det er da helt vanlig å skifte jobb innimellom, og da havner man jo gjerne i en tilsvarende stilling i et konkurrerende firma.
Kan ikke skjønne at det står respekt av det :question:

Enig her VC-10.
Helt vanlig og kurant å gå fra et selskap til et konkurerende selskap.
De fleste har personlig integritet og tar ikke med seg informasjoner som er selskaps sensitivt fra tidligere arbeidsgiver.

amatør
02-09-2009, 15:36
Jeg kjenner et par som har blitt oppringt av DY etter å ha måttet gå fra SAS, men de har faktisk takket nei. De føler at det er rart å ene dagen representere SAS og den andre DY. Det står det respekt av!

Enig med andre her: hva er så respektabelt med det?? Man mister jobben et sted, og da må man med den kompetansen man har innen en bransje stort sett begynne å jobbe for et konkurrerende firma.

LN-MOW
02-09-2009, 15:37
Jeg kjenner et par som har blitt oppringt av DY etter å ha måttet gå fra SAS, men de har faktisk takket nei. De føler at det er rart å ene dagen representere SAS og den andre DY. Det står det respekt av!

Hvorfor det? Widerøe er mitt syvende flyselskap. Det er tross alt bare en jobb...

RIBRO
02-09-2009, 15:42
Jeg mener at det står respekt av å takke nei til en jobb, og ikke bare ta første beste for å hevne seg på SAS.

amatør
02-09-2009, 15:48
Jeg mener at det står respekt av å takke nei til en jobb, og ikke bare ta første beste for å hevne seg på SAS.
Nå tar vel ikke folk nye jobber for å hevne seg, det er vel stort sett noe man gjør for å ha en inntekt..

MartinL
02-09-2009, 15:48
folk hevner vel seg ikke fordi de begynner i Norweigan!

svgspotter
02-09-2009, 15:50
Hvorfor det? Widerøe er mitt syvende flyselskap. Det er tross alt bare en jobb...

Ja :D men alt som har med fly å gjøre er ikke bare en jobb.. :cool:

RIBRO
02-09-2009, 15:54
folk hevner vel seg ikke fordi de begynner i Norweigan!

Det var i hvert fall den kommentaren som kom opp....

Tommy777
02-09-2009, 16:58
Det er vel ikke unaturlig at folk skifter jobb, men det kan jo hende at de som sier nei kanskje ønsker å jobbe utenfor flybransjen rett og slett fordi de ikke har råd til å gå ned kraftig i lønn?

Molinari
02-09-2009, 18:35
Det er vel ikke unaturlig at folk skifter jobb, men det kan jo hende at de som sier nei kanskje ønsker å jobbe utenfor flybransjen rett og slett fordi de ikke har råd til å gå ned kraftig i lønn?

HAHAHAHA - jeg spratt ihvertfall bra opp når jeg kom meg ut......... Tror du glemte ironitegnet....

CK
03-09-2009, 13:17
etterhvert ganske mange _- også i sentrale posisjoner - som har gått fra SAS til Norwegian. De får mye god kompetanse, og en god kunnskap om hvordan konkurrenten agerer.

ClassOne
03-09-2009, 13:29
Noen lever for å jobbe, jeg jobber for å leve... I min bransje, (telecom) bytter folk til konkurrerende firmaer til stadighet.. Så kan konkurrenten tilby en kombinasjon av gode betingelser og at jeg tror jeg kommer til å trives, så ser jeg ikke problemet.

Isbamse
03-09-2009, 13:59
Samme i min bransje, oljå. Det er ganske vanlig at folk bytter mellom selskaper fordi de enten ikke trengs lenger et sted, eller ønsker nye utfordringer. (Og det er forskjell på å bytte i ny og ne og hoppe hit og dit ofte). Da får man forutsette at de følger taushetserklæringer de har skrevet under på. Men det man har i hodet kan jo ikke slettes, det ville bli umulig å ha et fungerende arbeidsliv om man ikke kunne begynne hos konkurrenter; folk jobber jo gjerne innenfor en sektor de er kvalifisert for.

EB
03-09-2009, 16:00
Det kommer vel også litt an på hva slags jobb man kommer fra og går til... For en sikkerhetsansavrlig se rjeg ingen - absolutt ingen problmer med å bytte side. En selger har kanskje litt mindre troverdighet med et slikt skifte...

JoeW
03-09-2009, 16:25
Det har vært mange overganger det siste året - både ene og andre veien forsåvidt. Vet også at ihvertfall enkelte ansatte har karenstid, så problemene ved dette er nok rimelig minimale...

72rompe
03-09-2009, 17:13
Det er en fordel at folk skifter jobb, også innen en bransje, og bidrar til å bygge opp sitt eget og det nye selskapets kompetansenivå. Samlet er det et gode for alle aktører fordi kun gode konkurrenter gjør at ditt eget selskap overlever på sikt. Om noen år vil SAS kunne ha glede av å rekruttere tidligere medarbeidere tilbake og da få tilført nødvendig kompetanse for å kunne overleve.
Et selskap uten uskiftning, fordi det er så godt å være der, går ned med spoiler'n ute. Det har kanskje vært SAS sitt problem.
Hilsen 72rompe